Ez volt a válasz
Az európai polgárok többsége nem ért egyet a belső égésű motorokkal szerelt autók 2035-ig történő betiltásával.
Az Európai Unió 2035-től megtiltaná a belső égésű motorral szerelt, hagyományos üzemanyagokkal hajtott autók értékesítését. Egy felmérésből azonban az derült ki, hogy az európaiak elutasítják a hagyományos gépjárművek betiltására vonatkozó brüsszeli vállalást – írta a Világgazdaság.
Az intézkedés már napjainkban is jelentős kihívások elé állítja az uniós járműgyártókat, amelyek hagyományosan a közösség leginkább exportképes és innovatív húzóágazatát alkotják, és amelyeknek az európai energiaválság káros következményeivel is meg kell küzdeniük. A kutatás eredményei alapján az intézkedésnek nincs kellő társadalmi támogatottsága, ugyanis az uniós polgárok csaknem kétharmada nem ért vele egyet, a támogatók aránya pedig kevesebb, mint a válaszadók egyharmada.
A beavatkozást támogatók aránya egyedül Ciprus esetében haladja meg a döntést elutasítókét, itt is mindössze két százalékkal. A kérdés leginkább a máltaiakat, a svédeket és a portugálokat osztja meg, de a többség ezekben az országokban is a tiltás ellen van.
A válaszadók az intézkedést leginkább Csehországban (78 százalék), Szlovéniában (75 százalék), valamint Litvániában (73 százalék) ellenzik, az elutasítók aránya további három tagállamban (Szlovákiában, Észtországban és Magyarországon) is meghaladja a 70 százalékot. A társadalmi többség a járműgyártás szempontjából megkülönböztetett jelentőségű Németországban (69 százalék) és Franciaországban (64 százalék) is ellenzi a lépést.
Az biztos, hogy szintetikus üzemanyaggal 2035 után is velünk maradnak a belső égésű motoros autók.
Forrás: origo.hu Kép: illusztráció
Úgy tűnik, a benzin és a lóerő 2025-ben már édeskevés egy új autóban. Idén az…
Még csak javaslatokról van szó, de az érintettek szerint szinte kivitelezhetetlent kérnek tőlük. Az Európai…
I. Harang csendül,Ének zendül,Messze zsong a hálaénekAz én kedves kis falumbanKarácsonykorMagába száll minden lélek. Minden…
A hétvégén áramkimaradás volt San Franciscóban. A váratlan sötétség az önvezető autók hiányosságaira is rávilágított…
Eljön majd az a pont, mikor egyszerűen költséghatékonyabb lesz elektromos kisautókat gyártani Bár végleges döntés…
A jövő év áprilisától Magyar Mobilitási és Autóklub néven működik tovább a Magyar Autóklub, a…