Categories: Hírek

A Tesla korszakalkotó megoldása a padlóba akadó gázpedálra: a szegecs

Újabb különös hibába szaladt bele múlt héten a Tesla, ami miatt nemcsak a gyártási folyamatot állították le, hanem egészen konkrétan vissza kellett hívni az összes eladott Cybertruckot. A probléma – a gázpedál alumínium fedőlemeze le tudott csúszni, és beleakadhatott a padlóba – ezúttal nem simán röhejes, hanem potenciálisan életveszélyes is volt, de a Tesla már meg is találta rá a korszakalkotó megoldást. Ez nem más, mint a fedőlemez leszegecselése, ami bármelyik másik gyártónak abban a pillanatban eszébe jutott volna, hogy fedőlemezt rak a pedálra.

 

Az egyelőre átmenetinek nevezett megoldásról többen is posztoltak az elmúlt napokban, és a Tesla saját dokumentációja is bizonyítja, hogy ezzel tervezik megoldani a csúszkáló lemez problémáját. Eszerint egy külön erre a célra készített fúróvezető eszközt kell használni a szegecseléshez, ennek segítségével fúrják ki a lyukat a lemezen, ahová aztán a szegecs kerül.

A dokumentáció arra is kitér, hogy előbb le kell mérni a lemez alja és a pedál alja közötti különbséget, és ha ez nagyobb 5 milliméternél, akkor nem szabad szegecselni, hanem ki kell cserélni az egész pedált. Ezután a szervizelő kollégának még le kell ellenőriznie, hogy jól csinálta-e a dolgot, és ki kell takarítania az így keletkezett koszt, hogy a boldog tulajdonos ismét igénybe vehesse az autóját. A gyakorlatban a kb. félpercesnek mondott, de a fúrást segítő szerkezet felhelyezésével és a takarítással együtt inkább kicsit hosszabb folyamat így néz ki:

 

A Tesla állítása szerint a probléma azért jelentkezhetett, mert a gyártás során valaki engedély nélkül kicserélt valamit, de nehéz nem arra gondolni, hogy az egész elkerülhető lett volna, ha eleve rögzítik a fedőlemezt. Persze a Cybertrucknál ennek hiánya egyáltalán nem meglepő, a gyártási folyamat során ugyanis szinte minden olyan hibát elkövettek, amikre más gyártók már évtizedekkel ezelőtt megtalálták a megoldást. Ilyen volt

Így aztán nem meglepő, hogy tavaly ősszel még Elon Musk is beismerte, hogy a saját sírjukat ásták az autóval, de ha így mennek tovább a dolgok, pár évtized múlva talán a Cybertruck is eljut oda, ahol bármelyik másik gyártó bármelyik új autója tart, amikor megjelenik.

Forrás: telex.hu Kép: illusztráció

 

Double D

Recent Posts

Ebben a 10 városban a legdrágább a taxizás

A Deutsche Bank elemzésében a világ 69 nagyvárosában nézte meg, mi, mennyibe kerül, és ezek…

6 óra ago

Terjeszkedik Közép- és Kelet-Európában a Genius Automotive magyarországi érdekeltsége

Megkezdte a terjeszkedést a közép-kelet-európai régióban az Omoda és Jaecoo autómárka magyarországi importőre, a Genius…

6 óra ago

Taposson a fékbe! Most kiderül, milyen messzire lát el a traffipax

Hirtelen meglátjuk az út mentén az ismerős dobozt, benne egy optikával. Beletaposunk a fékbe, mert…

7 óra ago

Újabb helyeken korlátozták a parkolást Budapesten

Kizárólagos lakossági parkolóhelyek kialakításával segítik a helyi lakosokat. Új rendelkezést hozott Zugló önkormányzata azért, hogy…

7 óra ago

Most megmondjuk, miért ne vezessen télikabátban, de ha mégis, így használja a biztonsági övet

Télikabátban vezet? A Volvo Car Poland megbízásából végzett kutatás szerint a lengyel sofőrök akár 83%-a…

1 nap ago

A 6×6 Taxi felfüggeszti működését

A 6x6 Taxi felfüggeszti működését, indoklásul számos nehezséget említenek, amelyek kiderülnek abból a levélből, melyet…

2 nap ago