Categories: Hírek

Kínosan érinthet taxitársaságokat

Az Uber visszatéréséről nyilatkozott a Mandinernek a taxiszövetség elnöke

 

Visszatér Budapestre a néhány éve kiebrudalt Uber, ám más formában, a Főtaxival együttműködve, vagyis a sárga kocsikba költözik a szolgáltatás.

 

2016-ban pont a taxitársaságok tiltakozása miatt szűnt meg az Uber, a Mandiner ezért megkérdezte Metál Zoltánt, az Országos Taxis Szövetség elnökét, mi változott, hogy most mégis visszatérhet a korábban kiutált szolgáltatás?

„2016-ban a szakmai szervezetek kérésére, a magyar kormány rendeletben fogalmazta meg a taxi-fuvarszervezéssel és a taxi-fuvarszervezőkkel kapcsolatos elvárásokat és megfelelőséget. Ennek a minimális elvárásnak sem szeretett volna megfelelni az akkori Uber, mely, mondjuk ki, illegális módon szolgáltatott. Nos, azóta sok minden változott. Az agresszív és törvénytelen működési modellt átírták, 2019-ben leváltották az addigi stratégiai vezetőket és olyan személyeket kerestek a helyükre, akik képesek és tudnak a helyi közlekedésszervezési és rendeleti szabályzáshoz alkalmazkodni.

Azaz a rövidesen Budapesten szolgáltató Uber elfogadja és betartja a magyar jogszabályokat”– írta válaszában a taxisszövetség elnöke. De ezúttal a Főtaxi-csoporttal működne együtt a cég.

 

Mivel a taxizás hatósági áras Magyarországon, az Uberrel együttműködő Főtaxi látszólag nem kerül markáns lépéselőnybe a rivális társaságokkal szemben, ám a szövetség elnöke szerint sokat jelent az utasoknál a gyors és pontos kiállás. Azt mi tesszük hozzá, hogy mindez látszik a Bolt esetében, amely az utóbbi időben markáns piaci részesedéshez jutott a könnyen kezelhető applikációjának köszönhetően. Hasonló applikációval pedig ugyebár az Uber is rendelkezik. Metál szerint az Uber megjelenésével elindul egy egészséges verseny a taxisokért és az utasokért egyaránt, mivel a taxisok azt a fuvarszervezőt választják majd, akik jobb feltételeket tudnak ajánlani.

 

Sajtóértesülések szerint az Uber a Főtaxi-csoporttal együttműködve indulna el újra Budapesten. A taxisszövetség elnöke szerint az Uber-Főtaxi megállapodás mindazonáltal „kínosan érintheti” a többi fuvarszervezőt: „Egyrészről azok a közepes és egyre zsugorodó kisebb cégek, melyek a tagdíjakból élnek, élet-halál harcot folytatnak a még aktív szerződéses partnereikért. A másik ok, ha egy új szereplő miatt a megrendelőik inkább egy trendibb szolgáltatót választanak, annak fuvarszám csökkenés a következménye, amire szintén nem vágynak” – összegzett Metál Zoltán.

Forrás: mandiner.hu Kép: illusztráció

OldA

Recent Posts

Sok autós még nem is hallott erről az új uniós szabályról – Az ön autóját is érinti!

Egy új uniós rendelet lépett hatályba, amelyről még alig hallottak az autósok, pedig mindenkit érint…

2 óra ago

Hatalmas horderejű bejelentésekkel érkezik a Toyota az idei Japán Mobilitási Kiállításon

Október 30. és november 9. között, Tokióban kerül megrendezésre a 2025-ös Japán Mobilitási Kiállítás, amely…

1 nap ago

Olcsóbb lesz a jogosítvány: oktató helyett a szülők is taníthatják a kezdő sofőröket

Németországban költségcsökkentő reformra készülnek a jogosítványszerzésben: miután a mobilokba költöztetik az elméleti képzést, a bukás…

1 nap ago

Az október 23-i hosszú hétvégén lesz utoljára nyitva a Pesti alsó rakpart 2025-ben

Változatos programokkal és gyertyafényes vacsorával búcsúzik az idei szezon a Pesti alsó rakparton. A hosszú…

2 nap ago

Ön is e-cigizik vezetés közben? Mostantól ez tilos lehet – mutatjuk, miért!

Egy német sofőrt 150 euróra, vagyis közel 58 000 forintra büntettek, mert vezetés közben az…

3 nap ago

Ideiglenes forgalomkorlátozás Budapesten

Az október 23-ai rendezvények és gyűlések miatt ideiglenes forgalomkorlátozás lesz 2025. október 26-ig Budapest több…

4 nap ago