Az EU nagyon eltökélt.
2019-ben Uniós szinten is úgy döntöttek, hogy komolyan foglalkoznak az autók biztonsági felszerelésének kérdésével. Ugyanis a megelőző évben, Európában 22 800 haláleset történt az utakon. 2022-ben 20 600 végzetes esetet jegyeztek. Drámai számok. Csökkentésükre új jogszabályok lépnek érvénybe az idén nyártól.
2024 július 7-től az összes eladott új modellnek számos biztonsági felszereléssel kell rendelkeznie. Az Európai Parlament és az Európai Tanács 2019/2144 / rendelete alapján az új modellek már ezekkel, a korábban extrának számító alapfelszereltséggel kell, hogy kigördüljenek a gyártósorokról.
Olyan technológia, amely az ütközések megelőzésére szolgál. Ez a rendszer érzékeli az akadályok, járművek, gyalogosok és kerékpárosok jelenlétét az autó előtt és figyelmezteti a vezetőt, ha ütközés veszélye áll fenn. Ha a vezető nem reagál, a rendszer automatikusan lefékezi az autót.
Intenzív villogással jelzi a hirtelen lassulást. Amikor az autó élesen fékez (a biztonsági rendszereknek köszönhetően automatikusan is), a hátsó lámpáknak villogniuk kell, hogy figyelmeztessék a követőt a veszélyre.
A pislogásból állapítja meg, hogy a sofőr fárad és figyelmeztet az elalvásveszélyre. Ezek a rendszerek kamerákat és érzékelőket használnak az álmosság vagy a figyelemelterelés jeleinek felismerésére, és hang- illetve vizuális jelzésekkel figyelmeztetik a vezetőt, hogy pihenjen vagy fordítson nagyobb figyelmet az útra. Ezek a rendszerek nem sértik a járművezető magánéletét, nem tárolnak vagy továbbítanak személyes adatokat. Az összegyűjtött adatok kizárólag a rendszer működtetésére szolgálnak és azt követően azonnal törlésre kerülnek.
Pont, mint a repülőgépeknél, egy olyan eszköz, amely arra szolgál, hogy összegyűjtse és tárolja a közlekedés során az adatokat. A rögzített adatok között szerepel a jármű sebessége, fékezése, helyzete és tájolása, a biztonsági rendszerek állapota és használata, a fékhatás és a fedélzeti rendszerek egyéb releváns paraméterei, amelyek megelőzhetik vagy enyhíthetik a baleseteket. Ezeket az adatokat nem lehet módosítani vagy törölni vagy megosztani és a fekete dobozt nem lehet kikapcsolni.
Olyan rendszer, amely segíti a vezetőt a sebességkorlátozások betartásában. Ez egy olyan eszköz, amely érzékeli a jármű sebességét és összehasonlítja azt az úton megengedett sebességgel. Ha a vezető meghaladja a határértéket, a rendszer vizuális jelzéssel, hanggal vagy mindkettővel figyelmezteti. A rendszer nem avatkozik be a vezetésbe, meghagyja a sofőrnek a szabadságot, hogy eldöntse, lelassul-e vagy sem.
Ez a rendszer figyeli az autó helyzetét az útvonalakhoz képest és figyelmeztet, ha az autó akaratlanul áthalad a felfestett sávokon.
Hátramenetben a hátsó kamerával vagy más eszközökkel vagy érzékelőkkel jeleznie kell az emberek vagy tárgyak jelenlétét.
A rendszer figyelmeztet, ha valamelyik abroncsban nyomáscsökkenés észlelhető.
Remélhetőleg az EU eléri célját ezen új műszaki követelmények bevezetésével és jelentősen csökken majd a közúti halálesetek és súlyos sérülések száma.
Forrás: autoszektor.hu Kép: illusztráció
Nem célszerű arra játszani, hogy előbb kiszúrjuk a traffipaxokat, mint ahogy azok lefotóznának minket. Az…
A nyári csúcsidőszakra egészen szeptember 1-ig szüneteltetik az M7-es autópálya felújítását. Leállítják nyárra az M7-es…
Hétfőtől egy héten keresztül fokozott rendőri ellenőrzést tartanak Magyarország közútjain, melynek célja a járművezetők ittas…
Spanyolország az egyik legnépszerűbb nyaralóhely a magyar utazók között is. Azonban gyakorlott nyaralóként is érdemes…
Az Uber budapesti indulásának első évfordulóját ünnepli. Az Uber Budapesten kívüli terjeszkedése Miskolc városával indul.…
Az Európai Bizottság új, átfogó módosítási javaslattal szervezné át a műszaki vizsgáztatást. Ennek részeként kötelezővé…