Categories: Hírek

Megmentenék az EU-s gigabírságtól az autógyártókat

 

Nemcsak a belső égésű motorok 2035-ös tilalmának visszavonását szorgalmazzák az Európai Uniónál, a jövőre szigorodó kibocsátási normák kapcsán is változás jöhet.

 

Már az Európai Unió legnagyobb politikai csoportja, az Európai Néppárt is amellett ágál, hogy vissza kell vonni a belső égésű motorok közelgő tilalmát – írta a Financial Times által ismertetett állásfoglalásról a Portfolio.

A képviselőcsoport szerint a tilalmat, aminek értelmében 2035-től megtiltanák a belső égésű motorral szerelt új autók értékesítését, a tervezettnél egy évvel hamarabb, már jövőre felül kellene vizsgálni. Álláspontjuk szerint továbbra is engedélyezni kellene a hagyományos motorokat, azzal a kitétellel, ha képesek bioüzemanyaggal vagy más alacsony károsanyag-kibocsátású alternatívával működni.

 

Azt is szorgalmazzák, hogy ne csak a 2035-ös tilalmat, de azokat a több milliárd eurós bírságokat is vizsgálják felül, amiket a 2025-től életbe lépő kibocsátási határértékek túllépése miatt kellene fizetniük az autógyártóknak. Korábban az volt az intézkedés célja, hogy az elektromos járművek gyártását ösztönözzék, de mivel visszaestek az európai eladások, már kontraproduktív hatást vált ki.

 

Mint arról korábban beszámoltunk, jövőre 93,6 g/km-es károsanyag-kibocsátási határérték lép életbe az Európai Unió területén, ami jóval szigorúbb, a korábbi, 2021 és 2024 között érvényben lévő, 116 g/km-es határértékhez képest. A gyártók ezt eddig is úgy oldották meg, hogy több hibrid, illetve elektromos hajtású autót adtak el.

A Dataforce elemzőcég számításai szerint ahhoz, hogy az autógyártók megfeleljenek az új normáknak, eladásaik 37 százalékának kellene ilyen modellekből állnia. Ha túllépik a megengedett szén-dioxid-kibocsátási szintet, autónként és grammonként 95 eurót kell fizetniük, ami a mostani árfolyamon közel 40 ezer forintnak felel meg. Benne van a pakliban az is, hogy ennek levét a vevők ihatják meg.

Forrás: vezess.hu Kép: illusztrtáció

 

Double D

Recent Posts

Előnyben a közösségi közlekedés – ideiglenesen egyirányúsítják a Népszínház utca egy szakaszát szerdától

Gyorsabban és pontosabban közlekedhetnek a villamosok a Népszínház utcában: a közösségi közlekedés előnyben részesítése miatt…

10 óra ago

Az Országos Taxis Szövetség leveleiből

Tisztelt Elnök úr! Sokszor hallottam már Önt nyilatkozni rádióban, tévében, és úgy vettem észre, hogy…

10 óra ago

Betilthatják a villanyautók egyik spórolós megoldását

Valós előnyük nem összemérhető a biztonsági kockázatukkal. Kínai autóipari hatóságok új, hangsúlyosan biztonsági szempontokra épülő…

2 nap ago

Taxisofőr fújt le paprikaspray-vel egy buszsofőrt Budapesten

„Ma egy dühöngő autós – egy taxisofőr – paprikaspray-jel fújta le az egyik buszsofőrünket, aki…

4 nap ago

A BMW vezérigazgatója szerint hiba volt az EU-tól, hogy 2035-re betiltják a hagyományos motorokat

Nagy hibának nevezte az Európai Unió döntését a belső égésű motorok 2035-ös betiltásáról a BMW…

4 nap ago

A kutyának sem kell a kínai autó

A kínai elektromos autók iránt csak szerény az érdeklődés Európában – derül ki egy pénteken…

4 nap ago