A magyar Ubernél futó taxisok részben a magyar, részben pedig egy uniós cégnek is fizetnek jutalékot, ez pedig kicsit bonyolítja az áfabefizetéseket.
Mi történt? A Niveus Consulting Group tanácsadó cég a Forbes.hu-nak küldte meg kommentárját arról, milyen adózási kérdéseket vet fel az Uber megjelenése. A fuvarmegosztó cég 8 év után tért vissza a magyar piacra, a részletekről a Forbes.hu is kérdezte a feleket.
Miért fontos ez? Múlt héten indult újra hivatalosan is, immár új formában, a magyar Főtaxi leánycégével partnerségben az amerikai fuvarmegosztó Budapesten. A csavar az, hogy ezen a piacon az Ubernek hatósági áron kell szolgáltatnia a fuvarokat úgy, mint minden más taxis cégnek, emellett a budapesti szabályoknak megfelelően a kocsik is sárgák.
Mi következik ebből? A Niveus szerint az Uber konstrukciója kicsit bonyolultabb lesz, mint a konkurens Bolté (lásd lejjebb).
Előzmények. Az észt székhelyű rivális, a Bolt a helyi taxis szabályok miatt úgyszintén nem vegytiszta fuvarmegosztóként működik Magyarországon, velük kapcsolatban tavaly merült fel a kérdés, hogy szabályos-e az, ahogy a Bolt a taxisoknak számláz. A Niveus szerint akkor a válasz az volt: a Bolt szabályosan jár el, a taxisok pedig sokszor alanyi adómentesek voltak, így nem feltétlen tudhatták, hogy nekik áfát kell fizetniük a külföldi cég részére kifizetett jutalék után.
Forrás: forbes.hu kép: illusztráció
Nem a klíma a legnagyobb ellenség: Ez az egyetlen dolog csökkenti brutális mértékben a villanyautók…
A tanksapkán vagy a töltőpisztolyon van egy viszonylag új betűkombináció, az XTL, ami a közelmúltban…
Egy 28 éves férfi a Nyugati téren nem tett eleget a rendőri jelzésnek, gázt adott,…
Az idei év első hat hónapjában a hazai kiskereskedelmi piacán összesen 1,88 milliárd liter üzemanyag…
Egy 2022‑es keltezésű, Észak‑Koreából kiszivárgott dokumentum feltárja a mindennapi taxiüzemeltetés gyakorlatát: bár a szolgáltatás formálisan…
Veszprém városa a fesztiválszezon csúcsára készült, amikor a Bakony Taxi közösségi oldalán óvatosságra intették az…