Categories: Hírek

A világ nagy részének ártanak a villanyautók

Érdekes kutatást közölt a Mitsubishi. Az autógyártó elemzése szerint sok országban jelenleg a villanyautók kevésbé környezetbarátok, mint a belsőégésű modellek.

 

Az elektromos járművekre való gyors átállás számos helyen több kárt okozna a környezetnek, mint hasznot – mindaddig, amíg nem termelnek több tiszta energiát helyben és világszerte – derült ki egy elemzéséből, amelyet az ausztrál Drive magazin közölt.

Az japán lapoknak készített ötéves előrejelzés a szén-dioxid kibocsájtást vizsgálja, a gyártás, a használat, illetve a jármű teljes életciklusára vetítve.  Összehasonlították a benzines+ dízel autókat, a full hibridekkel, a plug-in hibridekkel és a tisztán elektromos hajtásúakkal.

A Mitsubishi által készített számítás szerint a jelenlegi energiafogyasztás és beszerzés alapján az elektromos autók rosszabb hatással vannak a környezetre mint a belsőégésű modellek olyan nagy piacokon mint Kína, Indonézia, Ausztrália.

 

Az elektromos autókra való átállás Japánban csak minimális környezeti előnnyel jár a jármű teljes életciklusának vizsgálatakor, amikor a jármű gyártásából, az energia beszerzéséből, a jármű 10 éves üzemeltetéséből és végső soron a jármű ártalmatlanításából származó kibocsátásokat is figyelembe veszik.

Egyedül Európa – amely tisztább energiatermeléssel rendelkezik -, az a terület, ahol az elektromos járművekre való átállás a teljes életciklusuk során összességében kibocsátáscsökkenést eredményez az elemzés szerint.

Ezek az adatok megerősítik a Toyota japán autóóriás – a világ legnagyobb autógyártója – véleményét, amely a járműkibocsátás csökkentésének változatosabb megközelítése mellett kampányol, ahelyett, hogy egyetlen megoldásra támaszkodna.

 

Az említett országokban elsősorban az energiatermeléssel van a gond, hiszen bár a megújuló energiaforrások felhasználása nő Ausztráliában, a helyben termelt villamos energia több mint 70 százaléka széntüzelésű erőművekből származik. Ezzel szemben Norvégia energiája szinte teljesen megújuló forrásból származik.

John Signoriello, a Mitsubishi Motors globális értékesítési és marketing főnöke szerint az elektromos autók környezeti előnyei igazából attól függenek, hogy milyen gyorsan fejlődik … az energetikai infrastruktúra.

Ez nem jelenti azt, hogy nem kellene megjavítanunk, tisztává tennünk a villamosenergia-hálózatot, több töltőállomást létesítenünk és jobb infrastruktúrát építenünk. De van itt egy kemény valóság. Több milliárd dollárra lesz szükség (ahhoz, hogy tisztább energiahálózatot fejlesszenek), és ez évekig fog tartani.

A villanyautók terjedésének az áruk is határt szab a Mitsubishi vezetője szerint: ahogy egy kerekasztal beszélgetésen kifejtette, a ritkaföldfémek és más nemes ásványi anyagok növekvő ára akadályozza a megfizethetőbb elektromos járművek elterjedését.

Ha megnézzük az akkumulátortechnológia árát… ezek a járművek lényegesen többe fognak kerülni (mint a benzines autók)” – mondta ki Signoriello azt, amit mi itt Európában már megtapasztaltunk.

Forrás: vezess.hu Kép: illusztráció

Double D

Recent Posts

Majdnem frontális balesetet okozott egy önvezető taxi – az utas csak imádkozhatott

San Franciscóban december 9-én egy önvezető Waymo-taxi kis híján balesetet okozott, amikor hirtelen a szembejövő…

13 óra ago

Már nem a kipufogógáz a legnagyobb bűnös: más forrása van az autós szennyezésnek

Ausztriai kutatók vizsgálata szerint a járműtechnológia fejlődése olyan szintre érhet el, amikor már az út…

3 nap ago

Letöltendőt kértek a taxival karambolozó nagykörúti drogos ámokfutóra és az utasaira

Börtönbe küldené a Budapesti VI. és VII. Kerületi Ügyészség azt a 28 éves R. Györgyöt, aki…

4 nap ago

Ügyintézés a karácsonyi ünnepek alatt? Mutatjuk a tudnivalókat

A karácsonyi időszakban a legtöbb hivatal és szolgáltató eltérő rendben működik. Érdemes előretervezni, hogy elkerüljük…

5 nap ago

A magyar Tesla-tulajdonosok januártól nem fognak örülni

2026. január 15-től Magyarországon is megszűnik az ingyenes prémium adatkapcsolat a Tesláknál: ettől az időponttól…

5 nap ago

Nagy változás jön a horvát autós nyaralásokban

A horvát parlament elfogadta az új útdíjszedési törvényt, amelynek értelmében 2027. március 1-jétől egységes elektronikus…

5 nap ago