Az elektromos rollerek száműzése után a SUV-ok számát gyérítené a francia fővárosban a polgármester. Referendumot hirdetett jövő februárra, amelyen a város lakói arról döntenek, emeljék-e a „sportcélú haszonjárművek” parkolási díját.
A metropolisz első emberének, Anne Hidalgónak feltett szándéka, hogy zöldebbé varázsolja Párizst. A balesetek megnövekedett száma és a „felelőtlen használat” miatt írt ki tavaly tavasszal – a világon elsőként – népszavazást arról, hogy az elektromos rollerek maradhatnak-e a francia fővárosban. A párizsiak döntöttek: elsöprő többséggel menesztették a bérelhető elektromos közlekedési eszközöket.
Elsöprő többséggel döntöttek a párizsiak.
A válaszadók csaknem 90 százaléka egyetértett a kölcsönzött robogók – vagy ahogy a franciák hívják: a trottinette – kitiltásával. Igaz, a helyi népszavazás érdektelenségbe fulladt: a jogosultak kevesebb mint 8 százaléka mondott véleményt.
Az önkölcsönző robogókat az elsők között, 2018-ban vezették be Párizsban, és az autók, illetve a tömegközlekedés környezetbarát alternatívájaként népszerűsítették. Azóta sok víz folyt le a Szajnán, a nesztelen járgányok áldozatainak száma pedig rendre gyarapodott. A járműveket szabálytalanul használók ellen határozottabb fellépést ígérnek.
Párizsban már tavalyelőtt szigorították a rollerek használatát, és korlátozták sebességüket azok után, hogy a közvéleményt alaposan felkavarta egy baleset.
A rollerek balesetveszélyesek és bosszantók voltak
Egy 31 éves, olasz származású, Párizsban élő, a barátjával sétáló nőt ütött el egy roller, amelyen ketten száguldottak. Megállás és segítségnyújtás nélkül hajtottak el, az elgázolt nő életét pedig a kórházban sem tudták megmenteni. A tetteseket tíz nap elteltével találta meg a rendőrség: a rollert egy ápolónő vezette, mögötte társával.
JÓLLEHET A „ROLLERES” REFERENDUM KIMENETELE JOGILAG NEM VOLT KÖTELEZŐ ÉRVÉNYŰ, A POLGÁRMESTER MEGÍGÉRTE, HOGY TISZTELETBEN TARTJA AZ EREDMÉNYT ABBAN A REMÉNYBEN, HOGY A JÖVŐ NYÁRI OLIMPIA ELŐTT RENDET TEREMTENEK A KÖZLEKEDÉSBEN.
Öt évvel azután, hogy Párizs – Európában elsőként – lehetővé tette az elektromos rollerek bérlését, tavaly szeptemberben végleg felszámolták a kölcsönzést. A tizenötezer roller közül az utolsót is eltüntették az utcákról.
Csütörtökön az összeset eltüntették az utcákról.
A szolgáltatás leginkább a 35 év alattiak és diákok körében volt népszerű. Ugyanakkor a szanaszét hagyott rollerek bosszantották a lakókat, környezetbarátnak így az elektromos meghajtás ellenére sem voltak nevezhetők.
Az érintettek nem szavazhatnak
Az elektromos robogók kölcsönzésének betiltása után a polgármester a városi terepjárókat vette célkeresztjébe – írja a BBC.
A párizsiak februárban fognak szavazni arról, hogy növeljék-e a Sport Utility Vehicle, elterjedt rövidítéssel a SUV-ok, a sportcélú haszonjárművek parkolási díját. A referendum kimenetele nem lehet kétséges.
Az e-rollerek bérlésének megszüntetése után Anne Hidalgo ebben a kérdésben is valószínűleg minimális ellenállásra és könnyű győzelemre számíthat. A párizsiak ugyanis nemigen érintettek: a húsz arrondissement, kerület lakóinak tulajdonában kevés a terepjáró – sőt, általában nem jellemző a járművek birtoklása. Helyette a tömegközlekedést részesítik előnyben.
A MAGASABB PARKOLÁSI DÍJAK INKÁBB A KÜLVÁROSBAN VAGY A KÜLTERÜLETEKEN ÉLŐKET FOGJÁK SÚJTANI, AKIK MUNKA VAGY SZÓRAKOZÁS CÉLJÁBÓL AUTÓZNAK BE PÁRIZSBA.
Őket azonban nem illeti meg a szavazás joga a városi referendumon.
Becstelen ujjal mutogatni az ápolóra vagy kőművesre, akit Párizsba szólít a munkája
A 64 éves szocialista politikus kezdeményezésének időzítését beárnyékolja, hogy – az ellenzék szerint – költséges, ám haszontalan látogatást tett a világ túlsó felén, a Csendes-óceán déli részén fekvő Új-Kaledóniában és Francia Polinéziában. Az út első fele szolgálatinak nevezhető: egy új-kaledóniai temetőben tisztelgett az 1871-es párizsi kommün áldozatainak emléke előtt. A forradalmárok közül sokakat ide deportáltak, majd haláluk után itt hantolták el őket.
A TEMETŐ FENNTARTÁSÁT PÁRIZS VÁROSA FINANSZÍROZZA.
Francia Polinéziában a helyi választott tisztségviselőkkel tárgyalt. A tervekben szerepelt, hogy Anne Hidalgo megtekinti a híres Teahupo’o szörfpályát, a jövő évi párizsi olimpia egyik versenyhelyszínét, ez a látogatás azonban végül egy helyi demonstráció miatt elmaradt.
A HIVATALOS ÚT MÁSODIK FELÉBEN A PÁRIZSI POLGÁRMESTER A POLINÉZIAI RAIATEA SZIGETEN ÉLŐ LÁNYÁT KERESTE FEL.
A kirándulás ezen részét és a hazautat már saját zsebéből fizette – közölte hivatala.
A súlyosan eladósodott városházi költségvetésnek azonban így is csaknem hatvanezer eurójába került a csendes-óceáni kiruccanás.
Becstelen, ha „ujjal mutogatunk” egy ápolóra vagy kőművesre, akinek autóval kell bejönni Párizsba, miközben „ön azt magyarázza, hogy elengedhetetlen volt harmincezer kilométert repülni” – rótta fel Anne Hidalgo tengeren túli útját egy ellenzéki tanácsos.
Forrás: index.hu Kép: illusztráció
Az Európai Parlament képviselői támogatják a jogosítványok uniós szabályozásának reformját. Mutatjuk, milyen változások jönnek! Az…
Egy új uniós rendelet lépett hatályba, amelyről még alig hallottak az autósok, pedig mindenkit érint…
Október 30. és november 9. között, Tokióban kerül megrendezésre a 2025-ös Japán Mobilitási Kiállítás, amely…
Németországban költségcsökkentő reformra készülnek a jogosítványszerzésben: miután a mobilokba költöztetik az elméleti képzést, a bukás…
Változatos programokkal és gyertyafényes vacsorával búcsúzik az idei szezon a Pesti alsó rakparton. A hosszú…
Egy német sofőrt 150 euróra, vagyis közel 58 000 forintra büntettek, mert vezetés közben az…