Categories: Hírek

A BKK szerint nem kerüli meg a hatósági árat az Uber 80 százalékos utaskedvezménye

 

Több taxisofőr is felháborodottan jelezte lapunknál, hogy a magyar piacra egy hónapja visszatért Uber akciói, partnercégének, a Főtaxinak a korábbi kuponos akcióihoz hasonlóan „borzalmasan piactorzító hatásúak”, és megkerülik a hatósági árat.

 

Budapestre nemrég visszatért Uber ugyanis július elején 80 százalékos engedményt kínált (legfeljebb 3800 forint értékben, legfeljebb 5 útra) utasainak, majd az akció kifutása után egy hasonló feltételű, 50 százalékos kampánnyal folytatta. Vajon mindez mennyiben mond ellent a kormány által bevezetett, majd pedig a taxisok kérésére szintén a kormány által váratlanul megvédett hatósági árnak a tarifákban?

 

Lapunk kérdésére, hogy nem tartják-e piactorzítónak a kedvezményeket, az Uber azt válaszolta: a cég mindig betartja az összes helyi törvényt és előírást azokban az országokban és városokban, ahol működik. Így kizárólag olyan utas- és sofőrakciókat hirdetnek Budapesten, amelyek minden jogszabályi előírásnak megfelelnek.

Megkerestük a szabályozásért felelős BKK-t is az ügyben, ahol úgy nyilatkoztak, hogy a fővárosi taxirendelet a hatósági árral összefüggésben kizárólag a személytaxi-szolgáltatás viteldíjának képzésére és a szolgáltatás során alkalmazható viteldíjra vonatkozóan tartalmaz rendelkezést. A rendelet arra vonatkozóan viszont nem tartalmaz iránymutatást, hogy az utas mivel fizet, vagy adott esetben milyen akciót érvényesít a szabályosan képzett viteldíj fizetésénél.

A BKK szerint úgynevezett „kuponos akciókra” a korábbi években is volt példa. Előfordul, hogy a személytaxi-szolgáltatást közvetítő és szervező szolgálatok kuponokat, illetve különböző kedvezményeket kínálnak az utazóközönségnek.

 

Mint az Uber kérdésünkre elmondta, az online regisztrált sofőrök száma az induláskori 2500-ról mára 5000-re nőtt. Azt, hogy a beregisztrált sofőrök közül hánnyal kötöttek szerződést, az Uber nem akarja a nyilvánosság orrára kötni.

Az első havi utasszámmal kapcsolatban sem volt túl közlékeny a cég: mint írták, az eddigi eredmények alapján nagyon optimisták a budapesti növekedésüket illetően.

A fentiekhez hasonlóan azt sem tudtuk meg, hogy a bevételből milyen arányban részesül a partnercég Főtaxi leányvállalata, az F-Mobilitás Kft., ami a diszpécserengedélyt és az infrastruktúrát biztosítja a budapesti Ubernek.

Forrás: telex.hu Kép: illusztráció

 

Double D

Recent Posts

Halványul a toyotás legenda – Az ötéves autók közül kik a legjobbak és legproblémásabbak?

Elkészült az ADAC megbízhatósági statisztikája. A Totalcar most az öt évvel ezelőtt gyártott autóknál nézett…

17 óra ago

Katasztrofális hír jött a magyar autósoknak, ez mindenkinél kiveri a biztosítékot

Túl sok az öreg autó, az újakat meg nem veszik, ez a javaslat viszont megint az…

2 nap ago

Ezen a hétvégén is szabad a rakpart

Folytatódik a népszerű rakpartnyitás-sorozat: a hétvégén ismét megnyílik a Pesti alsó rakpart. A mozogni és…

2 nap ago

Az M1 Szerviz kiemelt ajánlata az Országos Taxis Szövetség tagjai részére

Márkaszerviz és márkafüggetlen kárrendezési szolgáltatások Budaörsön Az M1 Szerviz elhivatott abban, hogy egyedi igényekhez igazított,…

2 nap ago

Végigment ugyan a magyar sajtón, de attól még nem vonják ki az 50 eurósokat a forgalomból

Több magyar portál is megírta a Blikkre hivatkozva, hogy az Európai Központi Bank kivonja az…

3 nap ago

Jön az uniós digitális jogosítvány – mégis veszélyben az idősek vezetői engedélye?

A tagállamokra bízzák, milyen feltételekkel hosszabbítják meg az idősek jogosítványát, de a háziorvosokat is be…

3 nap ago