Categories: Hírek

Hol, mennyi töltő található? Készült egy lista

Az Európai Unió országaiban gyorsan terjednek az elektromos autók akkumulátorainak feltöltéséhez szükséges hálózatok, a versenyben vezető ország már 2026-os célszámait is túlteljesítette.

 

  • Az elektromos autók nyilvános akkumulátortöltőinek száma az elmúlt három évben megháromszorozódott, 630 ezer töltőpontot elérve 2023 végén. A hálózat bővülése gyorsabb volt, mint az elektromos autók számának növekedése Európában.
  • A legtöbb EU-tagország már elérte a 2024-re kitűzött célokat, sőt néhány ország, például Bulgária, már a 2026-os célokat is túlteljesítette, Csehországban pedig megközelítette a 2026-os célját.
  • Litvánia, Magyarország és Portugália lemaradásban vannak, de a T&E szakértői szerint az év végére utolérhetik magukat és teljesíthetik a 2024-es EU-elvárásokat.

Az elektromos autók nyilvános akkumulátortöltőinek száma az elmúlt három évben háromszorosára nőtt Európában, így összesen 630 ezer áramkút állt az autósok rendelkezésére 2023 végén – derült ki a Transport & Environment nonprofit szervezet gyűjtéséből.

Az elmúlt évben gyorsabban nőtt ez a hálózat, mint amilyen tempóban a villanyautók szaporodtak a kontinensen. Ami talán még fontosabb, a legtöbb tagország már a 2024-re kitűzött mennyiség előtt jár, sőt az élen álló Bulgáriában már a 2026-os célszámot is túlteljesítették. Csehországban pedig annyi töltőpont (áramkút) volt a múlt év év végén, amennyit 2026-ra terveztek.

 

Nem az országok kormányai vállalt számokról van szó, mert akkor könnyen lehet, hogy kisebb tempóban bővülnének a hálózatok, hanem az EU Alternative Fuels Infrastructure Regulation (AFIR) programjában szereplő előírásokról. Ez az egyes országok elektromos rendszerei és a villanyautók száma alapján kalkulálja az akkumulátortöltési lehetőségek elvárható bővülését.

 

Litvánia, Magyarország és Portugália ugyan lemaradásban van, ám a T&E szakértőinek becslése szerint az év végére utolérheti magát, azaz teljesítheti az EU 2024-es elvárását.

Görögországnak és Írországnak ennél rosszabb a helyzete, Luxemburg, Ciprus és Málta csak azért nincs még az előbbieknél is jobban lemaradva, mert ezekben az országokban kevés elektromos autót használnak.

A T&E megfogalmaz néhány javaslatot a további telepítésekkel kapcsolatban.

  • Például érdemes előrevenni azokat a helyeket, ahol várhatóan sokan akarják majd töltőre dugni autójukat.
  • A főútvonalak mentén 60 kilométerenként gyorstöltőket kellene telepíteni. A munkát végző cégek tevékenységének hatósági engedélyezését a bürokrácia csökkentésével lehet gyorsítani.

Forrás: totalcar.hu Kép: illusztráció

 

Double D

Recent Posts

Itt van minden, amit tudni kell a vonóhorgok felhelyezéséről

Erre érdemes figyelni, hogy elkerüljük a nagy kiadásokat Szeretne utólagosan felszerelni egy vonóhorgot - például…

21 óra ago

Roadpol speed – fókuszban a gyorshajtók

A rendőrség augusztus 4. és 10. között Magyarország egész területén sebességellenőrzést végez.  A gyorshajtók kiszűrése…

21 óra ago

Zúgnak a helikoptertaxik a Hungaroringre, 3,4 millió forint is lehet fejenként egy oda-vissza út

Hiába tiltakozott Karácsony Gergely tavaly hangosan a Forma-1 hétvégéjén jelentős számban közlekedő helikoptertaxik miatt, azok…

2 nap ago

Gyorshajtás: 25 járművet foglaltak le eddig Burgenlandban

Burgenlandban ismét lefoglalták egy gyorshajtó autóját, ezúttal Nickelsdorf/Miklóshalmanál. Ezzel az idén lefoglalt járművek száma tízre…

2 nap ago

Hetekig nehezebb lesz az élet az M0-son

Figyelmezteti a közlekedőket a Magyar Közút: heteken át tartó felújítás indul az M0-son, ezért a…

2 nap ago

Műszaki vizsgáztatás: száz nap alatt 1068 alkalommal vesztegették meg a kormánytisztviselőket

A nyomozó ügyészség bűnszövetségben, üzletszerűen elkövetett hivatali vesztegetés elfogadásának bűntette és más bűncselekmények miatt emelt…

3 nap ago