Categories: Hírek

Megmentenék az EU-s gigabírságtól az autógyártókat

 

Nemcsak a belső égésű motorok 2035-ös tilalmának visszavonását szorgalmazzák az Európai Uniónál, a jövőre szigorodó kibocsátási normák kapcsán is változás jöhet.

 

Már az Európai Unió legnagyobb politikai csoportja, az Európai Néppárt is amellett ágál, hogy vissza kell vonni a belső égésű motorok közelgő tilalmát – írta a Financial Times által ismertetett állásfoglalásról a Portfolio.

A képviselőcsoport szerint a tilalmat, aminek értelmében 2035-től megtiltanák a belső égésű motorral szerelt új autók értékesítését, a tervezettnél egy évvel hamarabb, már jövőre felül kellene vizsgálni. Álláspontjuk szerint továbbra is engedélyezni kellene a hagyományos motorokat, azzal a kitétellel, ha képesek bioüzemanyaggal vagy más alacsony károsanyag-kibocsátású alternatívával működni.

 

Azt is szorgalmazzák, hogy ne csak a 2035-ös tilalmat, de azokat a több milliárd eurós bírságokat is vizsgálják felül, amiket a 2025-től életbe lépő kibocsátási határértékek túllépése miatt kellene fizetniük az autógyártóknak. Korábban az volt az intézkedés célja, hogy az elektromos járművek gyártását ösztönözzék, de mivel visszaestek az európai eladások, már kontraproduktív hatást vált ki.

 

Mint arról korábban beszámoltunk, jövőre 93,6 g/km-es károsanyag-kibocsátási határérték lép életbe az Európai Unió területén, ami jóval szigorúbb, a korábbi, 2021 és 2024 között érvényben lévő, 116 g/km-es határértékhez képest. A gyártók ezt eddig is úgy oldották meg, hogy több hibrid, illetve elektromos hajtású autót adtak el.

A Dataforce elemzőcég számításai szerint ahhoz, hogy az autógyártók megfeleljenek az új normáknak, eladásaik 37 százalékának kellene ilyen modellekből állnia. Ha túllépik a megengedett szén-dioxid-kibocsátási szintet, autónként és grammonként 95 eurót kell fizetniük, ami a mostani árfolyamon közel 40 ezer forintnak felel meg. Benne van a pakliban az is, hogy ennek levét a vevők ihatják meg.

Forrás: vezess.hu Kép: illusztrtáció

 

Double D

Recent Posts

Ha ilyen autód van nem hajthatsz be ezekbe a városokba

Már nem csak az elektromosok és hibridek sújtják a piaci versenyben a benzines és gázolajos…

22 óra ago

Májusban is lendületesen bővült a hazai elektromos járműpark

2020 elejéhez képest tízszeresére nőtt a tisztán elektromos járműállomány Magyarországon. Minden idők második legjobb havi…

3 nap ago

Autósok figyelem: ez a hiba akár félmillióba is kerülhet

A lejárt jogosítvány nem csupán egy adminisztratív baki, hanem súlyos következményekkel is jár. Aki nem…

3 nap ago

A római taxisok felháborodtak, mert Max Verstappenéhez hasonlították a vezetési stílusukat

A római taxisok nem örültek neki, hogy a négyszeres Formula–1-es világbajnok Max Verstappenéhez hasonlították a…

3 nap ago

Péntek éjszaka a belvárosban – fókuszban a biztonság

A fővárosi rendőrök újabb razziáján 625 embert igazoltattak, ebből 11 embert elfogtak. A Budapesti Rendőr-főkapitányság…

4 nap ago

Nyakunkon a szabályozás, ami mindent megváltoztat – ezt tudjuk eddig az új KRESZ-ről

A magyar KRESZ 135 éves története alatt rengeteg módosításon esett át, viszont jelenleg 1975 óta,…

5 nap ago