Categories: Hírek

Újfajta jogosítványt vezetnének be Európában

Az Európai Közlekedésbiztonsági Tanács (ETSC) a kisteherautók vezetésére vonatkozó szabályok szigorítását szeretné elérni.

 

Az ETSC nyílt levélben fordult az Európai Parlament (EP) képviselőihez, amelyben a kisteherautó-vezetők (3,5 tonna megengedett össztömegig) szakmai képzésének szükségességére hívja fel a figyelmet. A nonprofit szervezet azt szeretné elérni, hogy az autóbusz-vezetőkhöz hasonlóan támasszon az EP szigorúbb szakmai követelményeket a kisteherautó-sofőrökkel szemben is – írta a Kreszvaltozas.hu.

 

Mindezt a kisteherautó-vezetők által okozott növekvő számú halálos és súlyos közlekedési balesetekkel indokolták. 2019-ben a halálos balesetek 11 százalékát okozták kisteherautók az Európai Unió útjain 2630 ember halálát okozva. Tízből négy esetben a halálos áldozatok gyalogosok, kerékpárosok és motorosok voltak.

 

Jelenleg B kategóriás jogosítvánnyal bárki vezethet kisteherautót. Az internetes vásárlások számának növekedése, a zsúfolt belvárosok egyre nehezebb megközelíthetősége, az éjszakai szállítások iránti növekvő igény és számos más körülmény, mint például a nehéz-tehergépjárműveket üzemeltetőket érintő súlyos sofőrhiány abba az irányba tereli a fuvarozókat, hogy ahol csak tehetik, a szállítmányaikat mindinkább kisteherautókkal juttassák el a célállomásig.

 

Az ETSC szerint a jelenlegi elnéző szabályozás is hozzájárul a kisteherautó-vezetők rossz munkakörülményeihez, és azok fenntartásához. Mindezek együtt szerintük jelentős közlekedésbiztonsági kockázatot jelentenek. Úgy vélik, a nagyobb és erősebb járművek nagyobb számú megjelenése a forgalomban úgy, hogy azokat B kategóriás jogosítvánnyal bárki vezetheti speciális képesítés nélkül, csökkentheti a gyalogosok és kerékpárosok biztonságát az utakon.

Forrás: origo.hu Kép: illusztráció

OldA

Recent Posts

Káosz várható a hétvégén Budapesten, mutatjuk, mire érdemes figyelni

Szombaton a 10 kilométeres Vivicittá futás, vasárnap pedig a félmaraton és a családi futás miatt…

2 nap ago

Újabb öt fix traffipaxot telepítenek Budapesten, íme a helyszínek

A III. kerület vezetése 2024-ben saját forrásból indította el azt a programot, amelynek keretében több…

2 nap ago

Megváltozott a magyar forgalmi, ezt már hiába keresed rajta

Minden nagyobb hírverés nélkül megváltozott a magyar forgalmi engedélyek tartalma, végleg eltűnt egy mező. Ezzel…

2 nap ago

Bevételi határok 2025

Vállalkozásunkban többféle bevételi határra is figyelnünk kell, ha adófizetésünket optimalizálni szeretnénk. Itt most nem azokra…

3 nap ago

Ezek a használt autók hibásodnak meg leggyakrabban

A német közlekedési hatóság hosszú ideje vezeti, melyek a leggyakoribb problémák a népszerű autós szériáknál.…

3 nap ago

Drasztikusan csökkentenék a sebességet lakott területen belül

Egyre több német település csatlakozik a mozgalomhoz, amely a városi utak biztonságának növelését tűzte ki…

3 nap ago