Emellett a buszok és teherautók számára 2028-ig az EU főbb útjainak legalább a felén 120 kilométerenként kell 1400-2800 kilowattos töltőket létesíteni – erről döntött a napokban az Európai Parlament annak érdekében, hogy gyorsítsa az elektromos átállást. Az új szabályozás azt is előírja, hogy a tagállamoknak 2031-re a TEN-T törzshálózat mentén 200 kilométerenként kell lennie hidrogénkutaknak is.
Biztosítani kell, hogy minden töltőponton eseti alapon feltölthessék járműveket a sofőrök és bankkártyával vagy érintésmentes eszközökkel fizethessenek, anélkül, hogy szerződést kellene kötniük az adott kutat működtető szolgáltatóval. A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy akárki tankolhat majd áramot vagy hidrogént, külön előfizetés nélkül.
Az üzemanyagok árát pedig fel kell tüntetni kilowattórára, kilogrammra, percre vagy munkamenetre vetítve. 2027-re pedig létrejön egy adatbázis, amely megmutatja, hogy hol mennyiért lehet tankolni, mely áramkutak állnak rendelkezésre és mennyi a várakozási idő.
A gyorstöltők telepítéséről szóló szabályozás hozzájárulhat a villanyautók elterjedéséhez, így ugyanis sokkal több áramkút lesz elérhető, vannak ugyanis a magas árak mellett a töltőhálózat hiányosságai miatt nem vásárolnak maguknak elektromos autót.
Forrás: totalcar.hu Kép: illusztráció
Bár már egy évtizede működik a VÉDA-rendszer a hazai közutakon, még mindig beleszaladni téves feltételezésekbe…
A májusi adatok szerint több mint 50 százalékkal nőtt az elektromos autók iránti érdeklődés egy…
A Google Maps már kivette, a Waze egyelőre még mutatja a traffipaxok helyét – de…
Már nem csak az elektromosok és hibridek sújtják a piaci versenyben a benzines és gázolajos…
2020 elejéhez képest tízszeresére nőtt a tisztán elektromos járműállomány Magyarországon. Minden idők második legjobb havi…
A lejárt jogosítvány nem csupán egy adminisztratív baki, hanem súlyos következményekkel is jár. Aki nem…