Az Egyesült Államok Nemzeti Közúti Közlekedésbiztonsági Hivatala (NHTSA) megvizsgálta az utóbbi két évben történt, Tesla autókat ért baleseteket, és elmondásuk szerint a szerencsétlenségek annak ellenére történtek meg, hogy a vezetéstámogató rendszer szinte mindig be volt kapcsolva a járművekben.
Az Autopilot a kormányzást, a gyorsítást és a fékezést hivatott segíteni, azonban a hatóságok szerint az autóhoz még mindig szükség van a vezető éberségére – írta a BBC.
A Tesla válaszul bejelentette kétmillió autó visszahívását, és elismerte, hogy a rendszer „lehet, hogy nem elegendő a járművezetők hibáinak elkerülésére”. Az Elon Musk vezette cég közölte, szoftverfrissítést küldenek ki a kocsikra. Hozzátették, az érintett autókat nem szükséges szervizbe szállítani.
A cég ugyanakkor hangsúlyozta, a vezetéstámogató rendszer összességében növeli a biztonságot. A biztonsági mutatók határozottan erősebbek, ha az Autopilot be van kapcsolva – írta a Tesla.
Az NHTSA az üggyel kapcsolatban közölte, habár „az automatizált technológia nagy ígéretet jelent a biztonság javításában, ugyanakkor jelenleg még felelősségteljes alkalmazást igényel”. Hozzátették, a frissítés után is figyelemmel kísérik a szoftver működését.
Mint arról az Index is írt, idén ez a második visszahívás, amely a Tesla járműveket érinti. Korábban is az önvezető rendszerrel volt baj, amely megengedte, hogy az általa navigált jármű átlépje a sebességhatárt, valamint törvénytelen vagy kiszámíthatatlan módon hajtson be kereszteződésekbe.
Forrás: index.hu Kép: illusztráció
Ausztriai kutatók vizsgálata szerint a járműtechnológia fejlődése olyan szintre érhet el, amikor már az út…
Börtönbe küldené a Budapesti VI. és VII. Kerületi Ügyészség azt a 28 éves R. Györgyöt, aki…
A karácsonyi időszakban a legtöbb hivatal és szolgáltató eltérő rendben működik. Érdemes előretervezni, hogy elkerüljük…
2026. január 15-től Magyarországon is megszűnik az ingyenes prémium adatkapcsolat a Tesláknál: ettől az időponttól…
A horvát parlament elfogadta az új útdíjszedési törvényt, amelynek értelmében 2027. március 1-jétől egységes elektronikus…
Az uniós elképzelés szerint előmozdítanák az elektromos és alternatív hajtású járművek használatát, és a motorozás…