Bár már jó ideje vannak olyan zónák Olaszországban, ahová környezetvédelmi okokból autóval napközben csak az hajthat be, aki az adott kerületben lakik vagy oda jár munkába (ilyen ZTL zónákat alakítanak ki általában a nagyvárosokban, mint például Milánóban, Torinóban), de a kormány ezt a korlátozást tovább erősítette volna.
A terv és a nyári hírközlések szerint 2023. szeptember 15-től Euro 5-ös dízelblokkot vezettek volna be az iparosodott északolasz Piemonte régióban. Bár nem az összes településre vonatkozott volna a tilalom, „csak” 76 nagyobb városra, ezt sokan megsínylették volna. Szám szerint 140 ezer családról van szó, akik jelenleg is Euro 5 szabvány szerint üzemelő autót használnak.
Ennyien biztosan nem tudták volna lecserélni a kocsijukat rövid időn belül – gyakorlatilag hetekről beszélünk, amit a rendelet hagyott volna számukra az új autó vásárlására. Kormányzati anyagi segítségről, ösztönzőkről pedig szó sem esett…
És persze megoldatlan kérdés lett volna, hogy mi lesz a régi autójukkal, mert az, ha ki van tiltva számos városból, ugyan kinek kell megvételre?
Forrás: autoszektor.hu Kép: illusztráció
Csak ritkán hibázik a sebességmérésre felállított rendszer, de amikor megtörténik, az sokszor érdekes, tanulságos esetet…
Gyökeres változás jöhet a bulinegyedben június végétől: az Index birtokába jutott előterjesztés szerint sétálóutcává alakítanák…
A közlekedésbiztonság javítása érdekében egy új EU-s javaslat előírná, hogy a tíz évnél idősebb autók…
A gépjárműadót április 15.éig kellett befizetniük a járműtulajdonosoknak, üzemben tartóknak. A Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) friss…
A Tesla számos listán állt az élen az elmúlt években, de mostanában sikerült egy olyan…
Változik a forgalmi rend a Dohány utcában: felszabadul a trolik útvonala, szélesebbek lesznek a járdák,…