Az EU nagyon eltökélt.
2019-ben Uniós szinten is úgy döntöttek, hogy komolyan foglalkoznak az autók biztonsági felszerelésének kérdésével. Ugyanis a megelőző évben, Európában 22 800 haláleset történt az utakon. 2022-ben 20 600 végzetes esetet jegyeztek. Drámai számok. Csökkentésükre új jogszabályok lépnek érvénybe az idén nyártól.
2024 július 7-től az összes eladott új modellnek számos biztonsági felszereléssel kell rendelkeznie. Az Európai Parlament és az Európai Tanács 2019/2144 / rendelete alapján az új modellek már ezekkel, a korábban extrának számító alapfelszereltséggel kell, hogy kigördüljenek a gyártósorokról.
Olyan technológia, amely az ütközések megelőzésére szolgál. Ez a rendszer érzékeli az akadályok, járművek, gyalogosok és kerékpárosok jelenlétét az autó előtt és figyelmezteti a vezetőt, ha ütközés veszélye áll fenn. Ha a vezető nem reagál, a rendszer automatikusan lefékezi az autót.
Intenzív villogással jelzi a hirtelen lassulást. Amikor az autó élesen fékez (a biztonsági rendszereknek köszönhetően automatikusan is), a hátsó lámpáknak villogniuk kell, hogy figyelmeztessék a követőt a veszélyre.
A pislogásból állapítja meg, hogy a sofőr fárad és figyelmeztet az elalvásveszélyre. Ezek a rendszerek kamerákat és érzékelőket használnak az álmosság vagy a figyelemelterelés jeleinek felismerésére, és hang- illetve vizuális jelzésekkel figyelmeztetik a vezetőt, hogy pihenjen vagy fordítson nagyobb figyelmet az útra. Ezek a rendszerek nem sértik a járművezető magánéletét, nem tárolnak vagy továbbítanak személyes adatokat. Az összegyűjtött adatok kizárólag a rendszer működtetésére szolgálnak és azt követően azonnal törlésre kerülnek.
Pont, mint a repülőgépeknél, egy olyan eszköz, amely arra szolgál, hogy összegyűjtse és tárolja a közlekedés során az adatokat. A rögzített adatok között szerepel a jármű sebessége, fékezése, helyzete és tájolása, a biztonsági rendszerek állapota és használata, a fékhatás és a fedélzeti rendszerek egyéb releváns paraméterei, amelyek megelőzhetik vagy enyhíthetik a baleseteket. Ezeket az adatokat nem lehet módosítani vagy törölni vagy megosztani és a fekete dobozt nem lehet kikapcsolni.
Olyan rendszer, amely segíti a vezetőt a sebességkorlátozások betartásában. Ez egy olyan eszköz, amely érzékeli a jármű sebességét és összehasonlítja azt az úton megengedett sebességgel. Ha a vezető meghaladja a határértéket, a rendszer vizuális jelzéssel, hanggal vagy mindkettővel figyelmezteti. A rendszer nem avatkozik be a vezetésbe, meghagyja a sofőrnek a szabadságot, hogy eldöntse, lelassul-e vagy sem.
Ez a rendszer figyeli az autó helyzetét az útvonalakhoz képest és figyelmeztet, ha az autó akaratlanul áthalad a felfestett sávokon.
Hátramenetben a hátsó kamerával vagy más eszközökkel vagy érzékelőkkel jeleznie kell az emberek vagy tárgyak jelenlétét.
A rendszer figyelmeztet, ha valamelyik abroncsban nyomáscsökkenés észlelhető.
Remélhetőleg az EU eléri célját ezen új műszaki követelmények bevezetésével és jelentősen csökken majd a közúti halálesetek és súlyos sérülések száma.
Forrás: autoszektor.hu Kép: illusztráció
A Volkswagen is beszállna a hatótávnövelt villanyautók (EREV) európai piacára, ahol eddig csak néhány szereplő…
Főtaxi sofőr toborzó nyíltnap 150 000 FORINT KEZDÉSI TÁMOGATÁSSAL!2025. április 28-án, HÉTFŐN 10:00 órakor A…
Csak ritkán hibázik a sebességmérésre felállított rendszer, de amikor megtörténik, az sokszor érdekes, tanulságos esetet…
Gyökeres változás jöhet a bulinegyedben június végétől: az Index birtokába jutott előterjesztés szerint sétálóutcává alakítanák…
A közlekedésbiztonság javítása érdekében egy új EU-s javaslat előírná, hogy a tíz évnél idősebb autók…
A gépjárműadót április 15.éig kellett befizetniük a járműtulajdonosoknak, üzemben tartóknak. A Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) friss…