A hosszú évek óta a világ legnépszerűbb felső-középkategóriás szedánjának számító Toyota Camry 2019-ben, 15 év után tért vissza Európába, ahol óriási várakozás övezte a legendás modell megérkezését, ez pedig a rendkívüli piaci fogadtatásban is visszaköszönt. A Camry a nagyvállalatok közép- és kisebb vállalatok felsővezetői autójaként az elmúlt években kiemelten fontos szereplője lett a flottapiacnak Európában és Magyarországon is.
Az ikonikus modell vadonatúj, kilencedik generációja még idén debütál a világ legfejlettebb, ötödik generációs öntöltő hibrid elektromos meghajtásával, amelynek révén továbbra is egyedülálló alternatívát kínál majd szegmensében. Az előértékesítés Magyarországon májusban kezdődik, az első példányok pedig szeptemberben érkezhetnek meg a hazai márkakereskedésekbe.
A mintegy négy évtizedes múltra visszatekintő Camry a Toyota egyik zászlóshajójaként szolgál, bevezetése óta világszerte több mint 21 millió talált belőle gazdára világszerte. Ezzel a szűk ’tízmilliós klub’ tagja, azaz azon modellek sorába tartozik, amelyekből több, mint 10 milliót adtak el a világon. A Toyota egyébiránt egyedülálló módon 6 ilyen modellel is rendelkezik, a több, mint 50 millió példányban gazdára talált Corollától a RAV4-en, a Land Cuiseren, a Hiluxon és a Camryn át a Yarisig.
A Toyota világklasszis szedánja régóta etalonnak számít kategóriájában, a most bemutatkozó vadonatúj generáció azonban még elegánsabb, sportosabb formavilágot, „kalapácsfej” orrkialakítást és új fényszórókat kapott.
Az újratervezett utastér kifinomult, modern hangulatot és prémium érzést kínál, miközben a világ legfejlettebjének számító ötödik generációs Toyota öntöltő hibrid elektromos technológia nagyobb teljesítményt, nagyobb hatékonyságot és fokozott vezetési élményt biztosít.
A 2.5 literes négyhengeres motorral kombinált ötödik generációs Toyota Hybrid System (THS 5) most először kerül bele szedán karosszériába. A motor erejét két villanymotorral kombinálva ez a dinamikus elsőkerék-hajtású új hibrid rendszer az előzetes adatok szerint 230 lóerő körüli rendszerteljesítményre képes.
A Toyota mérnökei az HEV (öntöltő hibrid elektromos) rendszert alacsonyabb fordulatszámon is úgy hangolták, hogy a motor fordulatszámát csökkentve és az akkumulátor teljesítményét növelve kielégítő gyorsulást és nyomatékérzetet biztosítson. A Camry emellett újrahangolt felfüggesztéssel rendelkezik a jobb reakciókészség és a közvetlen kezelhetőség érdekében, ami izgalmasabbá teszi a kanyargós utakat.
Az új Camry megerősíti azokat a tulajdonságokat, amelyek fenntartják a modell népszerűségét a szedán felépítést más karosszériaváltozatokkal szemben előnyben részesítő vásárlók körében. A Toyota a formaterv és a vezetési élmény továbbfejlesztésére összpontosított anélkül, hogy a modell valódi szedán jellegét csorbítaná.
Az autó új formavilága azonnal érezteti hatását, a lendületes, új „kalapácsfej” orrkialakítással, az élesen átformált lámpákkal és a karosszéria hosszában végighúzódó erőteljes karaktervonalakkal. Belül az új megjelenés a vezetőben és az első utasban a nyitottság érzését kelti, és kivételes erőfeszítéseket tettek annak érdekében, hogy a kárpitok, anyagok és felületek tökéletes folytonossága révén prémium minőséget sugározzon az autó. A Camry ülései által nyújtott kényelem is tovább javul. A Toyota mérnökei ezt az üléspárna alakjának és sűrűségének megváltoztatásával, valamint a párna hosszának növelésével érték el. A fejtámlát is lágyították és hátrébb helyezték, hogy javítsák az ülés- és menetkomfortot.
Az új multimédiás rendszerek és az új, személyre szabható digitális műszeregység könnyebb, gyorsabb csatlakoztathatóságot és reakciókat biztosítanak. Hasonlóképpen, az új modell alapfelszereltségének részét képezi a Toyota Safety Sense és a Toyota Teammate legújabb generációja – amely az aktív biztonsági rendszerek és vezetéstámogató technológiák széles skáláját kínálja. Ezek végleges listájáról az európai specifikációjú modellekben a Toyota a bevezetéshez közelebbi időpontban ad majd tájékoztatást, az amerikai piacra szánt modellekben a teljesség igénye nélkül az alábbiak kaptak helyet (jó eséllyel nagy átfedés van a két kivitel között):
Sávelhagyásra figyelmeztető rendszer kormányzási asszisztenssel: Ha 50 km/óra feletti sebességnél fehér/sárga sávjelzéseket vagy az út szélét jelző határvonalakat észlel, és az autó ezeket véletlenül átlépi, akkor a kormányrásegítéssel ellátott sávelhagyásra figyelmeztető rendszer (LDA w/SA) fény/hangjelzéssel hívja fel a vezető figyelmét. Ha a vezető nem lép közbe, a rendszer
Magasabb felszereltségi szinteknél emellett az amerikai specifikációjú modellekben elérhető a
Az autó végleges homologizált rendszerteljesítményéről fogyasztási és emissziós adatairól, illetve arról, hogy a fenti rendszerek körül melyek kerülnek bele az európai specifikációjú modellekben a Toyota legkésőbb májusban, az árlista közzétételekor és az előrendelések felvételének megkezdésekor nyúlt részletes tájékoztatást. Az első példányok várhatóan szeptemberben érkeznek a magyarországi márkakereskedésekbe.
Forrás: Toyota CE
Az Európai Parlament képviselői támogatják a jogosítványok uniós szabályozásának reformját. Mutatjuk, milyen változások jönnek! Az…
Egy új uniós rendelet lépett hatályba, amelyről még alig hallottak az autósok, pedig mindenkit érint…
Október 30. és november 9. között, Tokióban kerül megrendezésre a 2025-ös Japán Mobilitási Kiállítás, amely…
Németországban költségcsökkentő reformra készülnek a jogosítványszerzésben: miután a mobilokba költöztetik az elméleti képzést, a bukás…
Változatos programokkal és gyertyafényes vacsorával búcsúzik az idei szezon a Pesti alsó rakparton. A hosszú…
Egy német sofőrt 150 euróra, vagyis közel 58 000 forintra büntettek, mert vezetés közben az…