A reálbérek visszaesése és a megugró hitelkamatok különösen érzékenyen érintik az autópiacot is. A használtautó-importban lassú az élénkülés, az átmeneti keresleti sokk csak az év vége környékén oldódhat.
Augusztusban 8 977 import használt személyautó kapott hazai rendszámot a DataHouse adatai szerint. Ez 6 százalékos növekedés júliushoz képest, de még mindig jelentősen elmarad az előző évek havi 10-11 ezres behozatali átlagától.
A használtautó-import havi értéke augusztusban már csak 7,5 százalékkal maradt el a 12 hónappal korábbi értéktől, de ez egyelőre jórészt annak köszönhető, hogy tavaly ebben a hónapban már megkezdődött a használtautó-behozatal azóta is tartó visszaesése – írja a Forbes.hu-nak küldött közleményében a JóAutók.hu.
A behozott márkák márkasorrendjét
Az elmúlt nyolc hónapban csaknem minden második importált használt autó e márkák valamelyikét képviselte.
Import vs. hazai
A használtautó-import a teljes hazai használtautó-kereskedelemnek egy kis szelete: a belföldi átírások száma 6-7-szeresen múlja felül az importból származó autóvásárlásokét.
A használtautó-import mennyisége az év első nyolc hónapjában összesen 70 937 volt, ami 21 százalékkal marad el az előző év hasonló időszakában regisztrált 89 476-os értéktől.
Ugyanebben az időszakban az újautó-eladások száma 73 870 volt, ami 3 százalékkal kevesebb az egy évvel korábbi 76 347-es mennyiségnél.
Mit érez egy kereskedő?
A kereskedők 92 százaléka érzékelt csökkenő érdeklődést idén, a visszaesés a nagyobb értékű személyautóknál volt a legmagasabb.
A kereslet a korábbi dinamikus áremelkedést is visszafogta:
Forrás: forbes.hu Kép: illusztráció
Gyorsabban és pontosabban közlekedhetnek a villamosok a Népszínház utcában: a közösségi közlekedés előnyben részesítése miatt…
Tisztelt Elnök úr! Sokszor hallottam már Önt nyilatkozni rádióban, tévében, és úgy vettem észre, hogy…
Valós előnyük nem összemérhető a biztonsági kockázatukkal. Kínai autóipari hatóságok új, hangsúlyosan biztonsági szempontokra épülő…
„Ma egy dühöngő autós – egy taxisofőr – paprikaspray-jel fújta le az egyik buszsofőrünket, aki…
Nagy hibának nevezte az Európai Unió döntését a belső égésű motorok 2035-ös betiltásáról a BMW…
A kínai elektromos autók iránt csak szerény az érdeklődés Európában – derül ki egy pénteken…