Categories: Hírek

Pofátlan gyakorlat: sofőr nuku, de azért csörögjön a fuvarból a zsozsó

 

Az Uber és a Lyft nevű fuvarozó applikációk felhasználói egy olyan szürkezónás gyakorlatot kezdtek el folytatni, ami életveszélyes.

 

Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója már korábban belengette, hogy október 10-én be akar mutatni egy, a fuvarozó szolgáltatásokhoz használt önvezető autó tervezetet, és már régóta fontolgatja, hogy létrehoz egy, a Tesla által üzemeltetett, magánszemélyek tulajdonában lévő autonóm járművekből álló taxihálózatot.

Erre azért van szükség, mert amíg az olyan robottaxi-szolgáltatók, mint az Alphabet által működtetett Waymo és a General Motors-hoz tartozó Cruise erősen szabályozottak, addig az állami és szövetségi hatóság szerint a Tesla autók esetében egyedül a járműtulajdonosok a felelősek, függetlenül attól, hogy használnak-e vezetéstámogató szoftvert, avagy sem.

Emellett pedig a Waymo és a Cruise szoftvere teljes autonómia mellett is képes hajtani a járműveket, a Tesla rendszere azonban a jelenlegi ajánlás szerint vezetői felügyeletet igényel – írja a Reuters.

Ennek a szabályozási kérdésnek az apropója egy április 10-én, Las Vegasban történt baleset, mely során egy önvezető Tesla egy Uber-ről rendelt fuvar utasát szállította, amikor egy kereszteződésben az autó belerohant egy terepjáróba. A terepjáró sofőrjét kórházba szállították, a rendőrségi jelentés szerint őt az elsőbbség megadásának elmulasztásával vádolják.

A sofőr, Justin Yoon egy YouTube-videóban azt mondta, a Tesla szoftvere még akkor sem lassította le a járművét, amikor a terepjáró kilépett egy olyan holttérből, amit egy másik jármű okozott. A Tesla utasai kisebb sérülésekkel megúszták a balesetet, maga az autó azonban totálkárosra tört.

 

Rengeteg parázs vita után augusztus elején engedélyezte a kaliforniai közlekedési hatóság két robottaxicég, a Waymo és a Cruise autóinak működését San Francisco egész területén. Az első tapasztalatok igencsak szokatlanok.
Ha többre kíváncsi, itt olvashat tovább.

Forrás: economx.hu Kép: YouTube

Double D

Recent Posts

Ez az új traffipax sokat fog kaszálni Budapesten

Magyarország egyik legforgalmasabb útszakaszára telepítettek a napokban traffiboxt. A Liszt Ferenc repülőtér 1-es terminálja előtt…

18 óra ago

Piros vagy fekete? Sokan még mindig rosszul bikázzák be az autót – Ön ne essen ebbe a hibába!

Amikor nem indul a kocsi, sokan csak legyintenek: „Sebaj, rácuppantom a kábeleket, és kész is.”…

18 óra ago

Vége az ingyenes gurulásnak: kilométeradó jön a villanyautókra

2028-tól a brit villanyautósok már nem csak töltenek, hanem minden megtett távolság után fizetnek is…

2 nap ago

Mégsem tiltják be teljesen az új benzines autók forgalmazását az EU-ban

Lekerült a napirendről a teljes tiltás, 2035-től az újonnan forgalomba kerülő autóknál nem 100 százalékkal,…

2 nap ago

Több lépcsőben emelkedik az alanyi adómentesség határa

Az alanyi adómentesség éves bevételi korlátja a jelenlegi 18 millió forintról 2026-ban 20 millió, 2027-ben…

3 nap ago

Drosztengedély – Változások 2026-tól!

Az Országos Taxis Szövetség elnöke tájékoztatta szerkesztőségünket a fővárosi drosztengedély kiváltásával kapcsolatos előírások változásáról. A…

4 nap ago