Categories: Hírek

Nekimennek a kukkoló autóknak az amerikaiak

Az Egyesült Államok Kereskedelmi Minisztériuma augusztusban tervezi kiadni azt az autók és az internet közötti kommunikációs kapcsolatra vonatkozó szabályjavaslatot, amivel korlátoznák, hogy az autók milyen információkat gyűjthetnek. A szabályozás leginkább a kínai autókra vonatkozik – közölte egy magas rangú tisztviselő a Reutersnek.

 

A szabályozás nem csak hardveres, de szoftveres limitációkat is jelentene.  Alan Estevez exportellenőrzési vezető hozzátette, hogy egyes adatgyűjtésre képes eszközöket a szövetséges országokban kellene gyártatni. Szerinte óriási veszélyt jelent, hogy a barátságtalan országokból származó autók rengeteg adatot gyűjtenek nem csak a vezetésről és környezetéről, de magáról a vezetőről is. Mivel a vezető a mobiltelefonját is csatlakoztatja ehhez a rendszerhez, a kommunikációs szoftver az azokon lévő információkhoz is hozzáférhet. „Az autó egy nagyon ijesztő dolog. Az autód sokat tud rólad – mondta Estevez.

 

Továbbá attól is tartanak, hogy az egyre inkább szoftverekre hagyatkozó járművek rendszere bármikor kikapcsolódhat teljesen, ami katasztrófához vezetne.

 

A pekingi külügyminisztérium szerint indokolatlan azt feltételezni, hogy a kínai autószoftverek ilyen funkcióban is működnének, azaz kukkolnák az autósok virtuális életét. Ezért az amerikai kormány jól tenné, ha a szabad kereskedelem szabályaihoz tartaná magát, azaz nem avatkozna be abba, hogy az autógyártók honnan szerzik be a termékeik részegységeit.

 

Nem ez az első tervezet korlátozó intézkedés ami a kínai autókat illeti. Az Egyesült Államok még májusban jelentette be, hogy az eddigi 25 százalékos behozatali vámot 100 százalékra emeli a kínai villanyautókra. Ennek viszont lenne egy kiskapuja, méghozzá Mexikó. Ugyanis az USA és Mexikó közötti hatályos gazdasági egyezmények alapján az esetlegesen Mexikóban gyártott kínai villanyautókra nem vonatkoznának a szigorú vámszabályok.

 

Hasonlót, de sokkal enyhébb vámemelést az EU is eszközölt a kínai villanyautókra. Július 4 óta a Kínában gyártott, majd az EU-ba exportált villanyautók behozatali vámja 17,4-38,1 százalékkal nőtt.

Az EU egy tavaly október óta tartó vizsgálat nyomán hozta meg a büntetővám bevezetéséről szóló döntést arra hivatkozva, hogy a kínai villanyautó-gyártás állami támogatása torzítja a piaci versenyt. Az intézkedés ideiglenes, az Európai Tanácsnak novemberben kell visszatérnie rá, hogy meghatározott időre véglegesítse a tarifákat.

Forrás: totalcar.hu Kép: illusztráció 

 

Double D

Recent Posts

Kijelző nyomkodásért büntettek meg egy autóst

A pórul járt autós csak egy képernyőre telepített fontos funkciót akart beállítani az esőben, aminek…

11 óra ago

Kezdődik a tanév – vizsgáznak az iskolautcák

 Két fővárosi iskolánál, a XIV. és a XVII. kerületben rajtol a BKK által koordinált Iskolautca-program,…

2 nap ago

Előnyben a közösségi közlekedés – ideiglenesen egyirányúsítják a Népszínház utca egy szakaszát szerdától

Gyorsabban és pontosabban közlekedhetnek a villamosok a Népszínház utcában: a közösségi közlekedés előnyben részesítése miatt…

2 nap ago

Az Országos Taxis Szövetség leveleiből

Tisztelt Elnök úr! Sokszor hallottam már Önt nyilatkozni rádióban, tévében, és úgy vettem észre, hogy…

2 nap ago

Betilthatják a villanyautók egyik spórolós megoldását

Valós előnyük nem összemérhető a biztonsági kockázatukkal. Kínai autóipari hatóságok új, hangsúlyosan biztonsági szempontokra épülő…

3 nap ago

Taxisofőr fújt le paprikaspray-vel egy buszsofőrt Budapesten

„Ma egy dühöngő autós – egy taxisofőr – paprikaspray-jel fújta le az egyik buszsofőrünket, aki…

5 nap ago