Jelentős felzúdulást keltett tavaly tavasszal a Ford egyesült államokbeli szabadalmi kérvénye, a mindig interneten csüngő és önvezető autós korra készülve a vállalat új módszereket tárgyalt benne a törlesztéssel elmaradt autóvásárlók megregulázására.
Alapvetően kétféle megoldást javasolt a Ford. Kisebb elmaradások esetén a kocsikhoz teljes távoli hozzáféréssel rendelkező bankok a hangrendszerhez vagy az ülésfűtéshez hasonló nem kritikus funkciók letiltásával emlékeztethették volna az ügyfeleket a tartozásaikra, míg nagyobb elmaradás esetén blokkolhatták volna a kocsik indítását.
Sőt: az önvezetésre képes járműveket utasíthatták volna az ügyfelektől való távozásra, emberi segítség nélkül például egy kereskedő telephelyére vagy a roncstelepre vitethették volna azokat.
A The Drive beszámolója szerint a Ford látszólag felhagyott a szabadalmi kérvény erőltetésével, nem reagált határidőig a szabadalmi hivatal információkérési igényére, így a szervezet automatikusan megszüntette az eljárást, a kukában landolt a gyártó eddig leadott papírmunkája. A Ford igény esetén persze képes újból benyújtani a kérvényt, de nem úgy tűnik, mintha jelenleg prioritás volna az ötleteinek szabadalmi hivatalon való átpréselése.
Forrás: origo.hu Kép: illusztráció
Az Európai Parlament képviselői támogatják a jogosítványok uniós szabályozásának reformját. Mutatjuk, milyen változások jönnek! Az…
Egy új uniós rendelet lépett hatályba, amelyről még alig hallottak az autósok, pedig mindenkit érint…
Október 30. és november 9. között, Tokióban kerül megrendezésre a 2025-ös Japán Mobilitási Kiállítás, amely…
Németországban költségcsökkentő reformra készülnek a jogosítványszerzésben: miután a mobilokba költöztetik az elméleti képzést, a bukás…
Változatos programokkal és gyertyafényes vacsorával búcsúzik az idei szezon a Pesti alsó rakparton. A hosszú…
Egy német sofőrt 150 euróra, vagyis közel 58 000 forintra büntettek, mert vezetés közben az…