Miközben idehaza épphogy csak nulla fok alá megy a hőmérséklet, az Egyesült Államokban tombolnak a mínuszok: Chicagóban jelenleg mínusz 10 fok alatti hőmérsékletet mutatnak a hőmérők, de mínusz 20-30 is volt néhány napja. Ez az idő az elektromos autókat is megviselte, és rengeteg Tesla ragadt ott a töltőállomásokon – írja az USA Today.
Chicago egyik külvárosában, Oak Brookban több sofőrnek is hátra kellett hagynia a kocsiját, miután addig vártak a töltőállomáson, ameddig lemerült az autójuk akkumulátora. Egyikük azt nyilatkozta, hogy két napon keresztül hat órát várt egy töltőállomáson, mégsem tudta feltölteni az autóját. Egy másik azt mondta, legalább 10 autót kellett elvontatni a töltöttség hiánya miatt.
Azt már régóta tudni, hogy az elektromos autók nem viselik jól az extrém időjárást: a forróságban, nyílt napfényen nő a robbanásveszély, hidegben pedig gyorsabban merülnek az akkumulátorok.
De mit mond erre Elon Musk cége?
A Tesla weboldalán közölte, hogy járművei több energiát fogyasztanak az utastér és az akkumulátor fűtésére hideg időben, így normális, ha gyorsabban merülnek az akkumulátorok. A Tesla-sofőröknek egyúttal azt javasolták, hogy amikor csak lehet, tartsák töltőn az autójukat, és próbálják meg a töltöttségi szintet mindig 20 százalék felett tartani.
Forrás: 24.hu Kép: illusztráció
Magyarország egyik legforgalmasabb útszakaszára telepítettek a napokban traffiboxt. A Liszt Ferenc repülőtér 1-es terminálja előtt…
Amikor nem indul a kocsi, sokan csak legyintenek: „Sebaj, rácuppantom a kábeleket, és kész is.”…
2028-tól a brit villanyautósok már nem csak töltenek, hanem minden megtett távolság után fizetnek is…
Lekerült a napirendről a teljes tiltás, 2035-től az újonnan forgalomba kerülő autóknál nem 100 százalékkal,…
Az alanyi adómentesség éves bevételi korlátja a jelenlegi 18 millió forintról 2026-ban 20 millió, 2027-ben…
Az Országos Taxis Szövetség elnöke tájékoztatta szerkesztőségünket a fővárosi drosztengedély kiváltásával kapcsolatos előírások változásáról. A…