Az elektromos járművekre való gyors átállás számos helyen több kárt okozna a környezetnek, mint hasznot – mindaddig, amíg nem termelnek több tiszta energiát helyben és világszerte – derült ki egy elemzéséből, amelyet az ausztrál Drive magazin közölt.
Az japán lapoknak készített ötéves előrejelzés a szén-dioxid kibocsájtást vizsgálja, a gyártás, a használat, illetve a jármű teljes életciklusára vetítve. Összehasonlították a benzines+ dízel autókat, a full hibridekkel, a plug-in hibridekkel és a tisztán elektromos hajtásúakkal.
A Mitsubishi által készített számítás szerint a jelenlegi energiafogyasztás és beszerzés alapján az elektromos autók rosszabb hatással vannak a környezetre mint a belsőégésű modellek olyan nagy piacokon mint Kína, Indonézia, Ausztrália.
Az elektromos autókra való átállás Japánban csak minimális környezeti előnnyel jár a jármű teljes életciklusának vizsgálatakor, amikor a jármű gyártásából, az energia beszerzéséből, a jármű 10 éves üzemeltetéséből és végső soron a jármű ártalmatlanításából származó kibocsátásokat is figyelembe veszik.
Egyedül Európa – amely tisztább energiatermeléssel rendelkezik -, az a terület, ahol az elektromos járművekre való átállás a teljes életciklusuk során összességében kibocsátáscsökkenést eredményez az elemzés szerint.
Ezek az adatok megerősítik a Toyota japán autóóriás – a világ legnagyobb autógyártója – véleményét, amely a járműkibocsátás csökkentésének változatosabb megközelítése mellett kampányol, ahelyett, hogy egyetlen megoldásra támaszkodna.
Az említett országokban elsősorban az energiatermeléssel van a gond, hiszen bár a megújuló energiaforrások felhasználása nő Ausztráliában, a helyben termelt villamos energia több mint 70 százaléka széntüzelésű erőművekből származik. Ezzel szemben Norvégia energiája szinte teljesen megújuló forrásból származik.
John Signoriello, a Mitsubishi Motors globális értékesítési és marketing főnöke szerint az elektromos autók környezeti előnyei igazából attól függenek, hogy milyen gyorsan fejlődik … az energetikai infrastruktúra.
Ez nem jelenti azt, hogy nem kellene megjavítanunk, tisztává tennünk a villamosenergia-hálózatot, több töltőállomást létesítenünk és jobb infrastruktúrát építenünk. De van itt egy kemény valóság. Több milliárd dollárra lesz szükség (ahhoz, hogy tisztább energiahálózatot fejlesszenek), és ez évekig fog tartani.
A villanyautók terjedésének az áruk is határt szab a Mitsubishi vezetője szerint: ahogy egy kerekasztal beszélgetésen kifejtette, a ritkaföldfémek és más nemes ásványi anyagok növekvő ára akadályozza a megfizethetőbb elektromos járművek elterjedését.
“Ha megnézzük az akkumulátortechnológia árát… ezek a járművek lényegesen többe fognak kerülni (mint a benzines autók)” – mondta ki Signoriello azt, amit mi itt Európában már megtapasztaltunk.
Forrás: vezess.hu Kép: illusztráció
Télikabátban vezet? A Volvo Car Poland megbízásából végzett kutatás szerint a lengyel sofőrök akár 83%-a…
A 6x6 Taxi felfüggeszti működését, indoklásul számos nehezséget említenek, amelyek kiderülnek abból a levélből, melyet…
A járművek azonosítása új korszakba lépett: a hagyományos fém rendszámtáblák napjai meg vannak számlálva. Dubajban…
Ideális esetben pontosan tudjuk, mik azok a felszerelések, amiket magunknál kell tartani, ha autóba ülünk.…
Ismét a Fővárosi Közgyűlés napján. Taxis demonstráció közepette tartja szerdai ülését a Fővárosi Közgyűlés –…
Továbbra is dinamikus kereslet tapasztalható a hazai használtautó-piacon, különösen az elektromos és hibrid modellek iránt.…