Az Építési és Közlekedési Minisztérium tájékoztatása szerint a KRESZ módosítására vonatkozó javaslatok jelenleg is egyeztetés alatt állnak.
A kormány az elmúlt hónapokban már többször is jelezte, hogy készül a KRESZ módosítása, amelyben többek között rendezni fogják a sok problémát okozó elektromos rollerek kérdését is. A jelenleg hatályos KRESZ ugyanis nem ismer elektromos roller járműkategóriát.
A jogszabályi háttér hiányában ezek a közlekedési eszközök a statisztikában, valamint az egyes hatósági eljárások adatai között sem jelennek meg.
Korábban olyan információk látták napvilágot a tervekről, hogy a maximum 25 km/h-s végsebességű rollerek a jövőben kerékpárnak minősülnének, az ennél gyorsabbak pedig segédmotoros kerékpárnak.
Ágh Péter államtitkár Oláh Lajos DK-s országgyűlési képviselő írásbeli kérdésére adott válaszában januárban azt közölte az elektromos rollerek használatával kapcsolatos hazai szabályozás kialakításáról, hogy a KRESZ ez irányú módosítását célzó előterjesztés társadalmi egyeztetésére a szükséges jóváhagyások birtokában kerülhet sor.
Az Economx ennek kapcsán megkereste az Építési és Közlekedési Minisztériumot, hogy megtudjuk hol tart most a KRESZ módosításának folyamata, mikorra lesznek a minisztérium birtokában a szükséges jóváhagyások, illetve hogy mikor kezdődik el a társadalmi egyeztetés az új szabályozásról.
A KRESZ módosítására vonatkozó javaslatok jelenleg is egyeztetés alatt állnak. A végső tartalom kialakítása után kezdődhet meg az előterjesztés társadalmi egyeztetése, ahol az érdeklődők részletesen megismerkedhetnek a kormany.hu oldalra feltöltött jogszabály-módosítás tervezetének tartalmával. Az új KRESZ felülvizsgálatával kapcsolatos munka megkezdődött.
Az elektromos rollerek mellett a KRESZ módosításának egy másik nagy vihart kavart témájára is rákérdeztünk a minisztériumnál, ez pedig a zéró tolerancia fenntartásának a kérdése. Az ÉKM ugyanis korábban elismerte a 24.hu-nak, hogy a KRESZ vizsgálata során kitérnek az ittas vezetés témakörére is.
Rétvári Bence belügyi államtitkár Pintér Sándor megbízásából azonban nem sokkal később egyértelművé tette egy LMP-s képviselő kérdésére adott válaszában, hogy „a Belügyminisztérium a közúti balesetek megelőzése érdekében fontosnak tartja az alkoholfogyasztással kapcsolatos zéró tolerancia fenntartását”. A zéró toleranciával kapcsolatos kérdésünkre nem kaptunk választ az ÉKM-től.
Forrás: economx.hu Kép: illusztráció
Gyorsabban és pontosabban közlekedhetnek a villamosok a Népszínház utcában: a közösségi közlekedés előnyben részesítése miatt…
Tisztelt Elnök úr! Sokszor hallottam már Önt nyilatkozni rádióban, tévében, és úgy vettem észre, hogy…
Valós előnyük nem összemérhető a biztonsági kockázatukkal. Kínai autóipari hatóságok új, hangsúlyosan biztonsági szempontokra épülő…
„Ma egy dühöngő autós – egy taxisofőr – paprikaspray-jel fújta le az egyik buszsofőrünket, aki…
Nagy hibának nevezte az Európai Unió döntését a belső égésű motorok 2035-ös betiltásáról a BMW…
A kínai elektromos autók iránt csak szerény az érdeklődés Európában – derül ki egy pénteken…