A napokban már említettük, hogy néhány taxis egyéni vállalkozónál ún. „okmányellenőrzést” végez a kormányhivatal. Csak egy a kérdés: Miért?
Az ellenőrzést elrendelő szerv a vállalkozási székhely szerint illetékes kormányhivatal. A tevékenységi engedélyt kiadó szerv pedig a fővárosi, megyei kormányhivatal közlekedési hatósága. Ezek vajon miért nem beszélnek egymással..?
A kiadott engedélyek megkövetelik az ahhoz szükséges végzettséget. Vajon miért kell ezt újra és újra bizonygatnunk?
A kormányhivatalok nyilván számítógépes kapcsolatban állnak egymással. A vállalkozó zaklatása nélkül, néhány kattintással képesek lennének ellenőrizni ezeket a dolgokat. De tételezzük fel, hogy nincs meg ez a kapcsolat. Ebben az esetben a következőképpen tudnám elképzelni a kommunikációt:
– Te Jucika, nézd már meg, hogy ennek a Kovács Bélának rendben van-e mindene! – kérdezné telefonon a székhely szerinti kormányhivatal.
– Micikém, várj egy kicsit … igen, minden rendben! – válaszolja a másik kormányhivatal közlekedési hatósága
– Köszönöm, akkor lezárom az ellenőrzést!
Ja, hogy ez túl egyszerű lenne…?
-oli-
Az Európai Parlament képviselői támogatják a jogosítványok uniós szabályozásának reformját. Mutatjuk, milyen változások jönnek! Az…
Egy új uniós rendelet lépett hatályba, amelyről még alig hallottak az autósok, pedig mindenkit érint…
Október 30. és november 9. között, Tokióban kerül megrendezésre a 2025-ös Japán Mobilitási Kiállítás, amely…
Németországban költségcsökkentő reformra készülnek a jogosítványszerzésben: miután a mobilokba költöztetik az elméleti képzést, a bukás…
Változatos programokkal és gyertyafényes vacsorával búcsúzik az idei szezon a Pesti alsó rakparton. A hosszú…
Egy német sofőrt 150 euróra, vagyis közel 58 000 forintra büntettek, mert vezetés közben az…