Cikkeinkben nem győzzük hangsúlyozni, hogy semmilyen levelet, értesítést ne hagyjunk figyelmen kívül, ami ügyfélkapus tárhelyünkre érkezik. Ma már a legritkább esetben kapunk postai tértivevényes ajánlott levelet a hatóságtól, ám fontos tudni, hogy az elektronikusan érkezett levelek is hasonló joghatással bírnak.
A tárhelyre érkező dokumentumok a megnyitásuk dátumával kézbesítettnek minősülnek. Ha nem nyitjuk meg, akkor amellett, hogy bizonyos idő múlva így is beáll a kézbesítési vélelem, még csak azt sem tudjuk, mit tartalmazott az a bizonyos levél.
Nem kell persze naponta nézegetni a tárhelyet, hiszen kivétel nélkül minden ilyen értesítésről üzenet érkezik a megadott email címünkre. Itt jegyzem meg, hogy érdemes kontrollálni, egyáltalán érvényes-e a tárhelyen megadott email cím. Sokan váltottak mostanában freemailes és citromailes címekről újabbra, ezt a változást az ügyfélkapun is át kell vezetni, különben valóban nem értesülünk a leveleinkről.
A tárhely megnyitásakor bejelentkezés után a „Szerkesztés” feliratra kattintva ellenőrizhetjük az emailcímet.
Leveleink fontosság szempontjából eltérőek lehetnek.
Vannak olyanok, amelyek azonnali intézkedést kívánnak. Ilyenek például a határozatok, végzések, bevallás javítására vonatkozó felhívások. Előfordulhat, hogy idézést küld a hatóság, ha személyesen – adózóként, vagy tanúként – meg kell jelenni egy hatósági eljárás során. Talán kevésbé ismert tény, hogy az ügyfélkapus tárhelyre nem csak a NAV-tól hanem egyéb hatóságoktól (rendőrség, bíróság, illetékhivatal, stb.) is érkezhetnek anyagok- ezeket szinté nem szabad figyelmen kívül hagyni.
A levelek egy másik csoportja „Értesítés”, vagy „Felszólítás” címmel érkezhet. Ezek is nagyrészt intézkedést igényelnek részünkről, ilyen például a hatósági eljárás megindításáról szóló értesítés, az elmaradt adófizetésről, járulékfizetésről szóló értesítés, vagy a bevallás javítására vagy pótlására való felhívás. Ezek a levelek is mind érdemesek figyelmünkre, hiszen intézkedést igényelnek.
Az ügyfélkapus tárhelyre érkező levelek egy újabb csoportja a „Tájékoztatás” címmel bír. Ezek általában általános értesítések különösebb teendő nincs velük. A beküldött bevallásainkat igazoló „Elfogadó nyugták” is ebbe a körbe tartoznak.
A leggyakoribb levéltípusokhoz tartozó teendők:
A tárhelyre érkező üzenetek alapesetben harminc napig érhetőek el. Ha úgy véljük, később fontos lehet, áthelyezhetjük a tartós tárba, itt bármikor elérhető. Amennyiben egy levelet nem nyitunk meg, a hatóság még többször felhívhatja a figyelmet kötelezettségünkre, utána a hivatalos levél kézbesítettnek minősül.
Nem érdemes ezt megvárni, mert mint fentebb említettem így esetleg lesz egy olyan kézbesítettnek („átvettnek”) minősülő levelünk, amiről azt sem tudjuk, hogy mit tartalmaz…
-oli-
Az Európai Parlament képviselői támogatják a jogosítványok uniós szabályozásának reformját. Mutatjuk, milyen változások jönnek! Az…
Egy új uniós rendelet lépett hatályba, amelyről még alig hallottak az autósok, pedig mindenkit érint…
Október 30. és november 9. között, Tokióban kerül megrendezésre a 2025-ös Japán Mobilitási Kiállítás, amely…
Németországban költségcsökkentő reformra készülnek a jogosítványszerzésben: miután a mobilokba költöztetik az elméleti képzést, a bukás…
Változatos programokkal és gyertyafényes vacsorával búcsúzik az idei szezon a Pesti alsó rakparton. A hosszú…
Egy német sofőrt 150 euróra, vagyis közel 58 000 forintra büntettek, mert vezetés közben az…