Mint arról korábban beszámoltunk, a Bolt védjegyhasználati gyakorlatát sérelmező beadványt küldött Budapest Főváros Önkormányzatának az Országos Taxis Szövetség (OTSZ), amivel egyenlő versenyfeltételeket szorgalmaznak a hagyományos taxistársaságokkal, a javaslat ugyanakkor kimondva-kimondatlanul az észt hátterű technológiai vállalat kiszorítását célozza.
A taxis piac működésére rálátó források azt mondták a Világgazdaságnak, hogy a Bolt HTX tulajdonképpen kiszervezte az engedélyét Észtországba, vagyis jogellenesen van jelen Magyarországon.
SZERINTÜK MINDEN VITELDÍJ AZ ÉSZT BOLT OÜ SZÁMLÁIRA ÉRKEZIK, A DISZPÉCSERSZOLGÁLTATÁS ELLENÉRTÉKÉT IS Ő SZEDI BE, AMIBŐL AZTÁN A BOLT HTX JUTALÉKOT KAP AZ ÉSZT CÉGTŐL.
Mint mondták, ez azért zavaró, mert a személyszállítás, tehát a valós szolgáltatás a magyar utakon történik, és nem hagyja el az ország területét. Azt pedig az uniós jog is kimondja, hogy a szolgáltatás adóit és járulékait ott kell megfizetni, ahol a szolgáltatás megvalósul – mutattak rá.
Csakhogy a Bolt papíron a szolgáltatásának jelentős részét külföldről végzi, így az ottani adókulcsok vonatkoznak rá, ami számukra rendkívül kedvező.
A Bolt HTX Kft. az Indexnek küldött állásfoglalásban hangsúlyozta: a társaság a fővárosi taxirendeletben foglalt kritériumoknak teljes mértékben megfelel.
A rendőrség látókörébe került az ügy
A VG piaci forrásokból úgy értesült, hogy bizonyos taxisszervezetek feljelentést tettek a szerintük szabálytalan működés miatt, ami a rendőrséghez került.
A Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) pedig 2022 végétől az EU adatcsererendszeréből nyert és a Bolt OÜ által feltöltött számlákból megkezdte a taxisok adóvizsgálatát, teszi hozzá a gazdasági lap.
Az adóhatóság és a Bolt egyelőre nem reagált ezekre a Felvetésekre.
Forrás: index.hu kép: illusztráció
Magyarország egyik legforgalmasabb útszakaszára telepítettek a napokban traffiboxt. A Liszt Ferenc repülőtér 1-es terminálja előtt…
Amikor nem indul a kocsi, sokan csak legyintenek: „Sebaj, rácuppantom a kábeleket, és kész is.”…
2028-tól a brit villanyautósok már nem csak töltenek, hanem minden megtett távolság után fizetnek is…
Lekerült a napirendről a teljes tiltás, 2035-től az újonnan forgalomba kerülő autóknál nem 100 százalékkal,…
Az alanyi adómentesség éves bevételi korlátja a jelenlegi 18 millió forintról 2026-ban 20 millió, 2027-ben…
Az Országos Taxis Szövetség elnöke tájékoztatta szerkesztőségünket a fővárosi drosztengedély kiváltásával kapcsolatos előírások változásáról. A…