Annak ellenére, hogy számos kihívást tartogatott a Budapest Airport számára, 2023 mégis az egyik legsikeresebb év volt a repülőtér történetében – írja közleményében a vállalat. Az állítást arra alapozzák, hogy tavaly az utasforgalom túlszárnyalta az előzetes várakozásokat, 14,7 millió utas fordult meg a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren, ami a járvány előtti utasforgalom 91 százalékának visszaépülését jelenti.
Az utasforgalom visszaépülése mellett más szempontból is kiemelkedően teljesített a cég, ha úgy tetszik, valósággal szárnyalt.
A légiáru mennyisége ugyanis soha nem látott rekordot döntött, a BUD Cargo City több mint 200 ezer tonna árut kezelt – mutatott rá közleményében a vállalat, hozzátéve, hogy a szakma a repülőtér minősítésének négycsillagosra emelésével igazolta vissza a légikikötő fejlődését, az utasok pedig Európa legjobb repülőterének és tizedjére is Kelet-Európa legjobbjának választották a budapesti repülőteret.
Visszaépül az utasszám a járvány előtti szintre
A közleményben rámutatnak, hogy a tavalyi évben a koronavírus-járvány szinte minden „tünetét” sikerült megszüntetni a repülőtér működésében, ami többek között az utasszámokban is tükröződik.
Az utasforgalom márciustól, vagyis tíz hónapon át minden hónapban meghaladta az egymillió főt, így a budapesti légikikötő az év végére 14 701 080 utast regisztrálhatott, idén pedig a járvány előtti rekordévben mért utasszám teljes visszaépülését prognosztizálja – írják a kommünikében. Budapestről tavaly 39 légitársaság 131 közvetlen járata volt elérhető, köztük négy kínai város, Peking, Sanghaj, Ningbo és Csungking, aminek köszönhetően az üzleti céllal utazók köre növekedésnek indult, ugyanakkor a forgalom jelentős részét továbbra is a szabadidős céllal utazók teszik ki. 2023-ban összességében 30 százalékkal nőtt a nem schengeni és 15 százalékkal a schengeni utasok száma.
A LEGNÉPSZERŰBB ÚTI CÉLOK TAVALY LONDON ÉS ISZTAMBUL VOLTAK.
A társaság járatfejlesztési csapata folyamatosan dolgozik az újabb légi összeköttetések biztosításán – a fő célok között szerepel dél-kínai és indiai kapcsolatok létesítése, továbbá az észak-amerikai járatok újraindítása.
A légiáru mennyisége az év végére átlépte a korábbi álomhatárt; a regisztrált 201 306 tonna 2022-höz képest 3,8 százalékos, 2019-hez képest pedig 48,5 százalékos emelkedést jelent. A repülőtér rámutatott, hogy ez a dinamikus fejlődés nemzetközi szinten is kiemelkedő eredmény; a járvány előtti évhez viszonyított közel 50 százalékos növekedés pedig kifejezetten kiugrónak számít.
EZZEL A BUDAPEST AIRPORT ÉS A BUD CARGO CITY TOVÁBB TUDTA ERŐSÍTENI RÉGIÓBELI ELOSZTÓKÖZPONT-SZEREPÉT, ÚGY, HOGY KÖZBEN AZ ÁRUSZÁLLÍTÓ JÁRATOK SZÁMA AZ ELMÚLT 11 ÉVBEN NEM NŐTT.
Úgy vélik, hogy az eredmény hátterében Magyarország stratégiai elhelyezkedése, a budapesti repülőtér kivételes cargo-infrastruktúrája és a cargoközösség munkája mellett a folyamatosan bővülő integrátorforgalom, a dedikált cargojáratok, a tavaly visszatérő közvetlen kínai utasjáratok alsó fedélzetén szállított áru, valamint a Kínából érkező e-kereskedelmi áruk növekedése áll.
Európa legjobbjává választották
A közleményben kiemelték, hogy a légikikötőt a repülőtéri közösség munkájának köszönhetően Európa legjobbjává választották, és tizedik alkalommal is elnyerte a „Kelet-Európa legjobb repülőtere” díjat. A szakma is elismerte a fejlődést a repülőtér minőségének négycsillagosra emelésével.
Az utasélmény magas minőségét visszaigazolja, hogy a nemzetközi utaselégedettségi felméréseken tavaly minden negyedévben kimagasló eredményt ért el a légikikötő: az utasok általános elégedettségi szintje folyamatosan ötös skálán 4 pontot meghaladó értéken állt – világítanak rá a közleményben, megjegyezve, hogy a vizsgált 20 repülőtér közül 2019-hez képest csak három légikikötő tudott az utasszolgáltatások minőségén javítani – a budapesti is ezek közé tartozik, ahol az általános elégedettség tizenegy százalékponttal emelkedett, ami a legmagasabb arányt jelenti a vizsgált repülőterek esetében. A Budapest Airportot az utasok a legjobbra értékelték a mosdók tisztasága, a wifi minősége és a szórakozási lehetőségek kategóriájában, a 20 légikikötőt magában foglaló összevetésben pedig ötödik helyen szerepel.
Hatalmas fejlesztések a Budapest Airportnál
A Budapest Airport által az elmúlt 4 évben megvalósított fejlesztések mértéke tavaly meghaladta a 100 milliárd forintot. 2023-ban az utasok több új fejlesztéssel is találkozhattak:
A közleményben elárulták, hogy a színfalak mögött is zajlottak a munkálatok; 16 millió euró értékben újult meg több gurulóút, illetve a forgalmi előtér aszfalt- és betonburkolata.
A BUD Cargo City bővítésének első üteme a tervek szerint befejeződött. A mintegy 30 millió eurós beruházásból két új repülőgép-állóhelyet építettek, így ma már egyszerre négy cargorepülőgép egyidejűleg történő kiszolgálása is megvalósulhat, az árukezelő komplexum raktár- és irodakapacitása pedig 6500 négyzetméterrel bővült – árulta el a repülőtér.
„A Budapest Airport mind a fejlesztések, mind a napi működés során kiemelt figyelmet fordít a fenntarthatóságra, és továbbra is maximálisan elkötelezett amellett, hogy a vállalt céldátumnál 15 évvel korábban, legkésőbb 2035-re elérje a nettó zéró kibocsátást”.
Forrás: index.hu Kép: illusztráció
Az Európai Parlament képviselői támogatják a jogosítványok uniós szabályozásának reformját. Mutatjuk, milyen változások jönnek! Az…
Egy új uniós rendelet lépett hatályba, amelyről még alig hallottak az autósok, pedig mindenkit érint…
Október 30. és november 9. között, Tokióban kerül megrendezésre a 2025-ös Japán Mobilitási Kiállítás, amely…
Németországban költségcsökkentő reformra készülnek a jogosítványszerzésben: miután a mobilokba költöztetik az elméleti képzést, a bukás…
Változatos programokkal és gyertyafényes vacsorával búcsúzik az idei szezon a Pesti alsó rakparton. A hosszú…
Egy német sofőrt 150 euróra, vagyis közel 58 000 forintra büntettek, mert vezetés közben az…