Januártól a jövedéki adó emelése miatt minden üzemanyag literje 41 forinttal lesz drágább. Nézzük, mennyiben befolyásolja ez költségeinket és a tarifát.
Önkényesen kiválasztott számokkal dolgozunk, tehát nem az összegek a lényegesek, hanem az egymáshoz viszonyított arányuk:
Ha viszont tarifánkban szeretnénk érvényesíteni ezt a költségnövekedést az a fenti adatok figyelembevételével kilométerenként 4-5 forint emelést tenne szükségessé.
Már többször leírtuk, hogy akárhogy is szeretnék egyes hatóságok, a taxisok teljesítményére nem lehet egy átlagos bevételt megállapítani. A nyugdíjkiegészítésként dolgozók havi néhány tízezer forintos bevétele és a „munkagépek” havi egymilliós határt ostromló bevétele nyomán nem jelenthetjük ki, hogy akkor havi 500 ezer az átlag.
Szintén nem hasonlíthatjuk össze a költségeit a null-kilométeres villanyautósnak a 10-12 éves még éppen hogy megfelelő benzines, vagy dízelt üzemeltető vállalkozóéval. Ezért aztán e fenti kalkuláció is csak úgy ad valós összegeket, ha mindenki elvégzi a saját számításait.
Mindazonáltal a költségek növekedést nem csak a tarifa emelésével lehet kompenzálni. Mivel a számítások 50-60 százalékos kihasználtság figyelembevételével készültek, talán a hatékonyság terén is van némi lehetőség, ha nem is sok. Főleg így január-februárban…
-oli-
A repülőtéri forgalom várható nyári növekedése miatt a Budapesti Közlekedési Központ május 1-től, csütörtöktől sűrűbben…
A Volkswagen is beszállna a hatótávnövelt villanyautók (EREV) európai piacára, ahol eddig csak néhány szereplő…
Főtaxi sofőr toborzó nyíltnap 150 000 FORINT KEZDÉSI TÁMOGATÁSSAL!2025. április 28-án, HÉTFŐN 10:00 órakor A…
Csak ritkán hibázik a sebességmérésre felállított rendszer, de amikor megtörténik, az sokszor érdekes, tanulságos esetet…
Gyökeres változás jöhet a bulinegyedben június végétől: az Index birtokába jutott előterjesztés szerint sétálóutcává alakítanák…
A közlekedésbiztonság javítása érdekében egy új EU-s javaslat előírná, hogy a tíz évnél idősebb autók…