Categories: Hírek

Münchenben teszteli először utasokkal az automatizált vezetést a Volkswagen Haszonjárművek

Nagy lépésekben halad a mobilitási és szállítási szolgáltatásokra készülő, önállóan közlekedő járművek fejlesztése a Volkswagen Haszonjárműveknél. Szériaérettsége felé vezető útján ezekben a hetekben első ízben közlekedhetnek a politika, a hatóságok és az üzleti élet döntéshozói, valamint a média képviselői a tisztán elektromos, önállóan közlekedő Volkswagen ID. Buzz AD (Autonomous Driving) modellekkel, pontos képet alkotva e járművek önvezető képességeiről. Ezzel párhuzamosan az Amerikai Egyesült Államokban, a texasi Austinban is elindult a Volkswagen tesztprogramja. Az AD-járművek fejlesztése Európa és Észak-Amerika városi agglomerációs központjaiban tervezett kereskedelmi célú alkalmazásokra összpontosít, mind személy-, mind pedig teherszállítási szolgáltatásokhoz.

 

Önállóan közlekedő járműveink programjának észak-amerikai kiterjesztése globális stratégiai ütemtervünk következő lépése, egyben hosszútávú beruházásunk eredménye” – hangsúlyozta Christian Senger, a Volkswagen Haszonjárművek igazgatótanácsának az autonóm vezetés fejlesztéséért felelős tagja. „Ezzel az önvezető technológia az Amerikai Egyesült Államok útjain zajló tesztelése, validálása és finomhangolása is lehetővé válik számunkra.” A cél egyfelől kereskedelmi forgalomban is elérhető szállítási ajánlatok kidolgozása, másfelől a Volkswagen Csoport sokrétű mobilitási portfóliójának bővítése.

 

A tisztán elektromos ID. Buzz AD modellek nagysorozatú technikát képviselnek, és a Mobileye technológiai vállalat önvezető rendszerével (Self-Driving System) készülnek. Az egyre bővülő tesztflotta számos különböző menethelyzetben gyűjti a megtett kilométerek adatait. Az automatizált vezetés amerikai egyesült államokbeli SAE-szabványa 4-es szintjének megfelelő járművek mindegyike kamerákkal, valamint radar- és lidar-technikával is rendelkezik. A tesztidőszak alatt minden járműben humán biztonsági vezető is helyet foglal. A nagy belterű modell négy utas számára kínál helyet, és az egyre növekvő mobilitási és szállítási igények kielégítésére nagy darabszámban állítható elő.

 

A Volkswagen Haszonjárművek óriási tapasztalattal rendelkezik az utasok kívánságai és az üzemeltetői igények terén, ami rendkívül fontos az ilyen flották fejlesztése során. A konszern MOIA leányvállalata már 2018 óta szerepel ridesharing mobilitási szolgáltatóként a piacon, s eddig több mint 8,5 millió utast szállított. A MOIA ezeket az adatokat is rendelkezésre bocsátja a napi fejlesztési munkához.

 

A Volkswagen Group of America (VWGoA) texasi tesztprogramjának elindítása jelentős mérföldkő a Volkswagen Csoport önállóan közlekedő járművekhez kapcsolódó globális kutatása és fejlesztése számára. A VWGoA tölti majd be a stratégia és üzletfejlesztés vezetésének feladatát az Egyesült Államokban, és Volkswagen ADMT, LLC néven leányvállalatot is alapított, hogy a kaliforniai Belmontban és a texasi Austinban működő csapataival elősegítse önállóan közlekedő járművei programjának bevezetését.

 

Németországtól eltérően – ahol a MOIA elsőként alkalmaz automatizáltan közlekedő járműveket – az Amerikai Egyesült Államokban nem maga a Volkswagen üzemelteti a jövőben az automatizált közlekedési szolgáltatásokat, hanem mobilitási és szállítási szektorbeli külső partnercégeivel tervezi működtetni őket.

Forrás: Porsche Hungaria

OldA

Recent Posts

Ebben a 10 városban a legdrágább a taxizás

A Deutsche Bank elemzésében a világ 69 nagyvárosában nézte meg, mi, mennyibe kerül, és ezek…

2 óra ago

Terjeszkedik Közép- és Kelet-Európában a Genius Automotive magyarországi érdekeltsége

Megkezdte a terjeszkedést a közép-kelet-európai régióban az Omoda és Jaecoo autómárka magyarországi importőre, a Genius…

2 óra ago

Taposson a fékbe! Most kiderül, milyen messzire lát el a traffipax

Hirtelen meglátjuk az út mentén az ismerős dobozt, benne egy optikával. Beletaposunk a fékbe, mert…

2 óra ago

Újabb helyeken korlátozták a parkolást Budapesten

Kizárólagos lakossági parkolóhelyek kialakításával segítik a helyi lakosokat. Új rendelkezést hozott Zugló önkormányzata azért, hogy…

2 óra ago

Most megmondjuk, miért ne vezessen télikabátban, de ha mégis, így használja a biztonsági övet

Télikabátban vezet? A Volvo Car Poland megbízásából végzett kutatás szerint a lengyel sofőrök akár 83%-a…

1 nap ago

A 6×6 Taxi felfüggeszti működését

A 6x6 Taxi felfüggeszti működését, indoklásul számos nehezséget említenek, amelyek kiderülnek abból a levélből, melyet…

2 nap ago