Categories: Hírek

Itt állunk a visszatekert kilométerórájú autók listáján

Egész Európában sok a visszaélés a használtautó-piacon. Magyarországon is rengeteg a visszatekert kilométerórával értékesített autó, valamint rejtett hibáik is lehetnek az eladott, használt járműveknek. Azonban a régió számos más országában sem jobb a helyzet.

 

Sok visszatekert órás autó gurul a magyar utakon

Autópiaci átláthatóság alapján a 25 vizsgált európai országból a 17. helyre rangsorolja Magyarországot a carVertical autóipari adatszolgáltató. Az adatbázisuk alapján a magyarországi gépjárműállomány 6,1 százaléka jár visszatekert kilométerórával. A kilométerszámlálókat átlagosan 75 ezer km-rel tekerik vissza. Emellett a járművek 56,7 százaléka sérült meg kisebb-nagyobb mértékben korábban. Az átlagos kárérték pedig 3409 euró, azaz nagyjából 1,3 millió forint volt.

 

A legkedvezőbb adatokat az Egyesült Királyságban mérték, ahol a jobbkormányos járműpark miatt kicsi a használtan importált autók aránya. Azonban a HVG megjegyi, igen kedvező a helyzet a magyar használtautó-piacnak fontos Németországban is, ahol 3,36 százalék a visszatekert órás járművek aránya. Az átlagos visszaállítás pedig 64 ezer km.

 

A legrosszabbak értékeket Ukrajnában, Lettországban, Litvániában, Észtországban, Romániában és Lengyelországban mérte a cég. Ezek közül különösen Ukrajna mutatói festenek rosszul. Ott az autók 8,5 százalékát manipulálták átlagosan 100 ezer kilométerrel. A sérült járművek aránya pedig 49,7 százalék.

 

Dízel, hibrid, benzines? Így áll a hazai eladási lista

Egyébként csökken az érdeklődés a dízelek iránt, továbbra is a hibrid kategóriába tartozó személyautók vezetik az eladási listát Magyarországon. Az első fél évben forgalomba helyezett 53 500 új autónak már 44 százaléka rendelkezett kiegészítő elektromos motorral a Jóautók.hu adatai alapján.

 

A tisztán benzinesek részaránya folyamatosan csökken, az első fél évben 39 százalék volt. Idén már csupán minden nyolcadik eladott új autó dízelhajtású, a részarányuk a csupán 12 százalék, míg 2020-ban még 20 százalék volt. Hangsúlyozták: a dízelautók visszaszorulásának trendje immár egy évtizede tart, ez idő alatt részarányuk a forgalomba helyezett új személyautók között 46 százalékról 12 százalékra csökkent.

 

Eközben a teljesen elektromos autók részaránya elérte az 5 százalékot, az első fél évben 2918 új villanyautót értékesítettek. Három év alatt több mint a duplájára nőtt az eladások mennyisége. A tisztán elektromos hajtású autók tömeges terjedése továbbra is várat magára, a vásárlók egyelőre kivárnak.

 

Halász Bertalan, a JóAutók.hu vezérigazgatója a közlemény szerint úgy fogalmazott: “A képet jelentősen árnyalja, hogy a DataHouse statisztikáiban szereplő hibrid kategóriába sorolt autók több mint kétharmada mild hibrid jármű. Ezek nem alkalmasak önálló villanymotoros haladásra, csupán induláskor és dinamikus gyorsuláskor segít rá egy kis elektromos motor a belső égésű motorra a fékezés során nyert energiát hasznosítva.

 

A behozott használt autókról a Jóautók.hu azt közölte, hogy a benzinmotorral hajtott példányok részaránya az első fél évben 46 százalékot ért el. A dízelhajtású járművek aránya a két évvel korábbi 37 százalékos mélypontról mostanra 43 százalékra emelkedett vissza. Az ismét növekedésnek indult népszerűség oka, hogy ezek az autók jelentős diszkonttal érhetők el benzines társaikhoz képest a nyugati autópiacokon.

 

Emellett a behozott autók idősebbek, és közöttük nagyobb arányban fordulnak elő a presztízsmárkák (Audi, BMW, Mercedes) nagyobb méretű, jobbára dízelmotorokkal ellátott modelljei – áll az elemzésben. Érdekességként említik, hogy a teljesen elektromos meghajtású használt autók behozatala mind darabszámban (2977), mind részarányban (6 százalék) túlszárnyalta az új villanyautókat.

Forrás: haszon.hu Kép: illusztráció

 

OldA

Recent Posts

Ezerszámra hozták Európába az amerikai roncsautókat, magyar céget is bevontak a nemzetközi csalásba

Amerikából behozott, balesetekben megsérült autókat értékesített Európában az a litván vezetésű nemzetközi bűnözői csoport, melynek…

4 óra ago

Az Uber vezetési időkorlátot vezet be Budapesten

A sofőrök maximum 12 órát vezethetnek egyhuzamban, utána legalább 6 órára lekapcsolja őket a rendszer.…

18 óra ago

Elfogytak a villanyautókra szánt állami milliárdok

Üres a kassza, az állami támogatásból elektromos autóra pályázó cégek mind a 30 milliárd forintra…

2 nap ago

Úgy megugrott az elektromos autók száma Magyarországon, hogy drasztikusan bezuhantak az árak

Márciusban minden korábbinál nagyobb ütemben bővült a zöld rendszámos autók száma Magyarországon – egyetlen hónap…

2 nap ago

Helyi iparűzési adó – Megkezdődött az adószámlák kiküldése

A helyi iparűzési adót most már második éve egyösszegben, május 31-ig (mivel ez a nap…

3 nap ago

Sérült taxi fóliázása – nincs száradási idő?

Az elmúlt 12 évben senkinek sem zárolták a taxi engedélyét olyan apróságnak tűnő probléma miatt,…

4 nap ago