Rengetegbe került, de nem hozott jó eredményeket a támogatási program.
Az economx írása szerint megszűnik az elektromos autók vásárlóinak adott támogatás Németországban. Az ilyen járműveket választók az elmúlt hét évben akár 9 ezer eurós támogatást is kaphattak, de ez a lehetőség az elsők között esik áldozatául a német alkotmánybíróság a szövetségi költségvetést negatívan érintő döntése miatt szükséges megszorításoknak.
Talán mégsem a legjobb ötlet háromtonnás, három másodperc alatt százra gyorsuló monstrumokat engedni a többi autó közé?
Ez azonban nem akkora baj, ugyanis egy tanulmány szerint az összesen nagyjából 10 milliárd eurót felemésztő program nem éppen nevezhető sikeresnek. Egyrészt az elektromos hajtású autók gyorsuló térhódítása ellenére is lehetetlennek tűnik a 2030-ra célként kitűzött 15 millió németországi elektromos autó elérése, másrészt klímavédelmi szempontból is elég kétségesek a program eredményei.
A tanulmány szerint ugyanis az e program segítségével minden tonna megspórolt szén-dioxid-kibocsátás nagyjából ezer euróba került a német államnak, míg a kibocsátáskereskedelmi piacon ez az ár soha nem ment 105 euró fölé tonnánként.
Forrás: mfor.hu Kép: illusztráció
A Deutsche Bank elemzésében a világ 69 nagyvárosában nézte meg, mi, mennyibe kerül, és ezek…
Megkezdte a terjeszkedést a közép-kelet-európai régióban az Omoda és Jaecoo autómárka magyarországi importőre, a Genius…
Hirtelen meglátjuk az út mentén az ismerős dobozt, benne egy optikával. Beletaposunk a fékbe, mert…
Kizárólagos lakossági parkolóhelyek kialakításával segítik a helyi lakosokat. Új rendelkezést hozott Zugló önkormányzata azért, hogy…
Télikabátban vezet? A Volvo Car Poland megbízásából végzett kutatás szerint a lengyel sofőrök akár 83%-a…
A 6x6 Taxi felfüggeszti működését, indoklásul számos nehezséget említenek, amelyek kiderülnek abból a levélből, melyet…