Továbbra is folyamatosan fejleszti RS Q e-tron versenyautóját az Audi: harmadik Dakar Rali bevetése előtt több területen is módosul a nagyfeszültségű akkumulátorral és energiaátalakítóval működő, jövőbemutató elektromos hajtásrendszerrel készült rali-prototípus. Az Audi pilóták és navigátorok Mattias Ekström/Emil Bergkvist, Stéphane Peterhansel/Edouard Boulanger és Carlos Sainz/Lucas Cruz alkotta csapata így 2024 januárban számos részletfejlesztés előnyeit élvezheti majd. Az új ötletek révén az RS Q e-tron biztonságosabbá, megbízhatóbbá, kényelmesebbé és némileg könnyebbé is vált, a szerelőcsapat számára pedig rövidült a karbantartás időigénye.
2024 januárban az Audi immár harmadik alkalommal áll rajthoz alacsony károsanyag-kibocsátású járművével a világ legkeményebb sivatagi raliján. „Pilótáink és navigátoraink 2022 óta hat Dakar Rali szakaszgyőzelemmel és további huszonkét, napon belüli dobogós eredménnyel mutatták meg, alapvetően mire képes az RS Q e-tron” – emelte ki Rolf Michl, az Audi versenyigazgatója. „Jelen feladatunk, hogy a lehető legkiegyensúlyozottabb teljesítményt nyújtva az első helyezésekért küzdhessünk.” Az Audi Sport az eddigi szereplést elemezve meghatározta a gyenge pontokat, és egyértelmű prioritásokat tűzött ki a további fejlődésre. Dr. Leonardo Pascali, a projekt új műszaki vezetője a nyár eleje óta öt fő témakörre összpontosít fejlesztőcsapatával.
Biztonság – tovább emelve az eleve magas színvonalat
Stéphane Peterhansel és Carlos Sainz Dakar Ralin bekövetkezett balesetei arra késztették az Audit, hogy még tovább növelje a biztonságot. „Az volt a célunk, hogy mérsékeljük a nagy ugratók utáni földet éréskor adódó maximális függőleges lassulást” – mutatott rá Dr. Leonardo Pascali. A rugók, lengéscsillapítók és a felfüggesztések határolóütközőin végzett munkájukkal a mérnökök kedvezőbben alakíthatták a terhelés egy részének időbeli eloszlását, az autó általános teljesítménye szempontjából is meghatározó, optimális működést téve lehetővé a teljes futómű számára. Szintén nagyban hozzájárul ehhez az ülések új habtöltete, amely szélesebb időtartományra segít elosztani a vezetőt és a navigátort érő behatásokat, így mérsékelve a terhelési csúcsokat. A fejlesztők itt célzottan a habtöltetek merevségére és geometriájára összpontosítottak, amely során a vezetőtér hőmérsékletének a hab merevségére kifejtett hatását is tekintetbe vették. A biztonságért felelős szakemberek a bennülők olyan kemény frontális földet érések alatti védelmét is szem előtt tartották, amilyen például Carlos Sainz a 2023-as Dakar Ralin bekövetkezett, borulással végződött második balesete során fordult elő. A vázszerkezet első végén kialakított szénszálerősítésű műanyag (CFRP) ütközőboksz hosszabb lett, ám a terepen oly fontos első terepszög korlátozása nélkül. Az új konstrukció a korábbiaknál hatékonyabban nyeli el az ilyen balesetek során fellépő energiákat.
Megbízhatóság – átgondolt részletek a nagy egész szolgálatában
Az Audi RS Q e-tron a legnehezebb körülmények között is igen megbízható versenyautónak bizonyult. 2022-es első Dakar-bevetése alkalmával mindhárom példánya célba ért, de annak sem műszaki, hanem balesetből származó okai voltak, hogy 2023-ban a háromból két autó nem hajthatott át a célvonalon.
Forrás: Porsche Hungaria
Egy éve, 2024 júniusában, nyolc év szünet után hatalmas akciókkal tért vissza az Uber Budapestre. Előbb ingyenes…
Néhány információt elárult az ORFK arról az egyelőre 17 darab autóról, amelyek közül szinte mindnek…
Ahogy közeledik a nyaralási szezon csúcsa, egyre több fiók mélyéről kerül elő pár gyűrött bankjegy, köztük olyan…
Folyamatosan emelkedik a villanyautók száma Magyarországon. Az idei első 5 hónap végén közel 77 ezerre…
2025. június 22. napján jelentős forgalmirend-változás lép életbe Belső-Erzsébetvárosban. A változás célja, hogy a terület…
Nem célszerű arra játszani, hogy előbb kiszúrjuk a traffipaxokat, mint ahogy azok lefotóznának minket. Az…