2030-ra kell elérnie Ausztriának is a tagországok számára előírt klímavédelmi célokat. A környezetvédelmi minisztérium korábbi terve a szén-dioxid-kibocsátás csökkentését illetően nem felelt meg az uniós követelményeknek. Az osztrák kormány ezt követően igyekezett tökéletesíteni a tervet, amelyet nyilvános vitára bocsátott, ennek keretében a nemzeti energia- és klímavédelmi tervet 55 tekintélyes klímakutató is értékelte – írja az infostart.hu.
Sebességkorlátozás és távolságarányos útdíj
Az ORF közszolgálati médium tudósítása szerint a grazi egyetem kutatója, Karl Steininger úgy fogalmazott, hogy Ausztria egyértelműen teljesítheti klímavédelmi céljait, mert az intézkedések jó alapot kínálnak a kibocsátás terén mutatkozó elmaradások megszüntetéséhez.
Az intézkedések között szerepel a sebesség csökkentése óránkénti 100, 80 és 30 kilométerre az autópályákon, az autóutakon, illetve a lakott területeken.
A prognózis szerint ez nem csak az üvegházhatású gázok kibocsátásának a csökkentését eredményezheti, hanem jelentősen, mintegy 28 százalékkal csökkenhet a közlekedési balesetek okozta halálesetek száma. A javaslatok között még az is szerepel, hogy távolságarányos útdíjat kell bevezetni az autópályákon és autóutakon a személy- és teherforgalomban.
Forrás: agroinform.hu Kép: illusztráció
I. Harang csendül,Ének zendül,Messze zsong a hálaénekAz én kedves kis falumbanKarácsonykorMagába száll minden lélek. Minden…
A hétvégén áramkimaradás volt San Franciscóban. A váratlan sötétség az önvezető autók hiányosságaira is rávilágított…
Eljön majd az a pont, mikor egyszerűen költséghatékonyabb lesz elektromos kisautókat gyártani Bár végleges döntés…
A jövő év áprilisától Magyar Mobilitási és Autóklub néven működik tovább a Magyar Autóklub, a…
Korlátozott lesz az ügyintézés a kormányablakokban és a kormányhivatalokban december 24-től január 5-ig - tájékoztatta…
Ha szalonból vásárolunk újautót, azt feltételezzük, hogy egy teljesen új, hibátlan és kifogástalan terméket kapunk…