A forgalomban lévő gépjárművekre kötelező biztosítást kell kötni és fizetni, és ha nincs kgfb, akkor az ennél jóval húzósabb napi fedezetlenségi díjat kell megfizetnie utólag az autósnak. Ez a díj jövőre 10-19 százalékkal nő – közölte a Netrisk biztosítási alkuszcég. Akár egy-két hónap alatt olyan összeg halmozódhat fel, amelyből kifizethető lenne a kötelező biztosítás éves díja – szemléltették, mivel járhat ez együtt. Mint kiemelték, ráadásul a fedezetlenségi díjakra vonatkozó szabályok szigorúak, nincs „menekülőút”.
770-1540 forintra emelkedik a fedezetlenségi díj
A fedezetlenségi díj a személyautóknál teljesítményéhez kötött, így az emelés után
Idén a fedezetlenségi díj személyautóknál még 650–1400 forint közötti volt naponta, a teljesítménytől függően.
Pár hónap alatt is kiugró összeg halmozódhat fel
A biztosítási alkuszcég ügyvezető igazgatója, Besnyő Márton szerint jellemzően több okból hiányozhat a kgfb, egyebek mellett azért, mert a gépjármű üzembentartója bár felmondta korábbi biztosítását, de elfelejtett új szerződést kötni. És ilyenkor az új szerződés megkötésekor ki kell fizetni az új szerződés díját és ezzel együtt arra az időszakra járó fedezetlenségi díjat, amikor nem volt biztosítás az autón.Előfordulhat, hogy a korábbi biztosítás díjfizetés hiányában megszűnt, de van példa arra is, hogy használtautó-vásárlásnál a vevő nem kötött azonnal kötelezőt. Továbbá a ritkán, nem feltétlenül napi szinten használt autók biztosítása is feledésbe merülhet, amire pedig figyelni kell, különben automatikusan ketyeg a fedezetlenségi díj. Ráadásul a szabályozás szerint nincs lehetőség a fedezetlenségi díj elengedésére.
A fedezetlenségi díj kiszámítása során a biztosító az utolsó öt év fedezetlenségének időtartamát veheti figyelembe. Ha a fedezetlenséggel érintett időszak meghaladja a 120 napot, a biztosító az ügyfél kérésére részletfizetési lehetőséget nyújthat.
A fedezetlenségi díj egyébként közvetve a biztosítással rendelkező autósokat védi, a díjból származó bevétel a Magyar Biztosítók Szövetsége által kezelt úgynevezett Kártalanítási Számlára megy. Erről térítik meg a kötelező biztosítással nem rendelkezők gépjárművek által vagy – bizonyos korlátozásokkal – az ismeretlen gépjárművekkel okozott károkat.
Mit lehet tenni?
Aki átmenetileg nem használja az autóját, annak érdemes az adott időszakra ideiglenesen kivonnia a forgalomból azt, így nem kell kötelezőt fizetnie, ezáltal a fedezetlenségi díj sem merül fel. A díjak mértéke alapján könnyen belátható, hogy akár egy-két hónap alatt felhalmozódhat akkora összeg a fedezetlenségi díj miatt, amelyből a kötelező biztosítás éves díja kifizethető.
A cég adatai szerint idén az éves kötelező felelősségbiztosítási díj átlagosan 34,3 ezer forintot tett ki a személygépkocsiknál, ami 9 százalékos növekedést jelent éves szinten. A Független Biztosítási Alkuszok Magyarországi Szövetsége (FBAMSZ) az év végi váltási időszakban 10-15 százalékos átlagdíj-emelkedésre és 80 ezer szerződésváltásra számított.
Forrás: 24.hu Kép: illusztráció
Amerikából behozott, balesetekben megsérült autókat értékesített Európában az a litván vezetésű nemzetközi bűnözői csoport, melynek…
A sofőrök maximum 12 órát vezethetnek egyhuzamban, utána legalább 6 órára lekapcsolja őket a rendszer.…
Üres a kassza, az állami támogatásból elektromos autóra pályázó cégek mind a 30 milliárd forintra…
Márciusban minden korábbinál nagyobb ütemben bővült a zöld rendszámos autók száma Magyarországon – egyetlen hónap…
A helyi iparűzési adót most már második éve egyösszegben, május 31-ig (mivel ez a nap…
Az elmúlt 12 évben senkinek sem zárolták a taxi engedélyét olyan apróságnak tűnő probléma miatt,…