Categories: Hírek

Megmentenék az EU-s gigabírságtól az autógyártókat

 

Nemcsak a belső égésű motorok 2035-ös tilalmának visszavonását szorgalmazzák az Európai Uniónál, a jövőre szigorodó kibocsátási normák kapcsán is változás jöhet.

 

Már az Európai Unió legnagyobb politikai csoportja, az Európai Néppárt is amellett ágál, hogy vissza kell vonni a belső égésű motorok közelgő tilalmát – írta a Financial Times által ismertetett állásfoglalásról a Portfolio.

A képviselőcsoport szerint a tilalmat, aminek értelmében 2035-től megtiltanák a belső égésű motorral szerelt új autók értékesítését, a tervezettnél egy évvel hamarabb, már jövőre felül kellene vizsgálni. Álláspontjuk szerint továbbra is engedélyezni kellene a hagyományos motorokat, azzal a kitétellel, ha képesek bioüzemanyaggal vagy más alacsony károsanyag-kibocsátású alternatívával működni.

 

Azt is szorgalmazzák, hogy ne csak a 2035-ös tilalmat, de azokat a több milliárd eurós bírságokat is vizsgálják felül, amiket a 2025-től életbe lépő kibocsátási határértékek túllépése miatt kellene fizetniük az autógyártóknak. Korábban az volt az intézkedés célja, hogy az elektromos járművek gyártását ösztönözzék, de mivel visszaestek az európai eladások, már kontraproduktív hatást vált ki.

 

Mint arról korábban beszámoltunk, jövőre 93,6 g/km-es károsanyag-kibocsátási határérték lép életbe az Európai Unió területén, ami jóval szigorúbb, a korábbi, 2021 és 2024 között érvényben lévő, 116 g/km-es határértékhez képest. A gyártók ezt eddig is úgy oldották meg, hogy több hibrid, illetve elektromos hajtású autót adtak el.

A Dataforce elemzőcég számításai szerint ahhoz, hogy az autógyártók megfeleljenek az új normáknak, eladásaik 37 százalékának kellene ilyen modellekből állnia. Ha túllépik a megengedett szén-dioxid-kibocsátási szintet, autónként és grammonként 95 eurót kell fizetniük, ami a mostani árfolyamon közel 40 ezer forintnak felel meg. Benne van a pakliban az is, hogy ennek levét a vevők ihatják meg.

Forrás: vezess.hu Kép: illusztrtáció

 

Double D

Recent Posts

Döntöttek az idősek jogosítványáról! Ez a változásvárható!

Úgy tűnik, az Európai Unió végre szabályozni fogja az idősebb sofőrök kérdését, és azt, hogy…

2 óra ago

Megújul a Váci út egy szakasza, elkezdődött a társadalmi egyeztetés

A BKK folytatja a legvédtelenebbek, tehát a gyalog, kerékpárral vagy kerekesszékkel közlekedők, illetve az idősebbek…

2 óra ago

Új lehetőségek a piacon Az elektromobilitás és a taxizás közös jövője

Az elektromos autók iránti érdeklődés kissé hullámzó, de a piaci keresletük folyamatosan növekszik. A fenntartható…

18 óra ago

5000 forint és hétfőig kötelező volt befizetni: a NAV is keményen rászállhat arra, aki elfelejtette

Március 31-én lejárt a kötelező kamarai hozzájárulás befizetésének határideje, amely évente 5000 forintot jelent a…

4 nap ago

Újabb budapesti utcákban vált fizetőssé a parkolás: ezt kell tudni

Április 2-től újabb parkolási övezet vált fizetőssé, ahol reggel 8 órától este 6 óráig kell…

4 nap ago

Leáldozott a papírnyugtáknak: júliustól munkába állhat a NAV új rendszere

Megjelent a Magyar Közlönyben az e-pénztárgépek forgalmazásáról, üzemeltetéséről, valamint az e-pénztárgépek és az e-nyugta kiállításának…

5 nap ago