Categories: Hírek

EM: négy év alatt több mint hétszeresére nőtt a tisztán elektromos járműpark Magyarországon

A zöld rendszámmal Magyarországon forgalomba helyezett gépkocsik száma 2024. április végére felülmúlta a 96 ezret. A leginkább környezetkímélő, kizárólag elektromos hajtású járművek száma mára meghaladta az 55 ezret (55 256), míg az évtized elején még kevesebb mint 8 ezer (7729) volt belőlük, a klímabarát flotta növekedése bő négy év alatt tehát több mint hétszeres – közölte az Energiaügyi Minisztérium csütörtökön a közösségi oldalán.

 

A tájékoztatás szerint a világoszöld hatósági jelzéssel közlekedő járműveken belül a hibridek rovására jelentősen megemelkedett a legtisztább kategória aránya. 2020 januárjában a teljes zöld rendszámos állomány mintegy 44 százalékát hajtotta kizárólag elektromos motor, mára részesedésük 57 százalék feletti.
A tisztán elektromos gépkocsikból az idei év eleje óta közel 7 ezer (6723) állt forgalomba Magyarországon. E járműveknek tehát 12 százaléka, majdnem minden nyolcadik gépkocsi 2024-ben jelent meg a hazai utakon.
A zöld rendszámos állomány bővülésében az elmúlt három hónap hozta minden idők legmagasabb adatait. A kizárólag elektromos járművek esetében 2024 márciusában 2 ezer darab feletti (2108) volt havi bővülés. Februárban a második legnagyobb, 1704 darabos volt a növekedés, az örökranglista bronzérmese pedig az idei április 1687 gépkocsival.
Az európai országok közül márciusban Magyarországon nőtt a második legnagyobb arányban a tisztán elektromos autók értékesítése.
Az elmúlt időszakban tapasztalt felfutás elsősorban a 30 milliárd forintos keretösszeggel meghirdetett vállalati e-autó támogatási programnak köszönhető – mutatott rá bejegyzésében a minisztérium. A hazai cégek járművenként akár 4 millió forint állami hozzájárulást kaphatnak tisztán elektromos személyautó vagy haszongépjármű beszerzéséhez. A pályázaton már több mint 3400 gépkocsi megvásárlásához igényeltek több mint 13 milliárd forint támogatást.
A jövő a zöldenergiáé: az elektromos járművek légszennyezés nélkül használhatók, csendesebbek a belső égésű motorral hajtottaknál, üzemeltetőik működési-karbantartási költségeket takaríthatnak meg. A támogatási lehetőség kiegyenlíti a hagyományos gépkocsik árelőnyét, ezzel járul hozzá a közlekedés zöldítéséhez, az e-mobilitás további térnyeréséhez – írták.

MTI

Double D

Recent Posts

Felismerhetetlen autókat kezdett használni a rendőrség

Néhány információt elárult az ORFK arról az egyelőre 17 darab autóról, amelyek közül szinte mindnek…

24 óra ago

Meddig érvényes a régi 50 és 100 eurós? Ezek a szabályok

Ahogy közeledik a nyaralási szezon csúcsa, egyre több fiók mélyéről kerül elő pár gyűrött bankjegy, köztük olyan…

24 óra ago

Tesla, Nissan, BMW: ennyi most egy elektromos autó biztosítása

Folyamatosan emelkedik a villanyautók száma Magyarországon. Az idei első 5 hónap végén közel 77 ezerre…

24 óra ago

Taxisokat is érintő változások a Belső-Erzsébetvárosban

2025. június 22. napján jelentős forgalmirend-változás lép életbe Belső-Erzsébetvárosban. A változás célja, hogy a terület…

2 nap ago

Mellbevágó adat: kiderült, hány méterről látja az autót a traffipax Magyarországon

Nem célszerű arra játszani, hogy előbb kiszúrjuk a traffipaxokat, mint ahogy azok lefotóznának minket. Az…

3 nap ago

Szüneteltetik az M7-es felújítását nyáron

A nyári csúcsidőszakra egészen szeptember 1-ig szüneteltetik az M7-es autópálya felújítását. Leállítják nyárra az M7-es…

3 nap ago