Január 1-től a közterületi parkolási díját a gépjárművek mérete alapján határozzák meg Párizsban.
A Zöldek javaslata alapján megszavazott új szabályozás értelmében a városi terepjárók (SUV) tulajdonosainak jövőre drágább lesz Párizs utcáin parkolniuk.
A fokozatosság elvét több kritérium alapján határozzák majd meg,
A GÉPJÁRMŰ SÚLYA ÉS MÉRETE MELLETT A MOTOR TÍPUSA IS BEFOLYÁSOLÓ TÉNYEZŐ LESZ.
A nagycsaládosok és a szerényebb jövedelműek ugyanakkor mentességet élveznek majd a magasabb tarifák alól.
A progresszív parkolási díjszabás bevezetésével a fővárosi önkormányzat egyértelműen a városi terepjárókat célozza, miután a számuk folyamatosan nő Párizsban. Hivatalos adatok szerint 2019-ban a francia rendszámú városi terepjárók tulajdonosának 46 százaléka párizsi lakos volt.
David Belliard, Párizs közterületek átalakításáért felelős alpolgármestere szerint a terepjárók “határozottan feleslegesek” a városban, emellett veszélyesek és sok helyet foglalnak. Az intézkedéssel a városvezetés szerint hatékonyan lehet majd korlátozni a leginkább légszennyező járművek használatát Párizsban.
Forrás: origo.hu kép: illusztráció
Gyorsabban és pontosabban közlekedhetnek a villamosok a Népszínház utcában: a közösségi közlekedés előnyben részesítése miatt…
Tisztelt Elnök úr! Sokszor hallottam már Önt nyilatkozni rádióban, tévében, és úgy vettem észre, hogy…
Valós előnyük nem összemérhető a biztonsági kockázatukkal. Kínai autóipari hatóságok új, hangsúlyosan biztonsági szempontokra épülő…
„Ma egy dühöngő autós – egy taxisofőr – paprikaspray-jel fújta le az egyik buszsofőrünket, aki…
Nagy hibának nevezte az Európai Unió döntését a belső égésű motorok 2035-ös betiltásáról a BMW…
A kínai elektromos autók iránt csak szerény az érdeklődés Európában – derül ki egy pénteken…