Az elmúlt napokban több cikkben is foglalkoztunk Budapest parkolási helyzetével. A téma azért került előtérbe, mert a Fővárosi Közgyűlés szerdán szavazott a parkolási reformról, amit elfogadtak – valamint még sok más, a főváros közlekedését érintő témáról.
A parkolási reformokról részleteiben szavaztak a képviselők, amelyekből ezek mentek át:
A több órás ülés során ezek voltak a legfontosabb, autósokat érintő szavazások, amiket elfogadtak, de még sok apró(bb) változásra kell számítani. Ilyen például, hogy egyes aluljárókat a jövőben lezárnak esténként. Ezt egy hatástanulmány fogja megelőzni és annak megfelelően változtatnak az alapkoncepción.
A kutyapártos Kovács Gergely javaslatát, hogy legyen fizetős a gyaloglás, nem fogadták el, viszont a gyalogosstratégiát igen. Ez a járdahálózat bővítéséről és a járdákon előforduló akadályok megszüntetéséről szól.
Az akadálymentesített, mozgáskorlátozott parkolókat kék festéssel megjelölik, karbantartják. A jogszabályi előírásoknak nem megfelelő méretű járdákon a közúti jelzőtáblák megszüntetik vagy máshova helyezik.
Forrás: totalcar.hu
Valós előnyük nem összemérhető a biztonsági kockázatukkal. Kínai autóipari hatóságok új, hangsúlyosan biztonsági szempontokra épülő…
„Ma egy dühöngő autós – egy taxisofőr – paprikaspray-jel fújta le az egyik buszsofőrünket, aki…
Nagy hibának nevezte az Európai Unió döntését a belső égésű motorok 2035-ös betiltásáról a BMW…
A kínai elektromos autók iránt csak szerény az érdeklődés Európában – derül ki egy pénteken…
A Wizz Air félmaraton miatt A Budapesti Rendőr-főkapitányság tájékoztatása szerint futóverseny miatt útlezárások lesznek Budapesten…
Komoly mérnöki és kivitelezői kihívás zajlik a Flórián térnél, ahol a déli felüljáró felújítása új…