Categories: Hírek

Elege lett az olaszoknak a gyorshajtókból, drasztikus lépéseket tesznek

Itália autósai nem fogadták éppen tárt karokkal a jelentős sebességkorlátozásokat, azonban minden tiltakozás ellenére egyre több város dönt az alacsony sebességhatár mellett. A számok is a lassabb közlekedést igazolják.

 

Olaszországban az elmúlt időszakban egyre nagyobb figyelmet fordítanak a közút közlekedés biztonságára, ezen belül a védtelen közlekedők helyzetére – írja a Közlekedésbiztonság.kti.hu.

A bevezetett intézkedések sorában a gyalogos közlekedés biztonságosabbá tétele, a gázolások, sérülések és halálozások számának visszaszorítása prioritást élvezett, így az egyik fő beavatkozási terület a gyorshajtásokkal szembeni fellépés.

 

Olaszország nagyvárosai közül Bologna az első, ahol 2024 januárjában a belterületi utak 70 százalékát érintően 30 km/h-s sebességkorlátozást vezettek be.

A szigorítás komoly tiltakozást váltott ki a városban, az olasz kormány több tagja is éles kritikával illette a döntést. Ezzel szemben viszont már az első tapasztalatok azt mutatták, hogy csökkent a közúti balesetek, sérülések és halálos áldozatok száma.

Hiába azonban a tiltakozás, több város is követi a bolognai példát. Korábban is vezettek már be hasonló intézkedéseket az országban, ám azok kisebb települések voltak. Most viszont Bologna után már Palermóban is rendelkeztek a 30 km/h-s korlátozásról, és Firenze belvárosában is kijelöltek öt darab 30 km/h-s zónát.

Párma, Torinó és Milánó ugyancsak a belterületi forgalom lassítása feléd halad, míg Róma polgármestere ígéretet tett arra, hogy 2026-ig a főváros útjainak 70 százalékát 30 km/h-s sebességkorlátozás fogja érinteni – írja a portál.

 

Azonban az olaszok jelentős autófüggésben élnek, ugyanis Európában itt a második legmagasabb az ezer főre jutó személyautók száma, így ez megnehezíti az intézkedések végrehajtását. Ezen a területen csak Luxemburg előzi meg Olaszországot, ahol ezer lakos közül átlagosan 682 fő rendelkezik saját tulajdonú személygépkocsival.

Forrás: infostart.hu Kép: illusztráció

 

Double D

Recent Posts

Elárasztják a Budapest környéki településeket az új trafiboxok

Több mint egy tucat új egységet ígérnek. Budapest környékén hamarosan jóval több fix sebességmérő figyeli…

13 óra ago

Új köntöst ölt a Nagykörút – szeptember közepén zárul a Nagykörút arculati pályázata

Nemcsak maga a Nagykörút újul meg az elkövetkezendő években, hanem „Pest főutcájának” arculata is felfrissülhet:…

2 nap ago

Sötéten látja a jövőt a BYD alelnöke, megszűnhet a kínai autógyártók jelentős része

A világ legnagyobb elektromos járműgyártója szerint a túlzott gyártási kapacitás és az árháborúk fenntarthatatlanná teszik…

3 nap ago

Kijelző nyomkodásért büntettek meg egy autóst

A pórul járt autós csak egy képernyőre telepített fontos funkciót akart beállítani az esőben, aminek…

4 nap ago

Kezdődik a tanév – vizsgáznak az iskolautcák

 Két fővárosi iskolánál, a XIV. és a XVII. kerületben rajtol a BKK által koordinált Iskolautca-program,…

5 nap ago

Előnyben a közösségi közlekedés – ideiglenesen egyirányúsítják a Népszínház utca egy szakaszát szerdától

Gyorsabban és pontosabban közlekedhetnek a villamosok a Népszínház utcában: a közösségi közlekedés előnyben részesítése miatt…

5 nap ago