Franciaországból érkezett a hír, egy törvényjavaslat, amelynek célja a nagyvállalati flották szén-dioxid hatásának csökkentése. A jelenlegi törvénynél szigorúbb javaslat felgyorsítja a kibocsátásmentes járművekre való átállást, olyan célokkal, mint például a 95%-ban elektromos járművek 2032-ig.
A javaslat a több mint száz járműből álló nagyvállalati flották szénlábnyomának csökkentését célozza meg. Ez a kezdeményezés szoros ütemtervet ír elő az elektromos átállásra és szankciókat vezet be azokra a vállalatokra, amelyek nem tartják be a megállapított időkeretet.
Már 2019-ben kitűztek egy célt, amelynek célja a vállalati flottákon belül legalább 70%-os arányban környezetbarát járművek üzemeltetése 2030-ig, de az érintett vállalatoknak eddig csak 40%-a csatlakozott ehhez a programhoz, mivel a törvény nem szankcionálta azokat, akik ezt nem tartják be. Ezzel a hibával szembesülve újabb változatot javasoltak, amelyet a Fenntartható Fejlődés Bizottsága nemrégiben hagyott jóvá és amelyet a francia parlament ebben a hónapban vitat meg.
Az új törvényjavaslat fő változásai között szerepel a „tiszta járművek” meghatározása, például azok, amelyek kevesebb, mint 20 g/km CO2-t bocsátanak ki, így ezt a kategóriát a teljesen elektromos autókra korlátozzák. Emellett felgyorsították az akkumulátoros járművekre való áttérési tervet, olyan célokkal, mint például az elektromos járművek 20%-a 2024-re, 95%-a pedig 2032-re.
A kiszabott büntetések az idő múlásával fokozatosan növekednek majd, 2000 euró/autóról indul a bírság 2025-től és 5000 euróig terjed 2027-től.
Forrás: autoszektor.hu Kép: illusztráció
Ausztriai kutatók vizsgálata szerint a járműtechnológia fejlődése olyan szintre érhet el, amikor már az út…
Börtönbe küldené a Budapesti VI. és VII. Kerületi Ügyészség azt a 28 éves R. Györgyöt, aki…
A karácsonyi időszakban a legtöbb hivatal és szolgáltató eltérő rendben működik. Érdemes előretervezni, hogy elkerüljük…
2026. január 15-től Magyarországon is megszűnik az ingyenes prémium adatkapcsolat a Tesláknál: ettől az időponttól…
A horvát parlament elfogadta az új útdíjszedési törvényt, amelynek értelmében 2027. március 1-jétől egységes elektronikus…
Az uniós elképzelés szerint előmozdítanák az elektromos és alternatív hajtású járművek használatát, és a motorozás…