Categories: Hírek

Vigyázzon, ha elektromos autót vesz,

Komoly költségek szakadhatnak a nyakába

 

A szakértők szerint a casco esetén akár a többszöröse is lehet az elektromos autók biztosításának díja a benzines vagy dízeles változatokhoz képest. Számos előnnyel járhat a hagyományos üzemanyaggal működő autónk lecserélése egy elektromos meghajtású járműre, ilyenek lehetnek például a fenntarthatósági szempontok, azonban a vásárlás mérlegelésekor nem szabad megfeledkezni az olyan költségekről sem, mint a gépjármű biztosításainak a díjai.

 

Hungarikum Alkusz szakértői szerint a kötelező biztosítás esetén nincsen releváns különbség a díjban, tapasztalatuk szerint az eltérés pár ezer forint lehet.

Casco biztosítás esetén azonban az elektromos autók díja akár többszöröse is lehet a belső égésű motoros autókénak, a magasabb vállalt önrész ellenére is. Ezt azzal indokolták, hogy az elektromos autóknál olyan káreseményekre is fel kell készülni, ami a benzines vagy dízel autók esetében nem merül fel.

Elektromos autók esetén jellemző kár lehet a töltés közbeni villámcsapás, vagy akár a töltőben keletkezett károk. Ahhoz, hogy teljes biztonságban tudjuk gépjárművünket, a szakértők szerint kiegészítő biztosításként érdemes olyan assistance szolgáltatást választani, ami az akkumulátor lemerülése/meghibásodása esetén elszállítja a járművet a legközelebbi töltőállomásig vagy szervizig. Felhívták azonban arra a figyelmet, hogy a kiegészítő biztosítás megkötése plusz költséggel jár.

 

Befolyásoló tényezők

A két típus árazása közötti lehetséges eltérést befolyásoló tényezők közül a casco esetében elsősorban a magasabb helyreállítási költséget emelték ki, ami nem kizárólag a magasabb alkatrészáraknak köszönhető, hanem annak is, hogy az elektromos autók esetében más javítási lépések merülnek fel – például a rendszer áramtalanítása –, ami belső égésű motoroknál nem jelentkezik. Olyan szervizekben javíthatják ezeket, amelyek megfelelő minősítéssel rendelkeznek, így a javítás magasabb technológiai költséggel jár és megfelelő szakértelem is szükséges hozzá.

Ennek köszönhetően az elektromos autók átlagkárai nagyságrendileg 40-50 százalékkal magasabbak, a casco biztosítás díja is ehhez igazodik.

 

kötelező biztosítás esetében még nem érzékelhető ekkora különbség, mint a casconál. Bár a jármű menetdinamikája erősebb – ezáltal nagyobb kárt tud okozni –, ám a megtett kilométerek limitáltak. Ez a két tényező jelenleg kiegyensúlyozza egymást. Akkor lesz a KGFB díjemelésnek is jelentősége, ha az elektromos járművek jóval elterjedtebbek lesznek (körülbelül minden második autó elektromos lesz).

 

A tulajdonos/sofőr adataiban, illetve a jármű kategóriájában való eltérések kapcsán úgy fogalmaztak, hogy minden adat ugyanúgy befolyással bír a kalkulált díjra.

Ennek megfelelően itt is a vidéken élő, 30 évnél idősebb, több éve balesetmentes vezetők körében érhető el magasabb díjkedvezmény a kötelező biztosítás szempontjából. Casconál a jármű teljesítménye/értéke is fontos tényező, azaz egy kisebb teljesítményű és értékű jármű díja alacsonyabb.

 

Kedvezmények

Az elektromos autók biztosítási árainak csökkentése kapcsán arról számoltak be a Hungarikum Alkusz szakértői, hogy ugyanazok a kedvezmények érhetők el a piacon mindkét módozat tekintetében függetlenül a jármű meghajtásától. Nincsenek ugyanis arra vonatkozó jogszabályok, hogy a biztosítóknak bármiféle kedvezményt kellene adniuk az elektromos hajtású járművek után.

Ezzel együtt több társaság is adhat kedvezményt a KGFB-re. Fontos azonban észben tartani, hogy ez üzletpolitikai célú kedvezmény, vagyis bármikor visszavonható. Cascónál a lakossági és flotta szegmensben sincs elérhető kedvezmény, flotta-casconál a biztosítók villanyautók esetében magasabb díjtételt, vagy pótdíjat alkalmaznak.

 

Hogy a pokolba tud így megdrágulni a kötelező biztosítás?

Számos esetben az inflációt meghaladó mértékben emelkednek a kgfb-díjak és az összegek közt akár 200 százalékos eltérés is lehet – mondták el az Economxnak szakértők.

Forrás: economx.hu Kép: illusztráció

OldA

Recent Posts

Kézi számlázás külföldi cég, vagy magánszemély esetén

Szolgáltatásunk során előfordul, hogy nem magyar cég nevében kér az utas számlát. A kézi számla…

1 nap ago

Jó hír: visszatérhetnek az olcsó, egyszerű és belső égésű motoros autók Európába

Az európai autógyártók egyre hangosabban kérik az EU-t, hogy támogassa az olcsó, egyszerű benzines kisautók…

1 nap ago

Tudja, hány autó- és motorgyártó van Kínában? El fog képedni!

Jó ideje nem titok, hogy az európai autógyártók alaposan be vannak rezelve a kínai üzemektől.…

2 nap ago

Közlekedés az Autómentes Hétvégén, szeptember 20-án és 21-én

 Autómentes Hétvégét rendeznek Budapesten szeptember 20-án és 21-én, szombaton és vasárnap. A BKK és együttműködő…

4 nap ago

Jövő héten a Fővárosi Közgyűlés elé kerül a Fővárosi Taxirendelet módosítása.

Az utóbbi napokban felborzolta a taxisok hangulatát a Főváros Taxirendelet-módosítási javaslata és annak beterjesztésének módja.…

4 nap ago

Mától más módon bírságol a rendőrség, ha nincs bekötve a biztonsági öv

Sajtótájékoztatót tartott szerdán Berzai Zsolt rendőr alezredes, az ORFK Közlekedésrendészeti Főosztály Balesetmegelőzési Osztály osztályvezetője, ahol bejelentést tett: csütörtöktől…

5 nap ago