Folytatódik a KRESZ megújításának előkészítése, a projekten félszáz szakmai, érdekképviseleti, tudományos, közigazgatási és civil szervezet dolgozik. A javaslatok között szerepel a gyalogátkelőhelyek biztonságosabbá tétele, valamint a közlekedésoktatás bevezetése az általános iskolákban.
Kétnapos szakmai fórumon vitatja meg a KRESZ megújítását az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM), amely a szakfeladatokat ellátó KTI Magyar Közlekedéstudományi és Logisztikai Intézet Nonprofit Kft.-vel egyeztet az ügyben.
A megbeszélés keretében ötven szakmai, érdekképviseleti, tudományos, közigazgatási és civil szervezet bevonásával mérik fel a közúti közlekedésben részt vevő hivatásos vagy civil szereplők elvárásait, gyűjtik össze a tudományos, szakmai vagy érdekképviseleti szervezetek javaslatait, valamint azonosítják a főbb problémaköröket.
Az ÉKM a korábbiakban 12 szakmai szervezettől 381 javaslatot gyűjtött össze, amelyek mintegy harmada koncepcionális alapokat érintett. Ez világossá tette, hogy a szabályozás átfogó megújítására van szükség.
A minisztérium közölte, a megújításra tett javaslatok között szerepel
A KIJELÖLT GYALOGÁTKELŐHELYEK BIZTONSÁGOSABBÁ TÉTELE, VALAMINT A JÁRMŰVEKRE VONATKOZÓ MŰSZAKI SZABÁLYOK FELÜLVIZSGÁLATÁNAK ÉS AKTUALIZÁLÁSÁNAK KÉRDÉSE.
Szó esett arról is, hogy a közlekedésre való felkészítésben a gépjárműoktatás mellett
NAGYOBB HANGSÚLYT KELLENE KAPNIA A KÖZLEKEDÉSOKTATÁSNAK, NEVELÉSNEK, MÁR AZ ÁLTALÁNOS ISKOLÁKBAN IS.
A minisztérium úgy fogalmazott, hogy a KRESZ az állampolgárok körében legismertebb és legtöbbször alkalmazott jogszabály, ezért kiemelten fontos, hogy a megújításakor olyan gyakorlatias szabályozás szülessen, amelynek középpontjában a biztonságos közlekedés áll, és amely növeli a közlekedésben részt vevők szabálykövető magatartását.
A szakmai fórumon Mayer András, a KTI ügyvezetője kiemelte, a hatékony és gyakorlatias szabályozás kialakításához a kulcs a közös gondolkodásban rejlik, az egyes szakterületeknek azonban komoly felelőssége van abban is, hogy az elvárásokból mindenki számára előnyös szabályrendszer szülessen.
Az Építési és Közlekedési Minisztérium képviseletében a fórumon Bói Loránd közlekedésstratégiáért felelős helyettes államtitkár és Kerékgyártó János közlekedési hatósági ügyekért felelős helyettes államtitkár vett részt.
Forrás: index.hu Kép: illusztráció
Az alanyi adómentesség éves bevételi korlátja a jelenlegi 18 millió forintról 2026-ban 20 millió, 2027-ben…
Az Országos Taxis Szövetség elnöke tájékoztatta szerkesztőségünket a fővárosi drosztengedély kiváltásával kapcsolatos előírások változásáról. A…
A Budapesti Közlekedési Központ legújabb fejlesztésével a BKK Info oldalán egyszerűen bejelenthetők azok a közúti…
Az utasoktól és a kollégáitól is elköszönt hétői Facebook-posztjában a 6×6 Taxi. A népszerű társaság közölte:…
Miriam Mattova kanadai–szlovák modell szerint vallási alapon tették ki az út szélén, miután az Uber-sofőrje…
Noha korábban az Európai Bizottság ezt is felvetette, most úgy tűnik, mégsem kell majd évente műszaki…