Categories: Hírek

Uber: kicsit bonyolult lesz az adózás a magyar taxisoknak

A magyar Ubernél futó taxisok részben a magyar, részben pedig egy uniós cégnek is fizetnek jutalékot, ez pedig kicsit bonyolítja az áfabefizetéseket.

 

Mi történt? A Niveus Consulting Group tanácsadó cég a Forbes.hu-nak küldte meg kommentárját arról, milyen adózási kérdéseket vet fel az Uber megjelenése. A fuvarmegosztó cég 8 év után tért vissza a magyar piacra, a részletekről a Forbes.hu is kérdezte a feleket.

 

Miért fontos ez? Múlt héten indult újra hivatalosan is, immár új formában, a magyar Főtaxi leánycégével partnerségben az amerikai fuvarmegosztó Budapesten. A csavar az, hogy ezen a piacon az Ubernek hatósági áron kell szolgáltatnia a fuvarokat úgy, mint minden más taxis cégnek, emellett a budapesti szabályoknak megfelelően a kocsik is sárgák.

 

Mi következik ebből? A Niveus szerint az Uber konstrukciója kicsit bonyolultabb lesz, mint a konkurens Bolté (lásd lejjebb).

  • A taxisok részben egy magyar cégnek fizetnek (aki természetesen áfával növelten állítja ki a számlát), részben pedig az Uber EU-s leányvállalatának fizet jutalékot, amiről áfát nem tartalmazó számlát kap. Ez után itthon kell megfizetni az áfát.
  • A tanácsadó szerint az általános áfaszabályok alapján fizető vállalkozóknak ez nem lesz probléma, de az alanyi menteseknek oda kell figyelniük erre, azaz nekik ugyanúgy be kell fizetniük. Különösen azok figyeljenek, akik eddig a Főtaxitól kaptak csak számlát.
  • Ez nem csupán adminisztratív terhet jelent (ebben könyvelő tud segíteni), de úgy kell tervezni, hogy az Uber által hirdetett jutalék nettó összeg, ezen felül a költségekbe bele kell tervezni az áfát (amit alanyi mentes adózók nem vonhatnak le).

 

Előzmények. Az észt székhelyű rivális, a Bolt a helyi taxis szabályok miatt úgyszintén nem vegytiszta fuvarmegosztóként működik Magyarországon, velük kapcsolatban tavaly merült fel a kérdés, hogy szabályos-e az, ahogy a Bolt a taxisoknak számláz. A Niveus szerint akkor a válasz az volt: a Bolt szabályosan jár el, a taxisok pedig sokszor alanyi adómentesek voltak, így nem feltétlen tudhatták, hogy nekik áfát kell fizetniük a külföldi cég részére kifizetett jutalék után.

Forrás: forbes.hu kép: illusztráció

Double D

Recent Posts

Sok autós még nem is hallott erről az új uniós szabályról – Az ön autóját is érinti!

Egy új uniós rendelet lépett hatályba, amelyről még alig hallottak az autósok, pedig mindenkit érint…

2 óra ago

Hatalmas horderejű bejelentésekkel érkezik a Toyota az idei Japán Mobilitási Kiállításon

Október 30. és november 9. között, Tokióban kerül megrendezésre a 2025-ös Japán Mobilitási Kiállítás, amely…

1 nap ago

Olcsóbb lesz a jogosítvány: oktató helyett a szülők is taníthatják a kezdő sofőröket

Németországban költségcsökkentő reformra készülnek a jogosítványszerzésben: miután a mobilokba költöztetik az elméleti képzést, a bukás…

1 nap ago

Az október 23-i hosszú hétvégén lesz utoljára nyitva a Pesti alsó rakpart 2025-ben

Változatos programokkal és gyertyafényes vacsorával búcsúzik az idei szezon a Pesti alsó rakparton. A hosszú…

2 nap ago

Ön is e-cigizik vezetés közben? Mostantól ez tilos lehet – mutatjuk, miért!

Egy német sofőrt 150 euróra, vagyis közel 58 000 forintra büntettek, mert vezetés közben az…

3 nap ago

Ideiglenes forgalomkorlátozás Budapesten

Az október 23-ai rendezvények és gyűlések miatt ideiglenes forgalomkorlátozás lesz 2025. október 26-ig Budapest több…

4 nap ago