Több taxisofőr is felháborodottan jelezte lapunknál, hogy a magyar piacra egy hónapja visszatért Uber akciói, partnercégének, a Főtaxinak a korábbi kuponos akcióihoz hasonlóan „borzalmasan piactorzító hatásúak”, és megkerülik a hatósági árat.
A Budapestre nemrég visszatért Uber ugyanis július elején 80 százalékos engedményt kínált (legfeljebb 3800 forint értékben, legfeljebb 5 útra) utasainak, majd az akció kifutása után egy hasonló feltételű, 50 százalékos kampánnyal folytatta. Vajon mindez mennyiben mond ellent a kormány által bevezetett, majd pedig a taxisok kérésére szintén a kormány által váratlanul megvédett hatósági árnak a tarifákban?
Lapunk kérdésére, hogy nem tartják-e piactorzítónak a kedvezményeket, az Uber azt válaszolta: a cég mindig betartja az összes helyi törvényt és előírást azokban az országokban és városokban, ahol működik. Így kizárólag olyan utas- és sofőrakciókat hirdetnek Budapesten, amelyek minden jogszabályi előírásnak megfelelnek.
Megkerestük a szabályozásért felelős BKK-t is az ügyben, ahol úgy nyilatkoztak, hogy a fővárosi taxirendelet a hatósági árral összefüggésben kizárólag a személytaxi-szolgáltatás viteldíjának képzésére és a szolgáltatás során alkalmazható viteldíjra vonatkozóan tartalmaz rendelkezést. A rendelet arra vonatkozóan viszont nem tartalmaz iránymutatást, hogy az utas mivel fizet, vagy adott esetben milyen akciót érvényesít a szabályosan képzett viteldíj fizetésénél.
A BKK szerint úgynevezett „kuponos akciókra” a korábbi években is volt példa. Előfordul, hogy a személytaxi-szolgáltatást közvetítő és szervező szolgálatok kuponokat, illetve különböző kedvezményeket kínálnak az utazóközönségnek.
Mint az Uber kérdésünkre elmondta, az online regisztrált sofőrök száma az induláskori 2500-ról mára 5000-re nőtt. Azt, hogy a beregisztrált sofőrök közül hánnyal kötöttek szerződést, az Uber nem akarja a nyilvánosság orrára kötni.
Az első havi utasszámmal kapcsolatban sem volt túl közlékeny a cég: mint írták, az eddigi eredmények alapján nagyon optimisták a budapesti növekedésüket illetően.
A fentiekhez hasonlóan azt sem tudtuk meg, hogy a bevételből milyen arányban részesül a partnercég Főtaxi leányvállalata, az F-Mobilitás Kft., ami a diszpécserengedélyt és az infrastruktúrát biztosítja a budapesti Ubernek.
Forrás: telex.hu Kép: illusztráció
Az olaszoknál mostantól nincs pardon: aki egyszer már lebukott ittasan a volán mögött, annak be…
Az M4-es autóút vecsési csomópont szakaszán júliusban három ütemben felújításokat hajtanak végre, emiatt a reptérre…
Július 5-től 24-ig az 1-es villamos rövidített útvonalon halad. A Flórián téri felüljárók felújításához kapcsolódó…
Egészen ideáig még meg lehetett úszni egy adminisztrációs költséget, de mostantól már akkor is fizetni…
Több mint 16 ezer életveszélyes Volkswagen autó cirkál jelenleg is az utakon. A gyártó már…
Magyarországon 65 098 új személyautót helyeztek forgalomba az idei első hat hónapban, 4,3 százalékkal többet,…