Categories: Hírek

Annyira bejött, hogy folytatódik

Megérkeztek a rakpartnyitás első tapasztalatai

 

A Pesti alsó rakpart közeli és távoli jövője is szóba került a BKK Agóra lakossági fórumon, ahol a Fővárosi Önkormányzat és a közlekedésszervező szakemberei bemutatták az ideiglenes rakpartnyitás tapasztalatait, ismertették Budapest stratégiai fejlesztési céljait, az újragondolt Duna-part formálódó terveit, az érdeklődők pedig elmondhatták észrevételeiket, és kérdezhettek a jelenlévőktől.

Negyedik alkalommal szervezte meg BKK Agóra elnevezésű lakossági fórumát a Budapesti Közlekedési Központ (BKK). A kezdeményezés célja, hogy a Budapesten élők és közlekedők beszélgessenek a várostervezéssel, valamint a közösségi közlekedés jövőjével foglalkozó szakemberekkel.

Az augusztus 10-i, csütörtöki találkozó lehetőséget adott arra is, hogy a Fővárosi Önkormányzat és a BKK szakemberei megvitassák az érdeklődőkkel a Pesti alsó rakpart szerepét Budapest életében, a felvetődő kérdésekre pedig közösen keressék a válaszokat a 2-es villamos vágányai alatt lévő közösségi viaduktban.

 

A BKK közleménye szerint a lakossági fórumon napirendre kerültek

  • az ideiglenes rakpartnyitás eddigi tapasztalatai;
  • a rakpartnyitás városra gyakorolt hatásai, valamint
  • az újragondolt Duna-part formálódó tervei.

Mások mellett Frankfurt Beatrix, a Fővárosi Önkormányzat várostervezési főosztályának építészeti osztályvezetője, Balogh Samu várostervező, a főpolgármester kabinetfőnöke, Pap Zsigmond, a BKK rakparttervezésért felelős projektvezetője, valamint Tóth Patrik, a BKK adatelemzési vezetője beszélt a Pesti alsó rakpart múltjáról, jelenéről és jövőjéről, a nemzetközi példákról, majd várták az eseményen részt vevők kérdéseit, észrevételeit.

A fórumon szóba került a már hagyománnyá vált hétvégi, illetve a nyári egy hónapos rakpartnyitás is, ami most búcsúzik.

Forrás: index.hu Kép: BKK

OldA

Recent Posts

Előnyben a közösségi közlekedés – ideiglenesen egyirányúsítják a Népszínház utca egy szakaszát szerdától

Gyorsabban és pontosabban közlekedhetnek a villamosok a Népszínház utcában: a közösségi közlekedés előnyben részesítése miatt…

13 óra ago

Az Országos Taxis Szövetség leveleiből

Tisztelt Elnök úr! Sokszor hallottam már Önt nyilatkozni rádióban, tévében, és úgy vettem észre, hogy…

13 óra ago

Betilthatják a villanyautók egyik spórolós megoldását

Valós előnyük nem összemérhető a biztonsági kockázatukkal. Kínai autóipari hatóságok új, hangsúlyosan biztonsági szempontokra épülő…

2 nap ago

Taxisofőr fújt le paprikaspray-vel egy buszsofőrt Budapesten

„Ma egy dühöngő autós – egy taxisofőr – paprikaspray-jel fújta le az egyik buszsofőrünket, aki…

4 nap ago

A BMW vezérigazgatója szerint hiba volt az EU-tól, hogy 2035-re betiltják a hagyományos motorokat

Nagy hibának nevezte az Európai Unió döntését a belső égésű motorok 2035-ös betiltásáról a BMW…

4 nap ago

A kutyának sem kell a kínai autó

A kínai elektromos autók iránt csak szerény az érdeklődés Európában – derül ki egy pénteken…

4 nap ago