Nagy fordulatot hoz a következő három év az elektromos és hagyományos autók versenyében, miután az új villanyautó-gyártók felforgatják az autógyártás alapjait a Gartner tanácsadó cég legújabb elemzése szerint.
„Az új cégek meg akarják változtatni a status quót a saját javukra az autógyártáson belül” – mondta Pedro Pacheco, a Gartner kutatási részlegének elnökhelyettese a Totalcar beszámolója szerint.
Ezek az új cégek olyan újításokat vezetnek be a gyártási folyamatban, amelyek leegyszerűsítik az autók architektúráját és felgyorsítják az autóépítés folyamatát. Ezzel olyannyira lecsökkenhetnek a gyártási költségek, hogy 2027-re egy villanyautó előállításának átlagos költsége alacsonyabb lesz, mint egy belső égésű motorral ellátott autóé.
Az elemzés szerint a korábban vártnál így sokkal hamarabb, már három év múlva egyenlővé válhat az elektromos és a hagyományos autók ára.
A következő három év egy másik várható fejleménye azonban, hogy az elmúlt tíz évben alapított elektromosautó-gyártó startupok 15 százaléka csődbe mehet vagy beolvadhat más vállalatokba. Pacheco szerint így az aranyláz helyét az erősebb túlélésének evolúciós szabálya veszi át.
Forrás: economx.hu Kép: illusztráció
Ha az autódba beülsz, és szaunának érzed, van egy trükk, ami gyorsabban lehűti, mint a…
Erre érdemes figyelni, hogy elkerüljük a nagy kiadásokat Szeretne utólagosan felszerelni egy vonóhorgot - például…
A rendőrség augusztus 4. és 10. között Magyarország egész területén sebességellenőrzést végez. A gyorshajtók kiszűrése…
Hiába tiltakozott Karácsony Gergely tavaly hangosan a Forma-1 hétvégéjén jelentős számban közlekedő helikoptertaxik miatt, azok…
Burgenlandban ismét lefoglalták egy gyorshajtó autóját, ezúttal Nickelsdorf/Miklóshalmanál. Ezzel az idén lefoglalt járművek száma tízre…
Figyelmezteti a közlekedőket a Magyar Közút: heteken át tartó felújítás indul az M0-son, ezért a…