Categories: Hírek

Nem viszik a BYD-t a németek

A BYD, a világ második legnagyobb elektromosautó-gyártója nehezen tud betörni a német autópiacra, aminek legfőbb oka, hogy a németek egyelőre szemlátomást nem rajonganak a kínai vállalat autóiért.

 

Annak ellenére, hogy a 29 éve alapított BYD hazájában és több külföldi piacon komoly sikereket ért el, Németországban nehezen jut ötről a hétre. Németországban a környezetbarát közlekedés nagyon is népszerű, így nem lehet a BYD autóeladásainak kudarcát az elektromos autók iránti megcsappanó globális keresletre fogni.

 

Autóipari szakértők szerint Németországban az elmúlt hónapokban regisztrált BYD autók száma kiábrándítóan alacsony volt, mindössze 160 autót állítottak forgalomba. Az „üvöltően” alacsony szám sokat elmond arról, hogy a kínai autógyártónak milyen nehézségekkel kell szembenéznie, ha be akar törni a német piacra, és birokra akar kelni olyan patinás hazai márkákkal, mint a Mercedes-Benz, a BMW, az Audi vagy a Volkswagen.

Pedig a sencseni székhelyű autóipari óriás komoly próbálkozásokat tett a német piac meghódítására: ilyen volt például a mintegy háromezer BYD-t szállító Explorer No.1 gépkocsiszállító teherhajó érkezése február végén a bremerhaveni kikötőbe. A monstrum gyomrából érkező BYD-k európai „partra szálllása” bejárta a világsajtót, szimbolikusan jelezve az öreg kontinensnek a kínai autóipar hódító körútjának kezdetét, amely várhatóan akkor vesz lendületet, amikor előreláthatólag két-három év múlva legördül a Szeged mellett épülő BYD üzem gyártószalagjáról az első autó. Az Explorer No.1 csak az első fecske a a kifejezetten járműszállításra tervezett, nyolc monstrehajóból álló flottából, amely hatékony eszköz lesz a BYD-export növeléséhez.

Kezdetben a német hatóságok félelmeiket fejezték ki az olcsó kínai elektromos autók érkezése miatt. Ezek a félelmek azonban alaptalannak bizonyultak, mivel szakértők szerint a BYD érkezése nem volt jelentős hatással a német autóipar versenykörnyezetére. A nagy német gyártók nem veszítettek ügyfeleket, és nyereséget termeltek a hazai piacon. Iparági elemzők szerint ez a helyzet a közeljövőben valószínűleg nem is fog jelentősen megváltozni, akár jönnek kínai autók, akár nem. A BYD erőfeszítései és az elektromos autóiban rejlő potenciál, és a járművei olcsósága ellenére a kínai autók iránt egyelőre nincs jelentős kereslet a német fogyasztók körében, s emiatt a vállalat korlátozza az eladásokat az országban.

 

A BYD az Elon Musk vezette Tesla riválisa a világelsőbbségért vívott küzdelemben az elektromos autók eladásaiban.  Az amerikai óriásnak a múlt hónap elején sikerült visszaszereznie az elsőbbségét, miután a tavalyi év végén alulmaradt a kínai riválisával szemben. A BYD bevételei jelentős mértékben, 47 százalékkal csökkentek az év első három hónapjában tavalyi év utolsó negyedévéhez képest, ami elsősorban a kínai piacon tomboló árháborúnak a következménye. Az eladott autók darabszámában ez úgy mutatkozott meg, hogy a kínai vállalat valamivel több mint 300 ezer elektromos autót értékesített az év első három hónapjában, 2023 utolsó negyedévében pedig  több mint félmilliót, ami rekord volt a BYD történelmében.

Forrás: autoszektor.hu 

Double D

Recent Posts

Gyalogoszónává alakítják a Belső-Erzsébetvárost – új közlekedési rend jön a bulinegyedben

Gyökeres változás jöhet a bulinegyedben június végétől: az Index birtokába jutott előterjesztés szerint sétálóutcává alakítanák…

8 óra ago

Durva szigorítás jöhet, évente kellene műszakira vinni az autókat

A közlekedésbiztonság javítása érdekében egy új EU-s javaslat előírná, hogy a tíz évnél idősebb autók…

8 óra ago

Gépjárműadó: ha nem tudta határidőre befizetni, jó ha ezt tudja

A gépjárműadót április 15.éig kellett befizetniük a járműtulajdonosoknak, üzemben tartóknak. A Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) friss…

1 nap ago

Döbbenetes tempóban zuhan a Teslák ára, de van akinek ez jó

A Tesla számos listán állt az élen az elmúlt években, de mostanában sikerült egy olyan…

1 nap ago

Eltakarítják a parkoló autókat egy pesti utcából

Változik a forgalmi rend a Dohány utcában: felszabadul a trolik útvonala, szélesebbek lesznek a járdák,…

1 nap ago

A CATL új akkumulátorával a 2,5 kilométer/másodperc sem lehetetlen

A CATL második generációs Shenxing akkumulátora öt perc alatt 520 kilométernyi hatótávot képes felvenni, és…

2 nap ago