Az elektromos autók legnagyobb hibája jelenleg az akkumulátorgyártás környezetterhelésén túl a korlátozott hatótávban és a hosszú töltési időben rejlik. Ez utóbbit azonban most úgy tűnik, sikerült lecsökkentenie a svéd Polestar és az izraeli StoreDot cégek együttműködésének, írja az Interesting Engineering.
Miután az utóbbi vállalat rendkívül gyorsan töltődő (XFC) akkumulátortechnológiáját beépítették a legújabb Polestar 5-prototípusba, az akkumulátort rekordidő alatt, 10 percen belül tudták 10-ről 80 százalékosra tölteni.
A teszt során a cégek egy 77 kWh-s akkumulátort pumpáltak fel a StoreDot rendkívül gyorsan tölthető (300 Wh/kg) szilícium-alapú akkumulátorcellái segítségével, amelyeket a Polestar 5 prototípus-autójába szereltek be. A jármű folyamatosan 310 kW feletti töltési teljesítményt tartott fenn, a csúcsteljesítmény pedig 370 kW felett volt.
A teszt során a cella összes paraméterét, így a hőmérsékletet, a feszültséget és a töltési kapacitást is folyamatosan figyelték, és nem adódott probléma ez idő alatt.
A mérföldkő segíthet kezelni a hatótávolsággal kapcsolatos gondokat a jelenlegi és a jövőbeli elektromos járművek tulajdonosainak körében. A gyors töltési technológia révén a cég azt várja, hogy még idén eljutnak oda, hogy 10 perc töltéssel 320 kilométert tudjanak kisajtolni a prototípusmodellből.
Forrás: 24.hu Kép: illusztráció
Úgy tűnik, az Európai Unió végre szabályozni fogja az idősebb sofőrök kérdését, és azt, hogy…
A BKK folytatja a legvédtelenebbek, tehát a gyalog, kerékpárral vagy kerekesszékkel közlekedők, illetve az idősebbek…
Az elektromos autók iránti érdeklődés kissé hullámzó, de a piaci keresletük folyamatosan növekszik. A fenntartható…
Március 31-én lejárt a kötelező kamarai hozzájárulás befizetésének határideje, amely évente 5000 forintot jelent a…
Április 2-től újabb parkolási övezet vált fizetőssé, ahol reggel 8 órától este 6 óráig kell…
Megjelent a Magyar Közlönyben az e-pénztárgépek forgalmazásáról, üzemeltetéséről, valamint az e-pénztárgépek és az e-nyugta kiállításának…