Évek óta reménykedünk az alanyi áfa-mentes határ emelésében, hiszen a mai tarifák alapján már nem lehetetlen havi egymilliós bevételt elérni, vagy meghaladni. Az éves 12 milliót átlépni viszont szinte gazdasági csődöt jelentene…
A kata alapján adózó taxisok bátran átléphetik egy-egy hónapban az egymilliós bevételt, csak az éves 12 millióba kell beleférni.
Átalányadósoknál hasonló a helyzet, mert a göngyölítéses számítási lehetőség miatt – ha a 12 milliós éves áfa-határ alatt maradnak – nem lépik át a minimálbér alapján számított járulékok összegét; azt meg a főállásúaknak úgyis be kell fizetni. A személyi jövedelemadó fizetési kötelezettség ugyan belép az ez évben 8.040.000 Ft árbevétel felett, de ez még elviselhető mértékű…
Na de akkor hogy férjünk bele a 12 millióba?
Vannak szabályos és szabálytalan lehetőségek egyaránt. Itt csak az elsővel foglalkozunk, a különböző trükkök alkalmazásával mindenki a saját bőrét viszi a vásárra.
Megjegyzem: nem érdemes.
A hatályos adatszolgáltatási szabályok kötik a taxitársaságokat – legyenek hazai vagy külföldi cégek -, így kissé sarkítva azt mondhatjuk, hogy a hatóság bizony minden forint bevételünket látja…
Ha viszont megelégszünk az évi 12 milliós bevétel által elérhető jövedelemmel – ha ügyesen gazdálkodunk, ez azért nem kevés -, akkor a következő lehetőségek vannak:
Ha nem emelkedik az alanyi adómentes határ, és azt túlléptük, akkor arra kell felkészülnünk, hogy minden 1.270.000 forint bevételünkből 270.000 Ft áfát fizetnünk kell. A járulékos költségekről – könyvelő, stb. – már nem is beszélve…
-oli-
Ideális esetben pontosan tudjuk, mik azok a felszerelések, amiket magunknál kell tartani, ha autóba ülünk.…
Ismét a Fővárosi Közgyűlés napján. Taxis demonstráció közepette tartja szerdai ülését a Fővárosi Közgyűlés –…
Továbbra is dinamikus kereslet tapasztalható a hazai használtautó-piacon, különösen az elektromos és hibrid modellek iránt.…
De miért? A közúti balesetekben elhunytak száma világszerte évente nagyjából 1,19 millió főre tehető, ami azt…
Valós fogyasztási és kibocsátási adatok mutatják, hogy konnektoros hibridekkel alig spórolnak benzint az autósok, a…
Az Európai Parlament képviselői támogatják a jogosítványok uniós szabályozásának reformját. Mutatjuk, milyen változások jönnek! Az…