A vártnál pozitívabb eredménnyel zárult a népligeti felüljáró állapotára vonatkozó vizsgálat; a szakemberek megállapításaira támaszkodva a városvezetés azt javasolja, hogy a felüljárón olyan munkálatokat végezzenek el, amelyek révén az 2035-ig megmaradhat – közölte a Főpolgármesteri Hivatal hétfőn az MTI-vel.
A közlemény szerint az elvégzendő munka magában foglalja a vízelvezetési rendszer felújítását és a vizsgálat miatt kiemelt hosszgerendák pótlását is.
A felüljáró jövője ezzel 2035-ig lenne biztosítva; az ehhez kapcsolódó munkálatok tervezési és engedélyeztetési folyamata 2024-ben, az élettartam-hosszabbító beruházás 2025-ben valósulhat meg a tervek szerint – írták.
A Főpolgármesteri Hivatal úgy látja: hosszú távon az előzetes vizsgálatok szerint szintbeni csomópont lehet a valódi alternatíva, amely képes dinamikusan és biztonságosan elvezetni a teljes forgalmat, miközben lehetőséget ad a zöldfelületek növelésére és a teljes körű akadálymentesítésre is.
Emlékeztettek arra, hogy a felüljáró állapotának felmérése érdekében az építmény megbontásával járó vizsgálatokra volt szükség. A felüljáró érintett szakaszán a burkolat, a szalagkorlát, a szegély és a dilatációk elbontása után két hossztartó hídgerendát emeltek ki.
A laboratóriumba szállított mintákat átfogó műszaki vizsgálat során ellenőrizték. A műszaki felmérés során meghatározták, hogy a híd milyen mértékben terhelhető, és azt is, hogy milyen további beavatkozásokat szükséges elvégezni rajta. A helyszíni vizsgálatok befejezése után ideiglenes jelleggel helyreállították és javították a megbontott vasbeton felületeket, hogy megakadályozzák a további állagromlást.
A szakértők arra jutottak, hogy a felüljáró vizsgált tartószerkezeteinek – főtartó, támaszkereszttartó, fejgerenda – betonminősége a külső megjelenés ellenére jó minőségű, a korrózió mértéke jelenleg még nem okoz teherbírási problémát, de tízéves távlatban már jelentkezhetnek állékonyságot befolyásoló károsodások – ismertette a Főpolgármesteri Hivatal.
Hozzátették: a fejgerendák és a tartóvégek teherbírása az elvégzett törési vizsgálatok, valamint feltárások és vizsgálatok alapján készített ellenőrző statikai számítás szerint “bőven megfelel” a jelenlegi forgalmi terhelésnek.
Kitértek arra, hogy a budapesti hidak és felüljárók a város “alulfinanszírozottsága miatt” rendkívül rossz állapotban vannak. Bár a Lánchíd felújítása csaknem egy évtizednyi halogatás után végre elkészült, “súlyos örökséggel kell a városvezetésnek szembenéznie: a felüljárók és hidak állagmegóvására a fővárosnak nincs elegendő forrása” – áll a közleményben.
MTI
Az Európai Parlament képviselői támogatják a jogosítványok uniós szabályozásának reformját. Mutatjuk, milyen változások jönnek! Az…
Egy új uniós rendelet lépett hatályba, amelyről még alig hallottak az autósok, pedig mindenkit érint…
Október 30. és november 9. között, Tokióban kerül megrendezésre a 2025-ös Japán Mobilitási Kiállítás, amely…
Németországban költségcsökkentő reformra készülnek a jogosítványszerzésben: miután a mobilokba költöztetik az elméleti képzést, a bukás…
Változatos programokkal és gyertyafényes vacsorával búcsúzik az idei szezon a Pesti alsó rakparton. A hosszú…
Egy német sofőrt 150 euróra, vagyis közel 58 000 forintra büntettek, mert vezetés közben az…