Categories: Hírek

Az Audi Hungaria új technológiákat vet be a motorgyártásban

Az Audi Hungaria többek között automatizálási technológiákkal növeli a gyártás hatékonyságát

Az autóipari transzformációban a munkatársak kompetenciáinak folyamatos fejlesztése mellett a gyártás során alkalmazott technológiák korszerűsítése is fontos szerepet játszik. Az Audi Hungaria többek között automatizálási technológiákkal növeli a gyártás hatékonyságát, mely a termelés gazdaságosságának növelésével segít megőrizni a vállalat versenyképességét.

Az automatizálás jegyében helyezték üzembe a vállalatnál a négyhengeres benzinmotorok területén azt a robotállomást, mely a befecskendezőket, azaz injektorokat helyezi a hengerfejbe. A behelyezés előtt kamerás ellenőrzés, valamint fotó is készül minden egyes injektorról. Közel 680 munkatárs dolgozik ezeken a gyártósorokon, ahol körülbelül fél percenként hagyja el egy új R4 Otto TSI EVO2 típusú motor a gyártósort. A projektnek köszönhetően egy manuális munkahelyet automatizáltak, így csökkentve az ergonómiailag kedvezőtlen munkahelyek számát.

Emellett egy korábban félautomata munkaállomást is automatizáltak a győri szakemberek: a naponta 8 000 gyújtógyertyát kezelő állomáson egy manipulátor, egy robot és egy csavarozóállomás dolgoznak egy cellában, melyek segítségével a gyújtógyertyák automatizált folyamat során kerülnek három- és négyhengeres motorokba. A manipulátor motortípustól függően kiválasztja a gyújtógyertyát, melyet előkészít a köztes tárolóba. A robot ezt követően átveszi a köztes tárolót és a gyertyákat beilleszti a csavarozóállomás orsóiba, mely végül behelyezi és becsavarozza a hengerfejbe a gyújtógyertyát. A területek közti információcserének köszönhetően egy másik területen már jól bevált megoldás került bevezetésre az EA211 motorszereldében.

Az Audi Hungaria a világ egyik legnagyobb motorgyára: a vállalat munkatársai 2023-ban összesen 1 660 425 járműhajtást gyártottak, melyek közül 114 058 elektromos hajtás volt. A vállalat a 2023-as évben kezdte el a Premium Platform Electric (PPE) elektromos motorcsalád szériagyártását, a 2024-es évben pedig folytatja az MEBeco hajtások gyártására való felkészülést.

Forrás: audi.hu

Double D

Recent Posts

Felelőtlen taxis

Pozitív lett a kábítószergyorsteszt annál a férfinél, aki balesetet okozott Ferencvárosban taxijával, amivel szórakozni vitte…

7 óra ago

Kötelezővé tennék, amit senki sem akar: így bukhatja el az EU az elektromos autós álmait

Az Országos Flottafelmérés eredménye szerint a magyar vállalati autóparkok egyre idősebbek, a cégek többsége pedig…

7 óra ago

Amerika szabadulna a stop-start rendszerektől

Akkor sem spórolhatsz a benzinnel, ha szeretnél! A stop-start rendszerek fontos szerepet játszanak az üzemanyag-fogyasztás csökkentésében és…

1 nap ago

Mostantól akár 40 fokban is tilos az autóklíma Olaszországban!

Új szankciók jönnek a légkondik helytelen használatáért. A nyár beköszöntével és a magas hőmérsékletekkel a…

1 nap ago

Eldőlhet, hogy ki korszerűsítheti a ferencvárosi Mester utcát

Zöldebb, vonzóbb, hosszabb távú időtöltésre is alkalmas környék lesz a ferencvárosi Mester utca belső, a…

2 nap ago

Régiónként eltérő ütemben zajlik, de feltartóztathatatlan az akkumulátoros elektromos autók globális térnyerése

A JATO új, átfogó elemzéséből kiderül, hogy a globális átállás az akkumulátoros elektromos járművekre (BEV)…

3 nap ago