Nagy fordulatot hoz a következő három év az elektromos és hagyományos autók versenyében, miután az új villanyautó-gyártók felforgatják az autógyártás alapjait a Gartner tanácsadó cég legújabb elemzése szerint.
„Az új cégek meg akarják változtatni a status quót a saját javukra az autógyártáson belül” – mondta Pedro Pacheco, a Gartner kutatási részlegének elnökhelyettese a Totalcar beszámolója szerint.
Ezek az új cégek olyan újításokat vezetnek be a gyártási folyamatban, amelyek leegyszerűsítik az autók architektúráját és felgyorsítják az autóépítés folyamatát. Ezzel olyannyira lecsökkenhetnek a gyártási költségek, hogy 2027-re egy villanyautó előállításának átlagos költsége alacsonyabb lesz, mint egy belső égésű motorral ellátott autóé.
Az elemzés szerint a korábban vártnál így sokkal hamarabb, már három év múlva egyenlővé válhat az elektromos és a hagyományos autók ára.
A következő három év egy másik várható fejleménye azonban, hogy az elmúlt tíz évben alapított elektromosautó-gyártó startupok 15 százaléka csődbe mehet vagy beolvadhat más vállalatokba. Pacheco szerint így az aranyláz helyét az erősebb túlélésének evolúciós szabálya veszi át.
Forrás: economx.hu Kép: illusztráció
Megszűnik a fizetőkapuknál való megállás, az autósok folyamatosan haladhatnak majd az autópályákon. Horvátország megkezdi az…
Az innováció lehetővé teszi, hogy az autók, buszok és teherjárművek vezetés közben is energiához jussanak,…
A Deutsche Bank elemzésében a világ 69 nagyvárosában nézte meg, mi, mennyibe kerül, és ezek…
Megkezdte a terjeszkedést a közép-kelet-európai régióban az Omoda és Jaecoo autómárka magyarországi importőre, a Genius…
Hirtelen meglátjuk az út mentén az ismerős dobozt, benne egy optikával. Beletaposunk a fékbe, mert…
Kizárólagos lakossági parkolóhelyek kialakításával segítik a helyi lakosokat. Új rendelkezést hozott Zugló önkormányzata azért, hogy…