Emellett a buszok és teherautók számára 2028-ig az EU főbb útjainak legalább a felén 120 kilométerenként kell 1400-2800 kilowattos töltőket létesíteni – erről döntött a napokban az Európai Parlament annak érdekében, hogy gyorsítsa az elektromos átállást. Az új szabályozás azt is előírja, hogy a tagállamoknak 2031-re a TEN-T törzshálózat mentén 200 kilométerenként kell lennie hidrogénkutaknak is.
Biztosítani kell, hogy minden töltőponton eseti alapon feltölthessék járműveket a sofőrök és bankkártyával vagy érintésmentes eszközökkel fizethessenek, anélkül, hogy szerződést kellene kötniük az adott kutat működtető szolgáltatóval. A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy akárki tankolhat majd áramot vagy hidrogént, külön előfizetés nélkül.
Az üzemanyagok árát pedig fel kell tüntetni kilowattórára, kilogrammra, percre vagy munkamenetre vetítve. 2027-re pedig létrejön egy adatbázis, amely megmutatja, hogy hol mennyiért lehet tankolni, mely áramkutak állnak rendelkezésre és mennyi a várakozási idő.
A gyorstöltők telepítéséről szóló szabályozás hozzájárulhat a villanyautók elterjedéséhez, így ugyanis sokkal több áramkút lesz elérhető, vannak ugyanis a magas árak mellett a töltőhálózat hiányosságai miatt nem vásárolnak maguknak elektromos autót.
Forrás: totalcar.hu Kép: illusztráció
Felduzzadt a taxispiac a pandémia óta, miközben egyre több a szakmailag és jogilag is megkérdőjelezhető…
Dermesztő képet festett a taxis piac jelenlegi helyzetéről Metál Zoltán, az Országos Taxis Szövetség elnöke…
Jövőre autósok százezrei spórolhatnak az autópálya-használaton: egyes vármegyékben féláron vagy még olcsóbban váltható éves matrica,…
A hétfőn induló egyhetes akcióban ezúttal mindenféle járműveket ellenőriznek majd. A ROADPOL Operational Group (Európai…
Magyarország egyik legforgalmasabb útszakaszára telepítettek a napokban traffiboxt. A Liszt Ferenc repülőtér 1-es terminálja előtt…
Amikor nem indul a kocsi, sokan csak legyintenek: „Sebaj, rácuppantom a kábeleket, és kész is.”…