Categories: Hírek

Hol, mennyi töltő található? Készült egy lista

Az Európai Unió országaiban gyorsan terjednek az elektromos autók akkumulátorainak feltöltéséhez szükséges hálózatok, a versenyben vezető ország már 2026-os célszámait is túlteljesítette.

 

  • Az elektromos autók nyilvános akkumulátortöltőinek száma az elmúlt három évben megháromszorozódott, 630 ezer töltőpontot elérve 2023 végén. A hálózat bővülése gyorsabb volt, mint az elektromos autók számának növekedése Európában.
  • A legtöbb EU-tagország már elérte a 2024-re kitűzött célokat, sőt néhány ország, például Bulgária, már a 2026-os célokat is túlteljesítette, Csehországban pedig megközelítette a 2026-os célját.
  • Litvánia, Magyarország és Portugália lemaradásban vannak, de a T&E szakértői szerint az év végére utolérhetik magukat és teljesíthetik a 2024-es EU-elvárásokat.

Az elektromos autók nyilvános akkumulátortöltőinek száma az elmúlt három évben háromszorosára nőtt Európában, így összesen 630 ezer áramkút állt az autósok rendelkezésére 2023 végén – derült ki a Transport & Environment nonprofit szervezet gyűjtéséből.

Az elmúlt évben gyorsabban nőtt ez a hálózat, mint amilyen tempóban a villanyautók szaporodtak a kontinensen. Ami talán még fontosabb, a legtöbb tagország már a 2024-re kitűzött mennyiség előtt jár, sőt az élen álló Bulgáriában már a 2026-os célszámot is túlteljesítették. Csehországban pedig annyi töltőpont (áramkút) volt a múlt év év végén, amennyit 2026-ra terveztek.

 

Nem az országok kormányai vállalt számokról van szó, mert akkor könnyen lehet, hogy kisebb tempóban bővülnének a hálózatok, hanem az EU Alternative Fuels Infrastructure Regulation (AFIR) programjában szereplő előírásokról. Ez az egyes országok elektromos rendszerei és a villanyautók száma alapján kalkulálja az akkumulátortöltési lehetőségek elvárható bővülését.

 

Litvánia, Magyarország és Portugália ugyan lemaradásban van, ám a T&E szakértőinek becslése szerint az év végére utolérheti magát, azaz teljesítheti az EU 2024-es elvárását.

Görögországnak és Írországnak ennél rosszabb a helyzete, Luxemburg, Ciprus és Málta csak azért nincs még az előbbieknél is jobban lemaradva, mert ezekben az országokban kevés elektromos autót használnak.

A T&E megfogalmaz néhány javaslatot a további telepítésekkel kapcsolatban.

  • Például érdemes előrevenni azokat a helyeket, ahol várhatóan sokan akarják majd töltőre dugni autójukat.
  • A főútvonalak mentén 60 kilométerenként gyorstöltőket kellene telepíteni. A munkát végző cégek tevékenységének hatósági engedélyezését a bürokrácia csökkentésével lehet gyorsítani.

Forrás: totalcar.hu Kép: illusztráció

 

Double D

Recent Posts

Katasztrofális hír jött a magyar autósoknak, ez mindenkinél kiveri a biztosítékot

Túl sok az öreg autó, az újakat meg nem veszik, ez a javaslat viszont megint az…

20 óra ago

Ezen a hétvégén is szabad a rakpart

Folytatódik a népszerű rakpartnyitás-sorozat: a hétvégén ismét megnyílik a Pesti alsó rakpart. A mozogni és…

20 óra ago

Az M1 Szerviz kiemelt ajánlata az Országos Taxis Szövetség tagjai részére

Márkaszerviz és márkafüggetlen kárrendezési szolgáltatások Budaörsön Az M1 Szerviz elhivatott abban, hogy egyedi igényekhez igazított,…

1 nap ago

Végigment ugyan a magyar sajtón, de attól még nem vonják ki az 50 eurósokat a forgalomból

Több magyar portál is megírta a Blikkre hivatkozva, hogy az Európai Központi Bank kivonja az…

2 nap ago

Jön az uniós digitális jogosítvány – mégis veszélyben az idősek vezetői engedélye?

A tagállamokra bízzák, milyen feltételekkel hosszabbítják meg az idősek jogosítványát, de a háziorvosokat is be…

2 nap ago

Május 1-től sűrűbben indul a 100E Repülőtéri Expressz

A repülőtéri forgalom várható nyári növekedése miatt a Budapesti Közlekedési Központ május 1-től, csütörtöktől sűrűbben…

3 nap ago