Categories: Hírek

Nekimennek a kukkoló autóknak az amerikaiak

Az Egyesült Államok Kereskedelmi Minisztériuma augusztusban tervezi kiadni azt az autók és az internet közötti kommunikációs kapcsolatra vonatkozó szabályjavaslatot, amivel korlátoznák, hogy az autók milyen információkat gyűjthetnek. A szabályozás leginkább a kínai autókra vonatkozik – közölte egy magas rangú tisztviselő a Reutersnek.

 

A szabályozás nem csak hardveres, de szoftveres limitációkat is jelentene.  Alan Estevez exportellenőrzési vezető hozzátette, hogy egyes adatgyűjtésre képes eszközöket a szövetséges országokban kellene gyártatni. Szerinte óriási veszélyt jelent, hogy a barátságtalan országokból származó autók rengeteg adatot gyűjtenek nem csak a vezetésről és környezetéről, de magáról a vezetőről is. Mivel a vezető a mobiltelefonját is csatlakoztatja ehhez a rendszerhez, a kommunikációs szoftver az azokon lévő információkhoz is hozzáférhet. „Az autó egy nagyon ijesztő dolog. Az autód sokat tud rólad – mondta Estevez.

 

Továbbá attól is tartanak, hogy az egyre inkább szoftverekre hagyatkozó járművek rendszere bármikor kikapcsolódhat teljesen, ami katasztrófához vezetne.

 

A pekingi külügyminisztérium szerint indokolatlan azt feltételezni, hogy a kínai autószoftverek ilyen funkcióban is működnének, azaz kukkolnák az autósok virtuális életét. Ezért az amerikai kormány jól tenné, ha a szabad kereskedelem szabályaihoz tartaná magát, azaz nem avatkozna be abba, hogy az autógyártók honnan szerzik be a termékeik részegységeit.

 

Nem ez az első tervezet korlátozó intézkedés ami a kínai autókat illeti. Az Egyesült Államok még májusban jelentette be, hogy az eddigi 25 százalékos behozatali vámot 100 százalékra emeli a kínai villanyautókra. Ennek viszont lenne egy kiskapuja, méghozzá Mexikó. Ugyanis az USA és Mexikó közötti hatályos gazdasági egyezmények alapján az esetlegesen Mexikóban gyártott kínai villanyautókra nem vonatkoznának a szigorú vámszabályok.

 

Hasonlót, de sokkal enyhébb vámemelést az EU is eszközölt a kínai villanyautókra. Július 4 óta a Kínában gyártott, majd az EU-ba exportált villanyautók behozatali vámja 17,4-38,1 százalékkal nőtt.

Az EU egy tavaly október óta tartó vizsgálat nyomán hozta meg a büntetővám bevezetéséről szóló döntést arra hivatkozva, hogy a kínai villanyautó-gyártás állami támogatása torzítja a piaci versenyt. Az intézkedés ideiglenes, az Európai Tanácsnak novemberben kell visszatérnie rá, hogy meghatározott időre véglegesítse a tarifákat.

Forrás: totalcar.hu Kép: illusztráció 

 

Double D

Recent Posts

Ügyintézés a karácsonyi ünnepek alatt? Mutatjuk a tudnivalókat

A karácsonyi időszakban a legtöbb hivatal és szolgáltató eltérő rendben működik. Érdemes előretervezni, hogy elkerüljük…

18 óra ago

A magyar Tesla-tulajdonosok januártól nem fognak örülni

2026. január 15-től Magyarországon is megszűnik az ingyenes prémium adatkapcsolat a Tesláknál: ettől az időponttól…

18 óra ago

Nagy változás jön a horvát autós nyaralásokban

A horvát parlament elfogadta az új útdíjszedési törvényt, amelynek értelmében 2027. március 1-jétől egységes elektronikus…

19 óra ago

Belepiszkálnak a szabályokba a B-s jogosítványoknál, ágálnak a szakértők

Az uniós elképzelés szerint előmozdítanák az elektromos és alternatív hajtású járművek használatát, és a motorozás…

2 nap ago

Félelmetes jelentések születnek, már a parlament is a taxiskáoszról beszél

Felduzzadt a taxispiac a pandémia óta, miközben egyre több a szakmailag és jogilag is megkérdőjelezhető…

3 nap ago

Metál Zoltán: Számos olyan taxis jelent meg a piacon, akiknek nemhogy jogosítványa, általános iskolai végzettsége sincs

Dermesztő képet festett a taxis piac jelenlegi helyzetéről Metál Zoltán, az Országos Taxis Szövetség elnöke…

3 nap ago