Categories: Hírek

Üzemanyagár és tarifa

Januártól a jövedéki adó emelése miatt minden üzemanyag literje 41 forinttal lesz drágább. Nézzük, mennyiben befolyásolja ez költségeinket és a tarifát.

 

Önkényesen kiválasztott számokkal dolgozunk, tehát nem az összegek a lényegesek, hanem az egymáshoz viszonyított arányuk:

  • Átlagos taxifuvar 8 kilométer, tarifája alapdíjjal együtt 4.380 Ft
  • Napi fuvarszám 6-8 darab, napi bevétel tehát 26.280 Ft-tól 35.040 forintig
  • Fentiek szerinti havi bevétel (30 nappal számolva, mert a taxis vállalkozó ritkán tart szabadnapot) 780 ezertől, egymillió forintig
  • Havi megtett bruttó táv 3.000-3.600 kilométer az „üresjáratokat” is beleszámítva
  • Üzemanyagköltség havonta jelenlegi áron 171 ezertől 205 ezerig (benzin esetén)
  • Üzemanyagköltség az emelt áron januártól: 183 ezertől 220 ezerig
  • Többlet, amit havonta üzemanyagköltség címén fizetni kell januártól: 12-15 ezer forint
  • Jövedelmünk tehát ennyivel fog csökkenni azonos teljesítés mellett.

Ha viszont tarifánkban szeretnénk érvényesíteni ezt a költségnövekedést az a fenti adatok figyelembevételével kilométerenként 4-5 forint emelést tenne szükségessé.

 

Már többször leírtuk, hogy akárhogy is szeretnék egyes hatóságok, a taxisok teljesítményére nem lehet egy átlagos bevételt megállapítani. A nyugdíjkiegészítésként dolgozók havi néhány tízezer forintos bevétele és a „munkagépek” havi egymilliós határt ostromló bevétele nyomán nem jelenthetjük ki, hogy akkor havi 500 ezer az átlag.

 

Szintén nem hasonlíthatjuk össze a költségeit a null-kilométeres villanyautósnak a 10-12 éves még éppen hogy megfelelő benzines, vagy dízelt üzemeltető vállalkozóéval. Ezért aztán e fenti kalkuláció is csak úgy ad valós összegeket, ha mindenki elvégzi a saját számításait.

 

Mindazonáltal a költségek növekedést nem csak a tarifa emelésével lehet kompenzálni. Mivel a számítások 50-60 százalékos kihasználtság figyelembevételével készültek, talán a hatékonyság terén is van némi lehetőség, ha nem is sok. Főleg így január-februárban…

-oli-

 

Double D

Recent Posts

Ez az új traffipax sokat fog kaszálni Budapesten

Magyarország egyik legforgalmasabb útszakaszára telepítettek a napokban traffiboxt. A Liszt Ferenc repülőtér 1-es terminálja előtt…

17 óra ago

Piros vagy fekete? Sokan még mindig rosszul bikázzák be az autót – Ön ne essen ebbe a hibába!

Amikor nem indul a kocsi, sokan csak legyintenek: „Sebaj, rácuppantom a kábeleket, és kész is.”…

17 óra ago

Vége az ingyenes gurulásnak: kilométeradó jön a villanyautókra

2028-tól a brit villanyautósok már nem csak töltenek, hanem minden megtett távolság után fizetnek is…

2 nap ago

Mégsem tiltják be teljesen az új benzines autók forgalmazását az EU-ban

Lekerült a napirendről a teljes tiltás, 2035-től az újonnan forgalomba kerülő autóknál nem 100 százalékkal,…

2 nap ago

Több lépcsőben emelkedik az alanyi adómentesség határa

Az alanyi adómentesség éves bevételi korlátja a jelenlegi 18 millió forintról 2026-ban 20 millió, 2027-ben…

3 nap ago

Drosztengedély – Változások 2026-tól!

Az Országos Taxis Szövetség elnöke tájékoztatta szerkesztőségünket a fővárosi drosztengedély kiváltásával kapcsolatos előírások változásáról. A…

4 nap ago