Categories: Hírek

Uber: kicsit bonyolult lesz az adózás a magyar taxisoknak

A magyar Ubernél futó taxisok részben a magyar, részben pedig egy uniós cégnek is fizetnek jutalékot, ez pedig kicsit bonyolítja az áfabefizetéseket.

 

Mi történt? A Niveus Consulting Group tanácsadó cég a Forbes.hu-nak küldte meg kommentárját arról, milyen adózási kérdéseket vet fel az Uber megjelenése. A fuvarmegosztó cég 8 év után tért vissza a magyar piacra, a részletekről a Forbes.hu is kérdezte a feleket.

 

Miért fontos ez? Múlt héten indult újra hivatalosan is, immár új formában, a magyar Főtaxi leánycégével partnerségben az amerikai fuvarmegosztó Budapesten. A csavar az, hogy ezen a piacon az Ubernek hatósági áron kell szolgáltatnia a fuvarokat úgy, mint minden más taxis cégnek, emellett a budapesti szabályoknak megfelelően a kocsik is sárgák.

 

Mi következik ebből? A Niveus szerint az Uber konstrukciója kicsit bonyolultabb lesz, mint a konkurens Bolté (lásd lejjebb).

  • A taxisok részben egy magyar cégnek fizetnek (aki természetesen áfával növelten állítja ki a számlát), részben pedig az Uber EU-s leányvállalatának fizet jutalékot, amiről áfát nem tartalmazó számlát kap. Ez után itthon kell megfizetni az áfát.
  • A tanácsadó szerint az általános áfaszabályok alapján fizető vállalkozóknak ez nem lesz probléma, de az alanyi menteseknek oda kell figyelniük erre, azaz nekik ugyanúgy be kell fizetniük. Különösen azok figyeljenek, akik eddig a Főtaxitól kaptak csak számlát.
  • Ez nem csupán adminisztratív terhet jelent (ebben könyvelő tud segíteni), de úgy kell tervezni, hogy az Uber által hirdetett jutalék nettó összeg, ezen felül a költségekbe bele kell tervezni az áfát (amit alanyi mentes adózók nem vonhatnak le).

 

Előzmények. Az észt székhelyű rivális, a Bolt a helyi taxis szabályok miatt úgyszintén nem vegytiszta fuvarmegosztóként működik Magyarországon, velük kapcsolatban tavaly merült fel a kérdés, hogy szabályos-e az, ahogy a Bolt a taxisoknak számláz. A Niveus szerint akkor a válasz az volt: a Bolt szabályosan jár el, a taxisok pedig sokszor alanyi adómentesek voltak, így nem feltétlen tudhatták, hogy nekik áfát kell fizetniük a külföldi cég részére kifizetett jutalék után.

Forrás: forbes.hu kép: illusztráció

Double D

Recent Posts

Betilthatják a villanyautók egyik spórolós megoldását

Valós előnyük nem összemérhető a biztonsági kockázatukkal. Kínai autóipari hatóságok új, hangsúlyosan biztonsági szempontokra épülő…

1 nap ago

Taxisofőr fújt le paprikaspray-vel egy buszsofőrt Budapesten

„Ma egy dühöngő autós – egy taxisofőr – paprikaspray-jel fújta le az egyik buszsofőrünket, aki…

3 nap ago

A BMW vezérigazgatója szerint hiba volt az EU-tól, hogy 2035-re betiltják a hagyományos motorokat

Nagy hibának nevezte az Európai Unió döntését a belső égésű motorok 2035-ös betiltásáról a BMW…

3 nap ago

A kutyának sem kell a kínai autó

A kínai elektromos autók iránt csak szerény az érdeklődés Európában – derül ki egy pénteken…

3 nap ago

Hétvégén ismét felborul a megszokott közlekedés Budapesten

A Wizz Air félmaraton miatt A Budapesti Rendőr-főkapitányság tájékoztatása szerint futóverseny miatt útlezárások lesznek Budapesten…

4 nap ago

Megemelték a Flórián téri felüljárót

Komoly mérnöki és kivitelezői kihívás zajlik a Flórián térnél, ahol a déli felüljáró felújítása új…

5 nap ago