Az elmúlt napokban több cikkben is foglalkoztunk Budapest parkolási helyzetével. A téma azért került előtérbe, mert a Fővárosi Közgyűlés szerdán szavazott a parkolási reformról, amit elfogadtak – valamint még sok más, a főváros közlekedését érintő témáról.
A parkolási reformokról részleteiben szavaztak a képviselők, amelyekből ezek mentek át:
A több órás ülés során ezek voltak a legfontosabb, autósokat érintő szavazások, amiket elfogadtak, de még sok apró(bb) változásra kell számítani. Ilyen például, hogy egyes aluljárókat a jövőben lezárnak esténként. Ezt egy hatástanulmány fogja megelőzni és annak megfelelően változtatnak az alapkoncepción.
A kutyapártos Kovács Gergely javaslatát, hogy legyen fizetős a gyaloglás, nem fogadták el, viszont a gyalogosstratégiát igen. Ez a járdahálózat bővítéséről és a járdákon előforduló akadályok megszüntetéséről szól.
Az akadálymentesített, mozgáskorlátozott parkolókat kék festéssel megjelölik, karbantartják. A jogszabályi előírásoknak nem megfelelő méretű járdákon a közúti jelzőtáblák megszüntetik vagy máshova helyezik.
Forrás: totalcar.hu
2020 elejéhez képest tízszeresére nőtt a tisztán elektromos járműállomány Magyarországon. Minden idők második legjobb havi…
A lejárt jogosítvány nem csupán egy adminisztratív baki, hanem súlyos következményekkel is jár. Aki nem…
A római taxisok nem örültek neki, hogy a négyszeres Formula–1-es világbajnok Max Verstappenéhez hasonlították a…
A fővárosi rendőrök újabb razziáján 625 embert igazoltattak, ebből 11 embert elfogtak. A Budapesti Rendőr-főkapitányság…
A magyar KRESZ 135 éves története alatt rengeteg módosításon esett át, viszont jelenleg 1975 óta,…
Egy joghézagot kihasználva online rendszer épült ki azoknak az autósoknak, akik már közel állnak a…