Az elektromos autók legnagyobb hibája jelenleg az akkumulátorgyártás környezetterhelésén túl a korlátozott hatótávban és a hosszú töltési időben rejlik. Ez utóbbit azonban most úgy tűnik, sikerült lecsökkentenie a svéd Polestar és az izraeli StoreDot cégek együttműködésének, írja az Interesting Engineering.
Miután az utóbbi vállalat rendkívül gyorsan töltődő (XFC) akkumulátortechnológiáját beépítették a legújabb Polestar 5-prototípusba, az akkumulátort rekordidő alatt, 10 percen belül tudták 10-ről 80 százalékosra tölteni.
A teszt során a cégek egy 77 kWh-s akkumulátort pumpáltak fel a StoreDot rendkívül gyorsan tölthető (300 Wh/kg) szilícium-alapú akkumulátorcellái segítségével, amelyeket a Polestar 5 prototípus-autójába szereltek be. A jármű folyamatosan 310 kW feletti töltési teljesítményt tartott fenn, a csúcsteljesítmény pedig 370 kW felett volt.
A teszt során a cella összes paraméterét, így a hőmérsékletet, a feszültséget és a töltési kapacitást is folyamatosan figyelték, és nem adódott probléma ez idő alatt.
A mérföldkő segíthet kezelni a hatótávolsággal kapcsolatos gondokat a jelenlegi és a jövőbeli elektromos járművek tulajdonosainak körében. A gyors töltési technológia révén a cég azt várja, hogy még idén eljutnak oda, hogy 10 perc töltéssel 320 kilométert tudjanak kisajtolni a prototípusmodellből.
Forrás: 24.hu Kép: illusztráció
Magyarország egyik legforgalmasabb útszakaszára telepítettek a napokban traffiboxt. A Liszt Ferenc repülőtér 1-es terminálja előtt…
Amikor nem indul a kocsi, sokan csak legyintenek: „Sebaj, rácuppantom a kábeleket, és kész is.”…
2028-tól a brit villanyautósok már nem csak töltenek, hanem minden megtett távolság után fizetnek is…
Lekerült a napirendről a teljes tiltás, 2035-től az újonnan forgalomba kerülő autóknál nem 100 százalékkal,…
Az alanyi adómentesség éves bevételi korlátja a jelenlegi 18 millió forintról 2026-ban 20 millió, 2027-ben…
Az Országos Taxis Szövetség elnöke tájékoztatta szerkesztőségünket a fővárosi drosztengedély kiváltásával kapcsolatos előírások változásáról. A…