Categories: Hírek

Kínosan érinthet taxitársaságokat

Az Uber visszatéréséről nyilatkozott a Mandinernek a taxiszövetség elnöke

 

Visszatér Budapestre a néhány éve kiebrudalt Uber, ám más formában, a Főtaxival együttműködve, vagyis a sárga kocsikba költözik a szolgáltatás.

 

2016-ban pont a taxitársaságok tiltakozása miatt szűnt meg az Uber, a Mandiner ezért megkérdezte Metál Zoltánt, az Országos Taxis Szövetség elnökét, mi változott, hogy most mégis visszatérhet a korábban kiutált szolgáltatás?

„2016-ban a szakmai szervezetek kérésére, a magyar kormány rendeletben fogalmazta meg a taxi-fuvarszervezéssel és a taxi-fuvarszervezőkkel kapcsolatos elvárásokat és megfelelőséget. Ennek a minimális elvárásnak sem szeretett volna megfelelni az akkori Uber, mely, mondjuk ki, illegális módon szolgáltatott. Nos, azóta sok minden változott. Az agresszív és törvénytelen működési modellt átírták, 2019-ben leváltották az addigi stratégiai vezetőket és olyan személyeket kerestek a helyükre, akik képesek és tudnak a helyi közlekedésszervezési és rendeleti szabályzáshoz alkalmazkodni.

Azaz a rövidesen Budapesten szolgáltató Uber elfogadja és betartja a magyar jogszabályokat”– írta válaszában a taxisszövetség elnöke. De ezúttal a Főtaxi-csoporttal működne együtt a cég.

 

Mivel a taxizás hatósági áras Magyarországon, az Uberrel együttműködő Főtaxi látszólag nem kerül markáns lépéselőnybe a rivális társaságokkal szemben, ám a szövetség elnöke szerint sokat jelent az utasoknál a gyors és pontos kiállás. Azt mi tesszük hozzá, hogy mindez látszik a Bolt esetében, amely az utóbbi időben markáns piaci részesedéshez jutott a könnyen kezelhető applikációjának köszönhetően. Hasonló applikációval pedig ugyebár az Uber is rendelkezik. Metál szerint az Uber megjelenésével elindul egy egészséges verseny a taxisokért és az utasokért egyaránt, mivel a taxisok azt a fuvarszervezőt választják majd, akik jobb feltételeket tudnak ajánlani.

 

Sajtóértesülések szerint az Uber a Főtaxi-csoporttal együttműködve indulna el újra Budapesten. A taxisszövetség elnöke szerint az Uber-Főtaxi megállapodás mindazonáltal „kínosan érintheti” a többi fuvarszervezőt: „Egyrészről azok a közepes és egyre zsugorodó kisebb cégek, melyek a tagdíjakból élnek, élet-halál harcot folytatnak a még aktív szerződéses partnereikért. A másik ok, ha egy új szereplő miatt a megrendelőik inkább egy trendibb szolgáltatót választanak, annak fuvarszám csökkenés a következménye, amire szintén nem vágynak” – összegzett Metál Zoltán.

Forrás: mandiner.hu Kép: illusztráció

OldA

Recent Posts

Előnyben a közösségi közlekedés – ideiglenesen egyirányúsítják a Népszínház utca egy szakaszát szerdától

Gyorsabban és pontosabban közlekedhetnek a villamosok a Népszínház utcában: a közösségi közlekedés előnyben részesítése miatt…

13 óra ago

Az Országos Taxis Szövetség leveleiből

Tisztelt Elnök úr! Sokszor hallottam már Önt nyilatkozni rádióban, tévében, és úgy vettem észre, hogy…

14 óra ago

Betilthatják a villanyautók egyik spórolós megoldását

Valós előnyük nem összemérhető a biztonsági kockázatukkal. Kínai autóipari hatóságok új, hangsúlyosan biztonsági szempontokra épülő…

2 nap ago

Taxisofőr fújt le paprikaspray-vel egy buszsofőrt Budapesten

„Ma egy dühöngő autós – egy taxisofőr – paprikaspray-jel fújta le az egyik buszsofőrünket, aki…

4 nap ago

A BMW vezérigazgatója szerint hiba volt az EU-tól, hogy 2035-re betiltják a hagyományos motorokat

Nagy hibának nevezte az Európai Unió döntését a belső égésű motorok 2035-ös betiltásáról a BMW…

4 nap ago

A kutyának sem kell a kínai autó

A kínai elektromos autók iránt csak szerény az érdeklődés Európában – derül ki egy pénteken…

4 nap ago