Bár már jó ideje vannak olyan zónák Olaszországban, ahová környezetvédelmi okokból autóval napközben csak az hajthat be, aki az adott kerületben lakik vagy oda jár munkába (ilyen ZTL zónákat alakítanak ki általában a nagyvárosokban, mint például Milánóban, Torinóban), de a kormány ezt a korlátozást tovább erősítette volna.
A terv és a nyári hírközlések szerint 2023. szeptember 15-től Euro 5-ös dízelblokkot vezettek volna be az iparosodott északolasz Piemonte régióban. Bár nem az összes településre vonatkozott volna a tilalom, „csak” 76 nagyobb városra, ezt sokan megsínylették volna. Szám szerint 140 ezer családról van szó, akik jelenleg is Euro 5 szabvány szerint üzemelő autót használnak.
Ennyien biztosan nem tudták volna lecserélni a kocsijukat rövid időn belül – gyakorlatilag hetekről beszélünk, amit a rendelet hagyott volna számukra az új autó vásárlására. Kormányzati anyagi segítségről, ösztönzőkről pedig szó sem esett…
És persze megoldatlan kérdés lett volna, hogy mi lesz a régi autójukkal, mert az, ha ki van tiltva számos városból, ugyan kinek kell megvételre?
Forrás: autoszektor.hu Kép: illusztráció
A nyomozó ügyészség bűnszövetségben, üzletszerűen elkövetett hivatali vesztegetés elfogadásának bűntette és más bűncselekmények miatt emelt…
Jelentősen csökkent a használt elektromos autók ára Magyarországon 2025 első felében. A Használtautó.hu adatai szerint…
Pozitív lett a kábítószergyorsteszt annál a férfinél, aki balesetet okozott Ferencvárosban taxijával, amivel szórakozni vitte…
Az Országos Flottafelmérés eredménye szerint a magyar vállalati autóparkok egyre idősebbek, a cégek többsége pedig…
Akkor sem spórolhatsz a benzinnel, ha szeretnél! A stop-start rendszerek fontos szerepet játszanak az üzemanyag-fogyasztás csökkentésében és…
Új szankciók jönnek a légkondik helytelen használatáért. A nyár beköszöntével és a magas hőmérsékletekkel a…