Németország és Olaszország a járműipari szereplők mellé állt az ágazatra vonatkozó uniós környezetvédelmi szabályok lazításának kérdésében. Ezek alapvetően a belső égésű motorokkal szerelt autók gyártásának 2035-ig történő megszüntetését, és a járművek által kibocsátott szén-dioxid mennyiségére vonatkozó határértékek fokozatos csökkenését írják elő.
Előzmények: a két kormány néhány nappal az Európai Autógyártók Szövetségének (ACEA) vészjósló közleménye után tette világossá álláspontját, miszerint az uniónak meg kell teremtenie azokat a feltételeket, amelyek révén teljesíthetik az autóipari szereplők a szigorodó elvárásokat vagy azok bevezetését el kell halasztani.
Miért fontos ez? A szóban forgó szabályoknak az európai autógyártóknak a kínai vetélytársakkal vívott éles árverseny közepette kellene megfelelni, és az elektromos autók iránti kereslet is gyenge, pedig elsősorban az segíthetné hozzá a gyártókat a normák teljesítéséhez, ha ezekből sokat tudnának eladni – ha ez nem sikerül, akkor bírságot kell fizetniük.
Reakciók: a Volkswagennél már szeptember elején felmerült a drezdai és az osnabrück-i üzemek bezárása és a vállalat felmondta az 1994 óta érvényben lévő munkahelyvédelmi programját, ami ellen a hagyományosan erős szakszervezetek tiltakoznak. Decemberben sztrájk kezdődhet, ha fennmarad a menedzsment és a munkavállalói oldal közötti feszültség.
Forrás: G7.hu Kép: illusztráció
Sok vállalkozóval előfordul, hogy vállalkozását időnként szüneteltetni kényszerül. A főállású vállalkozóknál érdemes figyelni arra, hogy…
Lépett a kormány, lehet spórolni. A kényelmi díjnak eddig nem volt semmilyen maximuma, a viszonteladók…
Tombol a nyár, itt az ideje a lazításnak. Tömegek indulnak autóval a tenger felé, és…
Két autóipari céggel, a Luciddal és a Nuróval állt össze az Uber. Az autósokat ezúttal…
A Nemzeti Adó- és Vámhivatal nyári ellenőrzései különösen két témára koncentrálódnak az idén: ezek a…
Egy új uniós szabályozás szerint a jövőben szigorúbb feltételek vonatkoznának a használt autók eladására. Csak…