Categories: Hírek

Mennyit hibáznak az idősebb sofőrök? – Itt a statisztika

Az idősek valóban rosszabbul vezetnek, mint a fiatalok? Közlekedési kockázatot jelentenek? Szüksége van ezért rendszeres vizsgálatokra és ellenőrzésekre? A német szövetségi statisztikai hivatal szerint az ittasság miatti közlekedési balesetek legalábbis ritkák. Más típusú vezetési hibák azonban különösen gyakran fordulnak elő ebben a korcsoportban – írja a Kronen Zeitung.

 

Inkább figyelmetlen, mint kockázatos: a túl gyors vezetés az időseket érintő autóbalesetekben alig játszik szerepet. Ehelyett a 65 év felettiek gyakran hibáznak forduláskor és manőverezéskor.

A tájékoztatás szerint ők is jóval nagyobb eséllyel követnek el elsőbbségi szabálysértést, mint a fiatalabb sofőrök.

 

Mindkét korosztályban forduláskor, tolatáskor és induláskor hibázik a legtöbb autós. Míg a balesetet szenvedett idősek körülbelül 22,3 százaléka követett el súlyosabb hibát, addig a fiatalabbaknál ez 19,2 százalék volt. A 65 év alattiaknál gyakrabban fordult elő, hogy figyelmen kívül hagyták más járművek elsőbbségét.

Ezzel szemben az idős embereket lényegesen ritkábban vádolják túl szoros követéssel (10,8 százalék versus 16,3 százalék), gyorshajtással (5,2 százalék versus 11,4 százalékkal) vagy ittas vezetéssel (1,1 százalék versus 4,3 százalék).

 

Az idősek és a fiatalok több személyi sérülést okoznak

A lakosságon belüli arányukhoz képest az idősebbek kisebb valószínűséggel lesznek részesei közlekedési baleseteknek, mint a fiatalok. Tavaly Németországban 77 700 65 év feletti ember szenvedett személyi sérüléssel járó balesetet, ami a balesetben érintettek mintegy 15,1 százalékának felel meg. A lakosságon belüli arányuk viszont 22 százalék. Ennek egyik oka a közúti forgalomban való alacsonyabb részvétel – például sokszor már nincs szükség munkába utazásra.

 

Ha azonban az idősek olyan balesetet szenvednek, amely személyi sérüléssel jár, gyakrabban okolják őket, mint a fiatalabbakat. Tavaly az esetek több mint kétharmadában (68,7 százalék) a 65 év felettiek voltak a fő bűnösök. A legalább 75 évesek közül négyből bő három érintett volt elsősorban a balesetért felelős (76,6 százalék), ami messze a legmagasabb adat az összes korcsoportban

Összehasonlításképpen: a 65 év alatti vezetők 55,2 százaléka volt a fő ok. Ebben a korcsoportban különösen a fiatal sofőrök okoznak aránytalanul sok balesetet: Ha 18 és 20 év közötti fiatal felnőttek ültek az autó volánja mögött, az esetek 70,8 százalékában elsősorban ők a felelősek a balesetért.

Forrás: autoszektor.hu Kép: illusztráció

Double D

Recent Posts

Szombattól a Szent István körúton folytatódik a nagykörúti villamosvonalak felújítása

Folytatódik a nagykörúti villamosvonal modernizálása: a korábbi terveknek megfelelően idén nyáron a Szent István körúti,…

6 óra ago

Tudja, milyen járművet vezethet személyautós jogsival? Ugyanis nem mindegy, mikor szerezte

Nem árulunk el újat azzal, hogy aki B osztályú vezetői engedélyt, azaz a köznyelvben B…

6 óra ago

Durván felment az ilyen használt kocsik ára: aranyat érhet most egy ilyen a garázsban

Komoly döntés előtt állnak azok, akik új autó vásárlását fontolgatják, de a használt piacról is…

6 óra ago

Kanell István 1958.06.13-2025.05.28

Tisztelt Kollégáim! Ez úton tudhatom veletek, hogy Kanell István kollégánk, hosszan tartó betegséget követően, május…

6 óra ago

Már egy éve utazhatnak sokan a hatósági árnál olcsóbban az Uberrel, de a cég azt mondja, minden törvényt betartanak

Egy éve, 2024 júniusában, nyolc év szünet után hatalmas akciókkal tért vissza az Uber Budapestre. Előbb ingyenes…

1 nap ago

Felismerhetetlen autókat kezdett használni a rendőrség

Néhány információt elárult az ORFK arról az egyelőre 17 darab autóról, amelyek közül szinte mindnek…

2 nap ago