Categories: Hírek

Teljes felfordulást okozhat az ingyenes jogosítvány

Nehéz helyzetbe kerülnek az autósiskolák azzal, hogy az állam átvállalja a középiskolások jogosítványszerzésének egyes költségeit. Sok részlet nem ismert még, de durva áremelkedéshez vezethet a lépés.

 

Márciusban jelentették be hivatalosan, hogy szeptembertől – részben – az állam fogja finanszírozni a hazai középiskolások jogosítványszerzését. Rövidesen pontosították a hírt, miszerint egyelőre a KRESZ- és az egészségügyi oktatás válik a középiskolai oktatás részévé, míg a gyakorlati oktatás ingyenes megszervezését pilot jelleggel indítják el.

Az elmúlt több mint két hónapban jellemző csendet a Magyar Közlöny május 10-i száma törte meg, amiben kihirdették az ingyenességhez szükséges változásokat – számolt be az újabb fejleményről a Telex.

 

A jogszabálymódosítás értelmében a 2024 szeptemberében kezdődő tanévtől a középiskolákban is oktathatják az elméleti tananyagot, míg a gimnáziumokat és a szakiskolákat – külön engedély nélkül – az elméleti vizsgáztatásra is felhatalmazzák.

Ez gyökeres változásokat hozhat az autósiskolák működésére nézve, ugyanis jelentős bevételtől esnek el azzal, hogy ily módon ingyenes hozzáférést biztosítanak az elméleti tananyaghoz. Ezzel párhuzamosan évente 25-30 ezer fővel csökkenhet a tanulók száma, mivel sokan ki fogják használni a lehetőséget arra, hogy a középiskolai tanulmányaik végén megszerezzék a B kategóriás vezetői engedélyt.

 

A jövőben a honvédség is tarthat gyakorlati oktathat, és vizsgáztathat is, azonban – sok más mellett – egyelőre ennek keretei sem ismertek. Ezzel kapcsolatban a Telex megkereste a Magyar Honvédség sajtóosztályát, a cikkük megjelenéséig azonban nem kaptak választ.

 

A változások kapcsán Pető Attila autósiskola-tulajdonos arra mutatott rá, hogy az ingyenességnek köszönhetően a mostani évi 30 ezerről 80 ezerre emelkedhet azon középiskolások száma, akik jogosítványszerzésre vállalkoznak majd. Emiatt a piac átalakulására lehet számítani, így azok számára, akik kénytelenek fizetni érte, tovább emelkedhet a gyakorlati órák díja – ami jelenleg 7-9 ezer forint között mozog –, hogy így kompenzálják a bevételkiesést. Azt, hogy mekkora áremelkedés várható, egyelőre nehéz megjósolni.

Forrás: vezess.hu Kép: illusztráció

 

Double D

Recent Posts

Most megmondjuk, miért ne vezessen télikabátban, de ha mégis, így használja a biztonsági övet

Télikabátban vezet? A Volvo Car Poland megbízásából végzett kutatás szerint a lengyel sofőrök akár 83%-a…

20 óra ago

A 6×6 Taxi felfüggeszti működését

A 6x6 Taxi felfüggeszti működését, indoklásul számos nehezséget említenek, amelyek kiderülnek abból a levélből, melyet…

2 nap ago

Figyelem! Jönnek az okosrendszámtáblák, amelyek tudni fogják, hogy merre jár

A járművek azonosítása új korszakba lépett: a hagyományos fém rendszámtáblák napjai meg vannak számlálva. Dubajban…

2 nap ago

Így változnak a szabályok januártól: ezeket kell magunknál tartani a kocsiban, ha külföldön autózunk

Ideális esetben pontosan tudjuk, mik azok a felszerelések, amiket magunknál kell tartani, ha autóba ülünk.…

4 nap ago

Szerdán újra tüntetnek a taxisok

Ismét a Fővárosi Közgyűlés napján.  Taxis demonstráció közepette tartja szerdai ülését a Fővárosi Közgyűlés –…

5 nap ago

Az autód évente ennyit veszít az értékéből itthon

Továbbra is dinamikus kereslet tapasztalható a hazai használtautó-piacon, különösen az elektromos és hibrid modellek iránt.…

5 nap ago