Categories: Hírek

Kínosan érinthet taxitársaságokat

Az Uber visszatéréséről nyilatkozott a Mandinernek a taxiszövetség elnöke

 

Visszatér Budapestre a néhány éve kiebrudalt Uber, ám más formában, a Főtaxival együttműködve, vagyis a sárga kocsikba költözik a szolgáltatás.

 

2016-ban pont a taxitársaságok tiltakozása miatt szűnt meg az Uber, a Mandiner ezért megkérdezte Metál Zoltánt, az Országos Taxis Szövetség elnökét, mi változott, hogy most mégis visszatérhet a korábban kiutált szolgáltatás?

„2016-ban a szakmai szervezetek kérésére, a magyar kormány rendeletben fogalmazta meg a taxi-fuvarszervezéssel és a taxi-fuvarszervezőkkel kapcsolatos elvárásokat és megfelelőséget. Ennek a minimális elvárásnak sem szeretett volna megfelelni az akkori Uber, mely, mondjuk ki, illegális módon szolgáltatott. Nos, azóta sok minden változott. Az agresszív és törvénytelen működési modellt átírták, 2019-ben leváltották az addigi stratégiai vezetőket és olyan személyeket kerestek a helyükre, akik képesek és tudnak a helyi közlekedésszervezési és rendeleti szabályzáshoz alkalmazkodni.

Azaz a rövidesen Budapesten szolgáltató Uber elfogadja és betartja a magyar jogszabályokat”– írta válaszában a taxisszövetség elnöke. De ezúttal a Főtaxi-csoporttal működne együtt a cég.

 

Mivel a taxizás hatósági áras Magyarországon, az Uberrel együttműködő Főtaxi látszólag nem kerül markáns lépéselőnybe a rivális társaságokkal szemben, ám a szövetség elnöke szerint sokat jelent az utasoknál a gyors és pontos kiállás. Azt mi tesszük hozzá, hogy mindez látszik a Bolt esetében, amely az utóbbi időben markáns piaci részesedéshez jutott a könnyen kezelhető applikációjának köszönhetően. Hasonló applikációval pedig ugyebár az Uber is rendelkezik. Metál szerint az Uber megjelenésével elindul egy egészséges verseny a taxisokért és az utasokért egyaránt, mivel a taxisok azt a fuvarszervezőt választják majd, akik jobb feltételeket tudnak ajánlani.

 

Sajtóértesülések szerint az Uber a Főtaxi-csoporttal együttműködve indulna el újra Budapesten. A taxisszövetség elnöke szerint az Uber-Főtaxi megállapodás mindazonáltal „kínosan érintheti” a többi fuvarszervezőt: „Egyrészről azok a közepes és egyre zsugorodó kisebb cégek, melyek a tagdíjakból élnek, élet-halál harcot folytatnak a még aktív szerződéses partnereikért. A másik ok, ha egy új szereplő miatt a megrendelőik inkább egy trendibb szolgáltatót választanak, annak fuvarszám csökkenés a következménye, amire szintén nem vágynak” – összegzett Metál Zoltán.

Forrás: mandiner.hu Kép: illusztráció

OldA

Recent Posts

Elképesztő veszély: benzinkúton csaptak fel a lángok

Az utóbbi időben egyre több kigyulladt autóról lehet hallani, azonban a mostani elképesztő veszélybe sodorta…

3 óra ago

Visszaeső – elfogták a taxisra késsel támadó férfit

Elfogták a férfit, aki késsel fenyegetett egy taxist a XVIII. kerületben. Kiderült, hogy tavaly is…

24 óra ago

Osztrák kísérlet: a zöld féklámpák az autó elején minimalizálhatják a balesetek kockázatát

Féklámpák az autó elején? Elsőre szokatlannak hangzik – de valódi különbséget jelenthet. Egy grazi és…

1 nap ago

Leállhatnak a gyártósorok, óriási bajban az autógyártók

A Kínából származó ásványi anyagok megvonása világszerte megbénítja az autógyártókat. Egy gyors megoldás nélkül lassulhat,…

1 nap ago

Gyakori tévhit miatt akár a jogosítványunkat is elveszíthetjük

Bár már egy évtizede működik a VÉDA-rendszer a hazai közutakon, még mindig beleszaladni téves feltételezésekbe…

2 nap ago

Egészen elképesztő, ami a használtautó-piacon történik

A májusi adatok szerint több mint 50 százalékkal nőtt az elektromos autók iránti érdeklődés egy…

2 nap ago