Januártól a jövedéki adó emelése miatt minden üzemanyag literje 41 forinttal lesz drágább. Nézzük, mennyiben befolyásolja ez költségeinket és a tarifát.
Önkényesen kiválasztott számokkal dolgozunk, tehát nem az összegek a lényegesek, hanem az egymáshoz viszonyított arányuk:
Ha viszont tarifánkban szeretnénk érvényesíteni ezt a költségnövekedést az a fenti adatok figyelembevételével kilométerenként 4-5 forint emelést tenne szükségessé.
Már többször leírtuk, hogy akárhogy is szeretnék egyes hatóságok, a taxisok teljesítményére nem lehet egy átlagos bevételt megállapítani. A nyugdíjkiegészítésként dolgozók havi néhány tízezer forintos bevétele és a „munkagépek” havi egymilliós határt ostromló bevétele nyomán nem jelenthetjük ki, hogy akkor havi 500 ezer az átlag.
Szintén nem hasonlíthatjuk össze a költségeit a null-kilométeres villanyautósnak a 10-12 éves még éppen hogy megfelelő benzines, vagy dízelt üzemeltető vállalkozóéval. Ezért aztán e fenti kalkuláció is csak úgy ad valós összegeket, ha mindenki elvégzi a saját számításait.
Mindazonáltal a költségek növekedést nem csak a tarifa emelésével lehet kompenzálni. Mivel a számítások 50-60 százalékos kihasználtság figyelembevételével készültek, talán a hatékonyság terén is van némi lehetőség, ha nem is sok. Főleg így január-februárban…
-oli-
Ha az autódba beülsz, és szaunának érzed, van egy trükk, ami gyorsabban lehűti, mint a…
Erre érdemes figyelni, hogy elkerüljük a nagy kiadásokat Szeretne utólagosan felszerelni egy vonóhorgot - például…
A rendőrség augusztus 4. és 10. között Magyarország egész területén sebességellenőrzést végez. A gyorshajtók kiszűrése…
Hiába tiltakozott Karácsony Gergely tavaly hangosan a Forma-1 hétvégéjén jelentős számban közlekedő helikoptertaxik miatt, azok…
Burgenlandban ismét lefoglalták egy gyorshajtó autóját, ezúttal Nickelsdorf/Miklóshalmanál. Ezzel az idén lefoglalt járművek száma tízre…
Figyelmezteti a közlekedőket a Magyar Közút: heteken át tartó felújítás indul az M0-son, ezért a…