Categories: Hírek

Hol, mennyi töltő található? Készült egy lista

Az Európai Unió országaiban gyorsan terjednek az elektromos autók akkumulátorainak feltöltéséhez szükséges hálózatok, a versenyben vezető ország már 2026-os célszámait is túlteljesítette.

 

  • Az elektromos autók nyilvános akkumulátortöltőinek száma az elmúlt három évben megháromszorozódott, 630 ezer töltőpontot elérve 2023 végén. A hálózat bővülése gyorsabb volt, mint az elektromos autók számának növekedése Európában.
  • A legtöbb EU-tagország már elérte a 2024-re kitűzött célokat, sőt néhány ország, például Bulgária, már a 2026-os célokat is túlteljesítette, Csehországban pedig megközelítette a 2026-os célját.
  • Litvánia, Magyarország és Portugália lemaradásban vannak, de a T&E szakértői szerint az év végére utolérhetik magukat és teljesíthetik a 2024-es EU-elvárásokat.

Az elektromos autók nyilvános akkumulátortöltőinek száma az elmúlt három évben háromszorosára nőtt Európában, így összesen 630 ezer áramkút állt az autósok rendelkezésére 2023 végén – derült ki a Transport & Environment nonprofit szervezet gyűjtéséből.

Az elmúlt évben gyorsabban nőtt ez a hálózat, mint amilyen tempóban a villanyautók szaporodtak a kontinensen. Ami talán még fontosabb, a legtöbb tagország már a 2024-re kitűzött mennyiség előtt jár, sőt az élen álló Bulgáriában már a 2026-os célszámot is túlteljesítették. Csehországban pedig annyi töltőpont (áramkút) volt a múlt év év végén, amennyit 2026-ra terveztek.

 

Nem az országok kormányai vállalt számokról van szó, mert akkor könnyen lehet, hogy kisebb tempóban bővülnének a hálózatok, hanem az EU Alternative Fuels Infrastructure Regulation (AFIR) programjában szereplő előírásokról. Ez az egyes országok elektromos rendszerei és a villanyautók száma alapján kalkulálja az akkumulátortöltési lehetőségek elvárható bővülését.

 

Litvánia, Magyarország és Portugália ugyan lemaradásban van, ám a T&E szakértőinek becslése szerint az év végére utolérheti magát, azaz teljesítheti az EU 2024-es elvárását.

Görögországnak és Írországnak ennél rosszabb a helyzete, Luxemburg, Ciprus és Málta csak azért nincs még az előbbieknél is jobban lemaradva, mert ezekben az országokban kevés elektromos autót használnak.

A T&E megfogalmaz néhány javaslatot a további telepítésekkel kapcsolatban.

  • Például érdemes előrevenni azokat a helyeket, ahol várhatóan sokan akarják majd töltőre dugni autójukat.
  • A főútvonalak mentén 60 kilométerenként gyorstöltőket kellene telepíteni. A munkát végző cégek tevékenységének hatósági engedélyezését a bürokrácia csökkentésével lehet gyorsítani.

Forrás: totalcar.hu Kép: illusztráció

 

Double D

Recent Posts

5000 forint és hétfőig kötelező volt befizetni: a NAV is keményen rászállhat arra, aki elfelejtette

Március 31-én lejárt a kötelező kamarai hozzájárulás befizetésének határideje, amely évente 5000 forintot jelent a…

3 nap ago

Újabb budapesti utcákban vált fizetőssé a parkolás: ezt kell tudni

Április 2-től újabb parkolási övezet vált fizetőssé, ahol reggel 8 órától este 6 óráig kell…

3 nap ago

Leáldozott a papírnyugtáknak: júliustól munkába állhat a NAV új rendszere

Megjelent a Magyar Közlönyben az e-pénztárgépek forgalmazásáról, üzemeltetéséről, valamint az e-pénztárgépek és az e-nyugta kiállításának…

4 nap ago

Ideiglenes forgalomkorlátozás Budapesten

Az izraeli miniszterelnök látogatása miatt 2025. április 6-ig megváltozik a forgalmi rend. A Budapesti Rendőr-főkapitányság…

5 nap ago

Tegnaptól érvényes: több mint 200 ezer vállalkozást érint!

Hatályba lépett az e-pénztárgépekről szóló rendelet. Keddtől hatályos az e-pénztárgépekről szóló rendelet, amely jelentősen átalakíthatja a…

5 nap ago

Kamarai díj fizetési határidőn túl

A Magyar Kereskedelmi és Iparkamarának minden vállalkozó, vállalkozás köteles éves regisztrációs díjat fizetni. A díj…

5 nap ago