Az elmúlt években Németország a használt autók beszerzési helyének Mekkájává vált. A német autók iránt a kelet-európai régióban a legnagyobb a kereslet, mivel a vevők többsége meg van győződve arról, hogy a nyugati autók rejtett hibáktól és sérülésektől mentesek.
A német használtautó-piacon van azonban létezik egy komoly ellentmondás: EGYES AUTÓK MÉG EGYÁLTALÁN NEM IS FUTOTTAK NÉMET UTAKON, A JELENTŐS RÉSZÜK EGY MÁSIK ORSZÁGBÓL SZÁRMAZIK.
A carVertical járműtörténeti elemző cég adatai arra utalnak, hogy a Németországban értékesített autók 4,3 százaléka soha nem járt Berlin, München vagy Hamburg útjain, mivel más országokból importálták őket. A vezető országok listája, ahol már korábban regisztrálták a Németországba érkező használt autókat Olaszország (16,6%), Franciaország (12,7%), az USA (10,6%), Belgium (9,1%), illetve Románia (5,1%).
A német hirdetéseket böngészők tehát sok esetben azt kockáztatják, hogy egy Németországból származó autóval szemben valójában egy másik országból importált autót választanak.
HA AZ ELADÓ TITKOLJA AZ AUTÓ PONTOS SZÁRMAZÁSI HELYÉT, SZÁMÍTANI LEHET RÁ, HOGY AZ AUTÓ NINCS A LEGJOBB MŰSZAKI ÁLLAPOTBAN.
Mivel az országok ritkán osztják meg egymás között az autótörténeti adatokat, szinte lehetetlen nyomon követni a határokon átnyúló tranzakciókkal kapcsolatos csalásokat.
Forrás: origo.hu Kép: illusztráció
Csak ritkán hibázik a sebességmérésre felállított rendszer, de amikor megtörténik, az sokszor érdekes, tanulságos esetet…
Gyökeres változás jöhet a bulinegyedben június végétől: az Index birtokába jutott előterjesztés szerint sétálóutcává alakítanák…
A közlekedésbiztonság javítása érdekében egy új EU-s javaslat előírná, hogy a tíz évnél idősebb autók…
A gépjárműadót április 15.éig kellett befizetniük a járműtulajdonosoknak, üzemben tartóknak. A Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) friss…
A Tesla számos listán állt az élen az elmúlt években, de mostanában sikerült egy olyan…
Változik a forgalmi rend a Dohány utcában: felszabadul a trolik útvonala, szélesebbek lesznek a járdák,…