Categories: Hírek

A Tesla korszakalkotó megoldása a padlóba akadó gázpedálra: a szegecs

Újabb különös hibába szaladt bele múlt héten a Tesla, ami miatt nemcsak a gyártási folyamatot állították le, hanem egészen konkrétan vissza kellett hívni az összes eladott Cybertruckot. A probléma – a gázpedál alumínium fedőlemeze le tudott csúszni, és beleakadhatott a padlóba – ezúttal nem simán röhejes, hanem potenciálisan életveszélyes is volt, de a Tesla már meg is találta rá a korszakalkotó megoldást. Ez nem más, mint a fedőlemez leszegecselése, ami bármelyik másik gyártónak abban a pillanatban eszébe jutott volna, hogy fedőlemezt rak a pedálra.

 

Az egyelőre átmenetinek nevezett megoldásról többen is posztoltak az elmúlt napokban, és a Tesla saját dokumentációja is bizonyítja, hogy ezzel tervezik megoldani a csúszkáló lemez problémáját. Eszerint egy külön erre a célra készített fúróvezető eszközt kell használni a szegecseléshez, ennek segítségével fúrják ki a lyukat a lemezen, ahová aztán a szegecs kerül.

A dokumentáció arra is kitér, hogy előbb le kell mérni a lemez alja és a pedál alja közötti különbséget, és ha ez nagyobb 5 milliméternél, akkor nem szabad szegecselni, hanem ki kell cserélni az egész pedált. Ezután a szervizelő kollégának még le kell ellenőriznie, hogy jól csinálta-e a dolgot, és ki kell takarítania az így keletkezett koszt, hogy a boldog tulajdonos ismét igénybe vehesse az autóját. A gyakorlatban a kb. félpercesnek mondott, de a fúrást segítő szerkezet felhelyezésével és a takarítással együtt inkább kicsit hosszabb folyamat így néz ki:

 

A Tesla állítása szerint a probléma azért jelentkezhetett, mert a gyártás során valaki engedély nélkül kicserélt valamit, de nehéz nem arra gondolni, hogy az egész elkerülhető lett volna, ha eleve rögzítik a fedőlemezt. Persze a Cybertrucknál ennek hiánya egyáltalán nem meglepő, a gyártási folyamat során ugyanis szinte minden olyan hibát elkövettek, amikre más gyártók már évtizedekkel ezelőtt megtalálták a megoldást. Ilyen volt

Így aztán nem meglepő, hogy tavaly ősszel még Elon Musk is beismerte, hogy a saját sírjukat ásták az autóval, de ha így mennek tovább a dolgok, pár évtized múlva talán a Cybertruck is eljut oda, ahol bármelyik másik gyártó bármelyik új autója tart, amikor megjelenik.

Forrás: telex.hu Kép: illusztráció

 

Double D

Recent Posts

Fókuszban a buszsávok

Ismét a buszsávban szabálytalanul közlekedőket ellenőrizték a BRFK és a BKK munkatársai. A Budapesti Közlekedési…

53 perc ago

Budapest és Miskolc után ma Debrecenben is elindult az Uber

Az alkalmazás immár három magyar városban elérhető Csütörtöktől az Uber alkalmazás már három városban -…

2 nap ago

Figyelmeztetett a rendőrség és a BKK, felfordul a közlekedés Budapesten

Közlekedési fennakadásokra figyelmeztetett a Budapesti Közlekedési Központ a fővárosban július 24. és 28. között, delegációk…

2 nap ago

Itt az év egyik legkockázatosabb időszaka az autósok számára

Megkezdődött az őzek üzekedése. A nyári esték békéjét könnyen megzavarhatja egy hirtelen az útra ugró…

3 nap ago

Van egy módszer, amely lenullázza a hazai autósok büntetőpontjait, sokan nem tudnak róla

Te is gyűjtöd az előéleti pontokat? Ha igen, és már majdnem kipontozódtál, akkor erről a…

3 nap ago

Olcsó villanyautóba kerül az első tömeggyártású félig szilárdtest-akkumulátor?

Bár a teljesen szilárdtest, azaz folyékony elektrolit nélkül készülő akkumulátorokra még az optimista becslések szerint is az évtized…

3 nap ago