Az elektromos autók legnagyobb hibája jelenleg az akkumulátorgyártás környezetterhelésén túl a korlátozott hatótávban és a hosszú töltési időben rejlik. Ez utóbbit azonban most úgy tűnik, sikerült lecsökkentenie a svéd Polestar és az izraeli StoreDot cégek együttműködésének, írja az Interesting Engineering.
Miután az utóbbi vállalat rendkívül gyorsan töltődő (XFC) akkumulátortechnológiáját beépítették a legújabb Polestar 5-prototípusba, az akkumulátort rekordidő alatt, 10 percen belül tudták 10-ről 80 százalékosra tölteni.
A teszt során a cégek egy 77 kWh-s akkumulátort pumpáltak fel a StoreDot rendkívül gyorsan tölthető (300 Wh/kg) szilícium-alapú akkumulátorcellái segítségével, amelyeket a Polestar 5 prototípus-autójába szereltek be. A jármű folyamatosan 310 kW feletti töltési teljesítményt tartott fenn, a csúcsteljesítmény pedig 370 kW felett volt.
A teszt során a cella összes paraméterét, így a hőmérsékletet, a feszültséget és a töltési kapacitást is folyamatosan figyelték, és nem adódott probléma ez idő alatt.
A mérföldkő segíthet kezelni a hatótávolsággal kapcsolatos gondokat a jelenlegi és a jövőbeli elektromos járművek tulajdonosainak körében. A gyors töltési technológia révén a cég azt várja, hogy még idén eljutnak oda, hogy 10 perc töltéssel 320 kilométert tudjanak kisajtolni a prototípusmodellből.
Forrás: 24.hu Kép: illusztráció
A város taxisait már az öltözködésükért is ellenőrzik: farmer, tréningruha és baseballsapka tiltólistán, kötelező az…
Akár 33 év börtönt is kaphat Akár 33 év börtönbüntetésre is ítélhetnek egy brit bokszolót,…
A gyanú szerint kenőpénzért cserébe engedtek át autókat a vizsgán. Hazánkban továbbra is előfordul, hogy…
Olyan probléma akadt a szoftverrel, amit sajnos nem lehet távolról megoldani. Óriási visszahívási akciót indított…
Itt figyelik árgus szemekkel az autósokat Újpest több forgalmas pontján új sebességmérő dobozokat helyeztek ki…
Megszűnik a fizetőkapuknál való megállás, az autósok folyamatosan haladhatnak majd az autópályákon. Horvátország megkezdi az…